Annons

Vilken pryl krävs för en bra sommar?

Torp i skogen (Inga röster)
Stuga vid havet
Antal röster: 1 (8%)
Husvagn
Antal röster: 5 (42%)
Fjälltält (Inga röster)
Något slags flytetyg
Antal röster: 1 (8%)
MC (Inga röster)
Bil/MC-semester inom landet (Inga röster)
Bil/MC-semestar inom Europa
Antal röster: 2 (17%)
Charterresa långt bort (Inga röster)
Inget av ovanstående. Utveckla!
Antal röster: 3 (25%)
Antal röster: 12

Juni 2006 - "Vad krävs för en bra sommar?"

1
Vi omger oss med allt mer prylar;

Vad krävs för att just din sommar skall kännas fulländad?

Utveckla gärna!


Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
Annons

2
Nej inget av de uppräknade sakerna krävs... det som krävs är disciplinen att inte ta med jobbet på semestern, att stänga av mobilen för jobbsamtal, att inte ha höga krav på sig själv eller familj, att njuta av de små sakerna,,,, en öl eller två är inte fel heller
"Joppe"

3
Nej inget av det uppräknade.
Det som krävs är harmoni, inga tider att passa, glädje att få vara tillsammans, glädje att göra saker tillsammans, miljöbyte, göra något aktivt på dagarna för att sen kunna njuta av god mat och vin på kvällen.
(Kameran måste alltid vara med)

Stahl

4
Inget av de uppräknade.

Ingredienser bl.a. som krävs för att en sommar skall vara toppen för mig är:
Nimbusen i sjön med härliga salta badtillfällen genom ett enkelt hopp över relingen , varma soliga vindstilla bara latdagar att kajka runt med båten bland kobbar o skär blandat med ett par lite molnigare fiskedagar för oss i "grabbgänget", att alla familjemedlemmarna får vara friska, tid över för att besöka/bjuda goda vänner på en grillafton, njuta tillsammans med frugan av solnedgången i västerhavet ifrån båten eller kanske genom vindrutan på SANTAN och minnas ungdomens romantiska tid. :lol: :lol: :lol:

Nimbusen vill här också ta tillfället i akt och önska ALLA Hyundai SUV-forumister en riktigt fin och bra sommar. :lol: :lol: :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

5
Nimbusen vill här också ta tillfället i akt och önska ALLA Hyundai SUV-forumister en riktigt fin och bra sommar. :lol: :lol: :lol:[/quote]

Bäste Nimbusen,, det där lät som om att du skulle ta en paus från Forumet till efter sommarn, jag får verkligen hoppas att så icke är fallet.

Just nu så är det verkligen stiltje på forumet, vilket väl har att göra med att Sommaren faktiskt är på väg och alla hellre håller sig ute än framför datorn, men jag hoppas att ni lixom jag tar er tid ibland iallafall...
"Joppe"

6
Sorry, men jag är ett hopplöst fall.

Utan husvagnen skulle min själ dö som batteri utan laddning, slutligen när vätskenivån sjunker tillräckligt lågt och "anoderna" i kroppen torkar, hamnar kropp och själ i spirituell koma, och...

Ja, ni fattar nog :wink:

Men en dag eller två som tillfällig barlast ombord, skäms inte för sig heller. Men då mer som nostalgitripp, eftersom man är uppväxt under sådana förhållanden.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

7
Bra, SantaClaus!
De andra är så PK att man svimmar - klart det behövs prylar för att skapa sommar!

Fasen, man ges bara 10 alternativ i omröstningen, hade jag fått med "grillen" så hade säkert någon känt att utan grill blir det helt enkelt ingen sommar.

Sommaren/semestern är så ångestladdad, så kravfylld och något vi hänger upp alldeles för stor del av våra liv på;
halva året går vi och planerar för den och blåser upp förväntningarna till gigantiska proportioner, andra hälften går vi och grämer oss över utfallet -eller rent av försöker reparera skadorna...

Just genom prylarna kan vi kan kanalisera våra förväntningar på sommaren - ingen på varvet går väl och vårrustar för regn och rusk?

Ingen stugägare sitter väl och skissar på ny vattenavledning under vintern - det är ny uteplats som som skall skapas, eller skuggande träd som skall bort; för att skapa ändå mer sol över täppan.
Att de bortplockade träden sedan resulterar i att blåsten nu kan föra in regnet på helt nya platser på tomten tänker vi inte på, inte heller kan båtägaren frammana bilderna från i våras när båten väl är sjösatt -och inblåst...

Sommaren är prylar -om så bara ett sketet kubbspel att ersätta -70 talets badmintonset med.


Själv har jag inte röstat ännu, jag genomskådade sommarhypen redan som 12-åring när jag fick mitt första sommarjobb - sommaren är den perfekta tiden att jobba på; det finns hur mycket som helst att göra, man får jobba hur mycket man vill, man har oftast chansen att lägga upp jobbet själv och cutta improduktiva rutiner som ingen längre kommer ihåg vem som införde och varför.

Skojar inte - under mina år i transportbranchen klippte vi varje år nya, stora konton helt enkelt genom att vara på plats, svara i telefon och lösa andras problem - helt enkelt för att deras husåkare sedan 25 år haft den föråldrade idén att "man går på semester" och lämna räddhågsna underhuggare kvar vid telefonerna -samtidigt som man skickat hem alla bilar! Herregud!

Nå, inte ens en stor fet pryl kan få mig att ta en normal svensk sommarsemester - det blir några dagar eller kanske en vecka i bil på kontinenten i anslutning till något som behöver göras, räcker för mig.
Klart att det vore kul med hoj igen, men jag bara slår mig när jag åker 2-hjuligt. Svårt att skriva på forumet med armarna i gips - det är så det brukar bli när jag släpper stödhjulen.


Swedfe - vågar vägra sommar!
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

8
Swedefe skrev:Bra, SantaClaus!
De andra är så PK att man svimmar - klart det behövs prylar för att skapa sommar!

Swedfe - vågar vägra sommar!
Que????


VVV (Våga vägra vår)
Stahl

9
Det som skrämmer mig i detta är inte att några av oss är så "PK" :? , utan att 50 % kräver husvagn för att ha en bra sommar,,,, i mitt fall så ser jag husvagnar som det som eventuellt kan förstöra delar av min semester, när man hamnar bakom en karavan av (Caravaner),, :evil: isch isch men jag håller med om att om "GRILL" hade varit med på listan så hade jag lagt min röst där.
"Joppe"

10
Swedefe. Att du slår dig om du åker 2-hjuligt har jag förståelse för. Den risken insåg jag också för många år sedan och har sedan dess hållit mig till 3 hjul när det gäller mc. Numera endast på bana. För mycket bilar på vägarna! När det gäller sommaren i övrigt kan det sammanfattas i ett ord: HUSBIL! :)
Om en vecka ska jag hämta min nya Santa Nordic.

11
Hej o välkommen Race1!

Tre hjul säkrare?
Inte på sjuttiotalet när jag fick för mig att jag skulle burka i sidovagnscross - det var en kille i klubben som stod utan burkslav med jämna mellanrum.
(Undrar varför... :roll: ) Man slår sig där med!


Ny bil av den gamla klassiska SM-generationen? Grattis!
Vi räknar med fler poster från dig!



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

12
Tack för välkomnandet, Swedefe, det värmer! Jag har redan lagt in mera. :-) Sidvagnscross är nog den mest fysiskt krävande sport man kan ägna sig åt, speciell som burkslav. Jag tycker det är tillräckligt arbetsamt på asfalt. :shock:

13
Tänk så lite man vet egentligen...

Bara någon dag efter det att jag lade upp denna månads omröstning så slog ödet till i form av en annons på internet med en 25 år gammal inkomplett, isärplockad rishög till XT 550 med tveksam motorstatus...

Bild


Jag har lovat mig själv (och andra) att låta hojarna vara ifred, men den här godingen gick bara inte att komma runt...

Priset var så lågt att det var värt 10 timmars rundresa
Västkust - Stockholm - Västkust för att hämta hem vraket.

Och yes - den höga kartongen innehåller block/låda, lös cylinder och kolv samt topplock och den låga... typ resten...?
Eller det som finns kvar av hojen - inkomplett var ordet.


Dessutom ser det faktiskt ut som jag råkar ut för ett par veckors semester i sommar - helt oväntat faktiskt.
Det är min intrigerande och manipulativa hustru som ställt upp spelpjäserna - bara att gilla läget.
Med projektet ovan kommer jag ha fullt upp ändå!




Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting