Annons

Var kan man köpa billig frontbåge

1
He på er

Jag har funderingar på att köpa en frontbåge, har hört på Hyundai om orginal men det var dyrt. Det måste kunna gå att beställa någon annan stanns, är det någon som har uppgifter på detta så är jag mycket intresserad av att få reda på var det går att köpa en sådan.

Tack på förhand.
Annons

2
Tjäna Fredde!

Här får du tre förslag - det finns måånga fler leverantörer!

Du måste grunna på material: Aluminium, polerat rostfritt eller kromat stål.
Vikt, underhåll, väderbeständighet - en dåligt kromad båge som börjar rosta mitt i vintern är inte kul.

Vidare bör du intressera dig för hur bågen är infästad i bilen!
Många tillbehörsbågar tillverkas enligt löpandebandprincipen, med enklast möjliga anpassning till den aktuella modellen; detta gör att vissa bågar gör bilen ömtåligare vid en krock efter som man använt sig av helt befängda infästningar.
Dessutom finns det gott om bågar som försämrar bilens terrängegenskaper genom att ge bilen sämre frigångsvinklar och -höjd, samt som grädde på moset - fina "hullingar" för bilen att bli hängade på...

Om du vill klä bågen med extraljus skall du fundera på om du vill ha fasta extraljusfästen, eller jobba med "klämmor" som ger mycket större variationsmöjligheter.

Rostfritt låg och hög båge från KAMA
Bild
Bild
www.kamaprodukter.se


Hög, stor båge från IZY
Bild
www.izy.se



Låg, blyg båge från QPAX

Bild
www.qpax.se



Billigt? Knappast - berätta gärna vad du får för priser och fraktvillkor!


Swedefe

VARNING!

4
VARNING!
Den frontbågen säljs av http://www.frontbage.se/ och deras produkter är ren skit.
Jag har tyvärr köpt både båge och sidesteps från dem och de rostar pga av dålig kvalitet på det rostfria stålet de använder och pga av dålig efterbearbetning av svetsfogar.
När jag tog kontakt med dem så var svaret ett enda , jaha.

Jag har bilder på hur det ser ut om någon är intresserad.

/IronG

Re: VARNING!

5
IronG skrev:VARNING!
Den frontbågen säljs av http://www.frontbage.se/ och deras produkter är ren skit.
Hmm.. Kan tänka mig att frontbågehaussen drar till sig en del lycksökare.
Ser på hemsidan att de även har grejer till "Tuscon" - känns stabilt...

Då hajjar jag också rubriken på "Blocket" bättre:
Frontbåge i Pollerat Rostffrittstål
Jippie...




Bra post, "IronG"!


Swedefe