Annons

Vad ligger närmast årets nyårslöfte?

Äta mindre/bättre
Antal röster: 1 (9%)
Motionera mera (Inga röster)
Sluta röka/snusa (Inga röster)
Ta det lugnare med spriten (Inga röster)
Vara snällare (Inga röster)
Inte vara så förbannat mjäkig hela tiden
Antal röster: 1 (9%)
Vara mer uppmärksam mot hustrun/maken
Antal röster: 1 (9%)
Se till att göra slut med den haggan/tönten en gång för alla (Inga röster)
Lära mig något nytt - och se till att få betyg på det
Antal röster: 1 (9%)
Tror inte på sådan där skit - det blir som det blir
Antal röster: 7 (64%)
Antal röster: 11

Januari 2007 - "Nyårslöfte, anyone?"

1
Åt vilket håll drar årets nyårslöfte - om du fortfarande minns...?

Här behöver man inte motivera, om man inte vill... :mrgreen:


Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
Annons

2
Tror inte på Tomten heller, så varför då avlägga en massa tomma löften? :lol: :lol:




Men däremot har jag en egen önskan/tanke på att försöka lägga av med rökningen under året.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

3
Nyårslöften är konstigt nog svårare att hålla än andra löften, så det var länge sedan man slutade att avlägga såna... :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

4
Äsch vad tradiga ni är!

Ett nytt obefläckat år är ju kalas att ha som grund när man vill genomföra förändringar i sin livssituation!

Det är bara frammana bilden av den krokige, gråskägge gamle mannen med käpp som lämnar över en oskriven stentavla till det lilla barnet för att man skall känna att allt som har varit är förgånget och att tusen möjligheter står öppna i och med det nya årets inträde.

Självklart behöver ett nyårslöfte som skall genomföras vara genomtänkt och förankrat i förväg - fylledillande går bort!


GONG! Rond två i ämnet!



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

5
Jo, jag hade faktiskt tänkt att jag skulle tänka mer på mig själv!!!
Ego, javisst.

Med att unna mig mer tid för mina intressen och sluta att bedriva hotellverksamhet hemma. (Ja ni vet bäddat, städat, tvättat, frukost, middag, posten sorterad etc etc)

Kanske kan jag lära käre maken att dörren till höger på nedre våningen den leder till tvättstugan trots att det står "endast personal" på dörren (en skylt som jag fick av maken på internationella kvinnodagen för ett par år sen) och att den gröna saken med sladd och slang fungerar som en dammsugare.

Kanske kan jag lära lilltjejen att det går fortare att hämta saker och ting själv istället för att ropa MAMMA!

Kanske kan man då få tid till sig själv och att även infria sedvanliga nyårslöften som att motionera mera etc etc.

och hur som helst så lär man väl inte dö av damm och oreda.... eller :?

Må gott :wink:
Stahl

6
Kanske kan man då få tid till sig själv och att även infria sedvanliga nyårslöften som att motionera mera etc etc.

och hur som helst så lär man väl inte dö av damm och oreda.... eller
Åtminstone inte om Du håller Dig till att motionera utomhus :lol:

Personligen är jag nog inne lite på samma linje som Stahl.
-Mer kvalitetstid till mig själv (och en egen nyckel till Santan) :twisted:
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

7
Ja ja ! Santaclaus

Är du man eller bara tomte :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
;) Cooper
Santa Fe Excl.V6 04:a(såld) I30 2,0 5-dörrars
Och några till som "driver" på alla.(1 Jeep Ceeroke med "allt", 2 Volvo Valp)

8
Stahl skrev:
Kanske kan jag lära käre maken att dörren till höger på nedre våningen den leder till tvättstugan trots att det står "endast personal" på dörren (en skylt som jag fick av maken på internationella kvinnodagen för ett par år sen) och att den gröna saken med sladd och slang fungerar som en dammsugare.
- Bara att gratulera fru Stahl som tydligen tillhör den exclusiva lilla gruppen kvinnor som haft turen och funnit en make/man fylld av ödmjukhet och förståelse. En man med känsla för framförhållning, som bl.a. med skyltsättning vill förhindra att någon obehörig pillar på hans frus ägodelar och risk för att dessa går sönder. Ja ja ja ni ful-gubbar där, jag menar förstås hennes mekaniska prylar, vad trodde ni?.
Är också övertygad att "käre maken" t.o.m. skulle vara beredd att försvara frugans "dagliga gröna leksak", med sin egen kropp och riskera liv/hälsa, om så skulle behövas. :wink:

Så därför skall lova mig själv, i ett lite sent avlagt nyårslöfte, att eftersträva att bli en kopia av "käre maken". :roll: :roll: :lol: :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

9
Stahl skrev: Kanske kan jag lära käre maken att dörren till höger på nedre våningen den leder till tvättstugan trots att det står "endast personal" på dörren (en skylt som jag fick av maken på internationella kvinnodagen för ett par år sen) och att den gröna saken med sladd och slang fungerar som en dammsugare.
Här i huset är det Hustrun som fungerar som regering och riksdag, och maken - dvs jag - utgör befolkning, och våra katter allmoge.
Regeringen talar fort och högt en stund, och får då befolkningen att utföra saker kvickt och snabbt...
Dock tar maken beslut om de större investeringarna, och Hustrun alla vardagliga utgifter.
(Vilket medfört, att det inte fattats ett enda stort investeringsbeslut på snart trettio år... :lol: :lol: !)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

10
Skäreläjan skrev: (Vilket medfört, att det inte fattats ett enda stort investeringsbeslut på snart trettio år... :lol: :lol: !)
Å inköp av bilar tar du som löpande kostnad typ... :shock: :shock: :shock: :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

11
ClasseClas skrev: Å inköp av bilar tar du som löpande kostnad typ... :shock: :shock: :shock: :wink:
Hm... "Investering" när det gäller bruksbilar, känns det mer rätt då...?

S
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

12
ClasseClas skrev:
Skäreläjan skrev: (Vilket medfört, att det inte fattats ett enda stort investeringsbeslut på snart trettio år... :lol: :lol: !)
Å inköp av bilar tar du som löpande kostnad typ... :shock: :shock: :shock: :wink:
Tja, bil, hus, båt och andra futiliteter... 8)
( :lol: :lol: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"