Annons

Trevligt Forum

1
Hej på er alla.

Surfade runt och fann ert trevliga forum. Detta är just vad jag skulle vilja se hos oss KIA Sorento ägare.
Hoppas att jag inte trampar er på tårna genom att regga mig trots att jag kör KIA.
Tyckte det var en kul idé med er klubb och har läst igenom vad ni hittar på.

Trevlig folk och lite kul träffar.

Fortsätt njut av era bilar.

MVH
Mattias med Sorento
KIA Sorento! Hoppas det är OK ändå. Sorento har ju inte lika många entusiaster.
Annons

2
Inga problem! Välkommen att imponeras å inspireras av vårt levande forum och vår aningens stela hemsida! :oops: :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

3
Mycket välkommen till forumet, Mattedd!
Bara roligt med fler aktiva på forumet!
F ö har jag för mig, att Kia numera ägs av Hyundai, och att Sorrenton är en "systerbil" till Tucson... eller...?
Och ClasseClas, jag tycker hemsidan är jättebra! :D Inte ett dugg "stel"! :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

4
Man tackar.

Härligt att läsa att ni är öppensinnade. Har varit inne på vissa andra forum och inte varit direkt mottagen på samma sätt.

Hur det är med ägandet tror jag att du har rätt. Gällande systern till Tucson så är det Sportage som är i stort sett samma bil har jag för mig. Sorenton är ett Nr större.

Keep up the good work!

Trevlig kväll.

///Mattias
KIA Sorento! Hoppas det är OK ändå. Sorento har ju inte lika många entusiaster.

5
Sorrenton delar uppbyggnad, om än inte speciellt många komponenter med Terracan.

Alltså längsgående drivlina inklämd emellan en hederlig stegram, stel bakaxel och riktig fördelningslåda med lågväxel.

Sorrenton var långt framme när vi bytte bil - den föll på att den inte gav så himla mycket mer lastutrymme, och på korkade handlare.


Klart att du får vara här och leka med de tuffa pojkarna - någon gång skall väl Sorrenton bytas bort...?



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

6
mattedd - Välkommen säger givetvis jag med... och som du märkt så finns det rymliga besöksparkeringar här, flera st. t.o.m.

Klart det är helt OK att vi skall dela med oss av för o nackdelar "inom familjen".... :lol: :lol:

... och som swedefe påpekar - det kommer väl en tid då KIA´n skall skiftas ut... och då kan de var gött å ha "lite annat kött på benen" att jämföra med... :roll:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

7
Åter igen. Tack för trevligt bemötande.

Ja visst ska KIAn bytas ut en vacker dag, desto mer kött man har på benen vid byte desto bättre byte gör man.

I dagens läge är jag MYCKET nöjd med min KIA. Dricker inte mycket diesel och är helt kanon att köra.

Vi ses säkert fler gånger här på sidan. Kanske tom ses i verliga livet på någon skogs träff som är öppen för alla märken.

Ha det gott och sköt om er!

///Mattias
KIA Sorento! Hoppas det är OK ändå. Sorento har ju inte lika många entusiaster.

8
Kanske tom ses i verliga livet på någon skogs träff som är öppen för alla märken.
Psst... Lägg gärna till i profilen var du hör hemma - på ett ungefär bara - kul att se i vilken landsända... :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

10
Ahaaa, trött på allt regnadet och ville neråt sol & värme... :lol: :lol:
gött mos och inte för många Tysklandsturer nu bara... :roll:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

11
Lite sanning ligger det i det men just nu känns det som det är samma jäkla regn överallt. Som i många fall var det kvinnan i mitt liv som lockade!!

Har ni några aktiviter i dessa södra delar?

///Mattias
KIA Sorento! Hoppas det är OK ändå. Sorento har ju inte lika många entusiaster.

12
Nope tyvärr inte för tillf. ,
men skall våra servicepriser ligga på nuvarande nivå så lär man nog behöva sig en tur till Tyskland för att inhandla "bedövningsmedel", så man inte deppar ihop. Då kan ju Trelleborg vara en bra samlingsplats för båtfärd T&R över "pölen"... :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red