Annons
Annons

3
Jag snackade med en verkstadssnubbe på Svema Bil i karlstad när jag var där under julen. Han sa att det var på gång och att han även hoppades på nått liknande till 2.0 liters motorn... man vet ju aldrig

6
Ombyggnadskit...? :shock: Låter kostsamt för importören!

Här finns utrymme för mer precis information;
kan det möjligen handla om ny programvara som ändrar på växlingspunkter och ger tidigare uppväxling för dem som inte håller stumt jämt :mrgreen:
och kanske tillåter mer segdragning innan nedväxling...?

Den som vet mer får hemskt gärna höra av sig!



Swedefe

7
var inne för oljebyte i veckan- även jag fick beskedet att nåt är på gång och att bilen kommer att tas in för uppgradering under feb men mer ville man inte säga- det va i alla fall på tiden för min ligger nu på 1,65l/mil i stadskörning- lite väl mycket tycker jag!

9
Jag har forskat lite om växellåda och bensinförbrukning. Bilar tillverkade någon gång vid sept-05 fick ändrad utväxling i slutväxeln. Dessutom har elektroniken programmerats annorlunda.
Inte helt omöjligt att man kan få det på garantin då Huyndai har fått mycket kritik för bränsleförbrukningen.

10
Jag har fått min bil ombyggd, både mjuk och hårdvaran. Resultatet blev att bilens stadsförbrukning har minskat rätt bra (från tidigare 1,7 till 1,45l/mil) men problemet vid landsvägkörning kvarstår.

11
Jag har fått min bil ombyggd, både mjuk och hårdvaran. Resultatet blev att bilens stadsförbrukning har minskat rätt bra (från tidigare 1,7 till 1,45l/mil) men problemet vid landsvägkörning kvarstår.