Annons
Annons

Re: Hyundai Santa FE -2011 problem - Startar ibland

18
Jag hade likn på min 2012. Blev till slut bärgare till Hyundai-verkstad. Där stod bilen 7 veckor innan de löst problemet.
Det sitter elektronik i förardörren som sagt upp sig. Kanske i låskistan...jag vet int. Det jobbar iaf ihop med immobolizer samt centrallås...etc.

De hade svårt att hitta nya delar...men de hitta till slut i Tyskland nånstans. Efter de bytt så funkade det igen.

Re: Hyundai Santa FE -2011 problem - Startar ibland

19
Kjelle_Helix skrev: 06 apr 2024, 00:21 Jag hade likn på min 2012. Blev till slut bärgare till Hyundai-verkstad. Där stod bilen 7 veckor innan de löst problemet.
Det sitter elektronik i förardörren som sagt upp sig. Kanske i låskistan...jag vet int. Det jobbar iaf ihop med immobolizer samt centrallås...etc.

De hade svårt att hitta nya delar...men de hitta till slut i Tyskland nånstans. Efter de bytt så funkade det igen.


Aha, på min är det ju sådandär keyless. Alltså nyckel i fickan och sedan kan man trycka på en knapp på handtaget för att låsa upp. På förar och passagerardörren slutade detta funka för några år sedan. Dock var det i samband med att jag bytte generator efter att den gamla generator sade upp sig och bilden hade stått strömlöst under några dagar som den inte gick att starta eller låsa/låsa upp.