Annons

61
Det låter som något man borde fylla upp, den lilla blå alltså. Ser trevlig ut också om man är svag för sånt. 8)

Du det pratas om skepparexamen, kustskepparintyget & examen som fartygsbefäl klass 8, vad är skillnaden?

Undrar björnen
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07
Annons

62
Kustskepparintyg
Kustskepparintyg krävs för att föra fritidsbåt som har en längd över 12 m och bredd över 4 m.

Fartygsbefälsexamen klass VIII
För att få framföra båt yrkesmässigt ( dit räknas all trafik som görs inom ramen av ditt yrke; t.ex. Provkörning, Demoturer, Båttransport etc..) behöver du antingen ha en Skepparexamen (kustskepparintyg duger ej) eller en Fartygsbefälsexamen klass VIII.
(Det som förr hette Skepparexamen och Skeppare B har blivit ändrat till Fartygsbefälexamen och behörighet Fartygsbefäl klass VIII)
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

63
Underbar kunskapsbank! Tack för utkrökningen av frågetecknen!

Hälsar Svartbjörn från ett försommrigt Norrbotten
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

64
nimbusen skrev:Kustskepparintyg
Kustskepparintyg krävs för att föra fritidsbåt som har en längd över 12 m och bredd över 4 m.
Jahapp... :shock:
Då vet jag vad jag har att rätta mig efter i det fallet... Har ju bara förarintyget... :oops: ( :lol: :D )
(F ö rättar jag mig mestadels efter HSB:n...)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

65
Det kan vara nog så hedervärt att underrätta sig de bestämmelser och reglementen som alla våra HSB.s författar och drar utt riktlinjer för. Som sagt, all heder!

Skepp O'hoj
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

66
Hei,

Ser av "signaturen" at du har en "Exklusive", og ser at den har orginalt montert spoiler bak med bremslys.
"Comfort" modellen har ikke spoiler bak, men bremslys over bakvinduet.

Jeg skal montere en slik spoiler, men lurer på hva man skal gjøre med det bremslyset som står i bakluken.

Har din bil et deksel hvor bremselys har sittet eller hvordan er denne monteringen utført fra fabrikk?

Bilder som viser hvordan hadde vært fint!
Hyundai Santa Fe-07 - Drive your way
Polar 620-04 - Litt mer av alt

67
SantaFeCM07 skrev:Hei,

Ser av "signaturen" at du har en "Exklusive", og ser at den har orginalt montert spoiler bak med bremslys.
"Comfort" modellen har ikke spoiler bak, men bremslys over bakvinduet.

Jeg skal montere en slik spoiler, men lurer på hva man skal gjøre med det bremslyset som står i bakluken.

Har din bil et deksel hvor bremselys har sittet eller hvordan er denne monteringen utført fra fabrikk?

Bilder som viser hvordan hadde vært fint!
OJ, har glömt bort din fråga :oops:. Det sitter inget bromsljus i övre delen av bakrutan utan endast i spoilern. Vill du fortfarande ha en bild så kan jag ordna det...

Hälsningar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

68
Ytterligare lite ögongodis för alla inbitna santa puttar :wink:
Bild
Bild
Hälsar
Svartbjörnen från ett Norrbotten tyngt av för stunden svarta moln
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

69
-Svartbjörn: Det där var ingen massproducerad villa i bakgrunden!
Äkta norrbottens-gård?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

70
Nä minsann, inget Älvsbyhus det inte. Du har helt rätt, äkta norrbottensgård med gamla anor. Trevlig miljö som vi använder för diverse fotograferingar, bröllop mm. Idag var det studentbilder t ex.

Jag hade gärna ägt den...

Hälsar
Norrland
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

71
Vilka fina foto! Det glänser om din Santa så man får skuldkänslor över att själv inte ha tvättat sin bil på länge nu... :oops:
Får skylla på den långa torkan; Bevattningsförbud o s v...
svartbjorn skrev: Från norr önskar sig björnen mer bilder på båten, sommaren och skärgården...
Detsamma önskar vi få se från norr... ( :D :lol: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

72
Tack ska du ha! Den är faktiskt inte så ren som det ser ut. Prova att dra till intensitet & kontrast i ett bildbehandlingsprogram så ska du få se vad som händer, blankt å fint! 8)

Lev väl
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

73
svartbjorn skrev:Tack ska du ha! Den är faktiskt inte så ren som det ser ut. Prova att dra till intensitet & kontrast i ett bildbehandlingsprogram så ska du få se vad som händer, blankt å fint! 8)
Lev väl
Svartbjörn
Jaså...! Det var så du gjorde... :lol: :lol: :lol: :oops:
Jo, jag grejar en del med Photoshop 7.0, men "tänkte inte på det"... :roll:
Men ändå; Vilka bilder...! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

74
Kanonbra. Snälla, skicka det programmet till mig omedelbums -
för vi har vattningsförbud här på ö:a för tillf......
å bilen är så sketen... :lol: :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

75
Sådärja, då har vi startat en ny miljötrend, skit i tvättningen, lös upp det i Photoshop, helt lysande. Lite kontrast & intensitet å vips så är det gjort. Vi lever i en ny tidsålder, den virtuella, där vi inte ens behöver tvätta våra bilar.

Kom nyss hem efter några timmar på sjön med gorydsen, fy bubblan va fint den går! Ojojoj, en upplevelse 8)

Hälsar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07