Annons

Kass naturavfettning eller"Den onde på GDSanläggningen

1
Japp, det var dags att återställa bilen till något den såg ut som innan vägarna blev vita av salt.

In i GDS-anläggningen, ut i butiken och runt bland gondolerna - ingen avfettning?!

"Nä, tyvärr den har tagit slut, men vi väntar in mera - det finns naturavfettning"

Bara namnet... Ett alkaliskt Kalle Anka-preparat som jag prövade direkt när det kom för många år sedan;
det lät ju bra...
Funktionen var lika med noll - smuts och tjära var kvar, medans en mystisk grå hinna hade tillkommit, svår som attan att bli av med - jippie!

Nå vad skall jag göra? Det är här och nu som jag har tid att tvätta, inte sen - greppar en pumpflaska brukslösning och drar igång.

Efter ett varv runt bilen känner jag lite försiktigt med nageln på tjärfläckarna - lika knottriga som innan.

Okay, man får väl ge det lite extra tid, och larvar runt ett varv till.
Ingen skillnad.
Ut i butiken med flaskan i högsta hugg - "Vad är det här för trams?"
"Jaså, fungerar det inte? Försök med koncentratet, du behöver inte betala något..."

Flyttar över pumpen och går runt ett varv till - dimman river i halsen och underarmen börjar krampa av pumpningen - men tjäran är kvar, ograverad.

Stolpar ut i butiken för att dra med dem ut och visa hur värdelöst det fungerar - nytt biträde:
"Nej, jag behöver inte följa med ut - det där fungerar inte alls; du borde haft kallavfettning eller "Asfalt & Tjärlösare".

"Jag veet, kan du plocka fram det åt mig är du rar" :evil:

"Oj hoppsan, det var visst slut..."
"Oj hoppsan hoppsan, har du lagt på koncentrerad Naturavfettning? Du behöver nog spola av det ganska snabbt - det kan bli en grå hinna som är svår att få bort annars..."

Ut och spola - bilen blev åt det rena hållet, men alla tjärprickarna blev kvar. Det fanns spår av grå hinna, men vad tusan - det gjorde bara att bilen såg renare ut...

Tillbaka i butiken efter "supertvätt" så är plötsligt hela hyllan full av Conlibs "Asfalt & Tjärlösare", som jag vet fungerar strålande!

"Morr!"

"Ja, vi hittade ett par kartonger på lagret, vilken tur va?"

Nu flyger den lede i mig:

"Tack - men vad skall jag med dem till nu? Detta preparatet kan jag inte lägga på en blöt bil - det når inte igenom ytspänningen! Då måste jag komma tillbaka senare och lösa ny biljett och göra om alltihopa igen"

"Uuhh - du behöver inte betala för den tiden du varit i hallen nu, och du får två flaskor "Asfalt & Tjärlösare" - är du nöjd då?"

Knappast läge att börja diskutera resersättning också, så jag sväljer betet - personalen såg ut som dom upplevde sig som vinnare dom också...

Wroom upp till stan, passade på att köpa Supertvätt och annat på ett billigare ställe, osså tillbaka igen efter en timme med torr bil - på't igen!

Med det riktiga preparatet så blev tjärprickarna till rinnande lakrisremmar efter första varvet, och var helt upplösta efter andra varvet. Perfekt!
Flaska 2 var kunde jag lägga undan för framtida behov.

Bara att spola bort - hade blivit ändå bättre om man bjussat på varmvatten i högtrycksspjutet, men man kan inte få allt.

Däremot vill jag ha varmvatten i spannen när jag tvättar med svamp!
Inget fesljummet 30 gradigt blaha-blaha - ut i butiken igen, samma personal fortfarande.

"Varför finns det inget varmvatten - är pannan sönder?"

"Njae, varmvattentemperaturen är begränsad av miljöskäl"

"Miljöskäl!? Så att folk tvingas handla starkare kemikalier än dom annars skulle gjort om det funnits varmvatten? Hur fan såg den miljökonsekvensbeskrivningen ut !?"

"Öhh, det är en hel del som klagat på den justeringen vi gjort, men det är inget vi kan göra åt."

"Jodå - ut och vrid upp thermostaten rätt nu så jag kan tvätta min bil".

"Det går inte, vi får inte, vi vet inte hur man gör, det är låst in till pannrummet etc mm osv bla bla bla"

"Men herregud - det kan ju inte vara meningen att betalande kunder skall behöva ta med sig varmvatten hemifrån i thermosar?!!
Finns det någon annanstans ni har varmare vatten?

"Hurdå varmare?"

"Ja, alltså personalutrymmen eller så - ni kan ju inte inbilla mig att ni själva duschar i detta polarvattnet - hur ser det ut i städskrubben?"

Det slutar med att dom låser upp sitt personalutrymme och låter mig hämta rykande varmt vatten i hinkar från sin städskrubb!!!

Självfallet har andra GDS-are hört mig orera, och kommer fram och säger: "Det var fanimig på tiden att någon sa ifrån - nu skall jag se till att få hämta varmvatten på samma ställe, blir det bara tillräckligt mycket spring så bara måste dom höja temperaturen i kranarna här ute..."


Det hela slutade med att jag inte behövde betala för besök nummer 2 heller - två timmars bilvård och 4 liter avfettningsmedel av varierande kvalitet till priset av en flaska naturavfettning; 39 spänn!

Det är gôtt att vara obekväm!



Swedefe
Senast redigerad av Swedefe den 31 mar 2005, 14:50, redigerad totalt 2 gång.
Annons

2
Kan man få anställa dig som inköpare?

Du verkar vara bra förhandlare, har du inten nytagen bild på den glänsande skönheten?

(vilken gds är det?)

:P
2,7 förare -03, i 08-land

3
Mja, bilen försvann upp till Norge i natt med hustrun bakom ratten, och den är bara "5-meters fin" efter 18,500 hårda mil; nytvättad så syns alla stenskott, småbulor och repor...

Vilken station det var berättar jag när vi syns på någon träff!



Swedefe

4
:D
Du är en mästare på att skriva, du lyckas med att få mig att tycka att "biltvätt" är roande läsning, det trodde jag aldrig. Ut och var obekväm på fler ställen, det blir så roligt för oss andra då.. :D :D

Stahl

5
Stahl skrev:Ut och var obekväm på fler ställen, det blir så roligt för oss andra då.. :D :D
Stahl

Hmm... Lagom kul för dom arma stackare som kommer i vägen för "sarkasmexpressen"... :roll:
Om man drar bort våldsexcesserna så kan jag lova att Persbrants "Gunvald Larsson" tidvis kan upplevas som en smidig kille i jämförelse!

Jag har skoj just då, men ruelsen kommer efteråt - det är självklart fel att ge sig på den som "bara gör sitt jobb".

Å andra sidan innebär det att just denna person själv inte har sin reality- check i ordning - om alla gjorde det som var rätt - istället för "att göra sitt jobb"...

Sedan är det ju faktiskt också så att personen bakom disken är "kontaktyta" mellan kund och organisation - om inte bara "chain of command" fungerar utan även återrapporteringen löper utan filtrering så borde det ju...

Hur som helst - jag har svårt för företag som peddlar pissdåliga grejer under falska förespeglingar, stör mig på personal som uppenbart hamnat på fel plats och retar mig på företag och organsationer som så uppenbart inte är angelägna att möta kundernas önskemål!

Om vi alla ansträngde oss liite mer, så vart landet mycket bättre...

Over and out!
Swedefe