Annons

Hej alla Hyundaivänner!!!

1
Hej!

Mitt namn är Christian Andersson och har precis blivit ägare till en Santa Fe 2,7 V6 GLS Exclusive 2001.

Det är vår första Hyundai och det skall bli en spännande bekantskap.

Har tidigare haft diverse sportbilar vilket resulterade i aktivt medlemskap i Porsche Club Sverige och BMW´s M-club.

Detta är våran första suv. -Så blir det när man skaffar barn, Då får nytta gå före nöje, -Nästan... -jag har förstått att man kan kombinera dem båda i en Santa Fe?!

Bilen vår är ljusblå med grå sidospoilers och har grå läderinredning. Den är också utrustad med sidosteg och drag.

Hoppas på Eran support vid frågor som kommer upp framöver!!

Mvh.

Christian Andersson
Växjö :D
Annons

3
Hejåvälkommen!

Blir du less på accet så får du väl botanisera bland tillbehörsnasarna :wink: :wink: (270 hästar är säkert kul),
Bild
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

4
Hej och välkommen Christian,

kul att det är någon mer som har den snygga ljusblå, annars är ju gubbgrå metallic dominerande både här och ute i trafiken.

hoppas att Ni kommer att bli nöjda med bilen.

min V6:a har gått lite över 9000 mil nu, inga problem, so far... 8)
Men jag kan tipsa om att inte slarva med just 9000mila servicen på V6:an.

Santan är ju, som du märkt inte det mest sportbilsaktiga man kan köra, men den har andra kvalitéter som med råge uppväger det.

vi hade t.ex. vansinnigt roligt på Falköpingsträffen i våras.

http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=707
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

Tackar tackar!

5
-Kul att det finns så många och snabba entusiaster på forumet. Jodå, 9000 mils servicen är gjort för 150 mil sedan. Har förstått att den kostar som en Porscheservice gör. -Hur är det möjligt???? :?

Hoppas vi ses på vägarna i sommarsverige, Då gör vi väl som i Porsche Club Sverige. Blinkar till med helljuset och hejjar?!

Mvh.

Christian