Annons

Hej Hej

1
Hej Alla!!

Nu är man nybliven Santa fe ägare, vilket jag aldrig trodde jag skulle bli efter 13 år med Bmw.
Men omständigheterna och priset fick mig att testa en -02 2,7 x-clusive,

Det enda felet var att den förra ägaren hade inte speciellt bra bordskick :evil: då hela bilen är fylld med diverse saker...... Men Men... inget som inte går bort i en ANDRA rekond( hoppas jag :lol: )
Är det någon som vet var jag förutom på skroten får tag på dörrsidor(dörrfacken), då de är sönder och har massor av revor.. Annars är bilen i mkt skick, men just dessa saker irriterar mig till döds :D nästa...

Mvh
// Johan "Karlstad"
Nybliven Santa Fe -02 2.7l ägare:
MYCKET positvt överraskad och är sugen på att köpa den nya faktiskt !
Annons

2
Hejsan Zlatan - "Gött Mos" och välkommen hit till forumet å lycka till med kärran.
Man måste våga testa annat märke någon gång, så jag hoppas trots förra ägarens "bordsskick", att detta stannar vid trasiga dörrpaneler etc. så de inte gäller det mekaniska också.

Vad gäller beg. prylar och vad man kan hitta dessa är jag inte rätt man att svara på. Men du kommer säkert att få svar på detta från någon annan här som vet.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

3
Hej Zlatan och mycket välkommen till forumet!
Förstår så väl att du - trots förra ägarens "skötsel" av bilen - är glatt överraskad! Hade själv Mercedes omkring 25 år, bytte till Santa Fe och fick tre totalt bekymmersfria år med vår 03:a, och bytte igen i somras till en CM (GoSanta) och är ännu mer nöjda med den! :D :D
Fast begagnade dörrsidor vete 17 var man skulle få tag på; Kanske någon som vet var man gjort av en EV. krockad Santa...?
Men det finns säkert någon på forumet som känner till... vänta så får vi se... :wink: :wink: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

4
Nu låter det väl som om Zlatan är inne på att tjacka nya dörrsidor.
Bör funka genom ÅF på orten. Finns nog i lager i Sverige och om inte
så i vart fall på Europa-lagret i Belgien.Därifrån plockar man hem delarna på en vecka enl.Generalagenten.

Men är det ändå inte värt att kolla skroten först?
Frykmalms i Karlstad, har en skrotad SF 02:a på gården.
www.frykmalm.se

Eller sök rikstäckande på:
www.bildelsbasen.se

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

6
Hej å välkommen Zlatan,

Om Du kan nöja Dig med bättre beg. dörrsidor, kan Du även söka på:

http://www.laga.se/

Bra sida med snabbrespons och trevligt bemötande. Åtminstone från de leverantörer jag hade kontakt med när jag jagade rätt på och köpte en begagnad generator till min urSanta.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe