Annons

Kompaktare forum?

1
Hej, jag funderar på att strukturera om forumet lite grann för att bla göra det mer kompakt och översiktligt.

Förslaget är följande:
För varje bilmodell (ej Terracan) så används 3 rubriker,
"Allmänna frågor om Santa Fe (SM)"
"Tips & Trix, Modifikationer, Gör-Det-Själv (SM)"
"Inköp, drift, service och underhåll (SM)"

"Allmänna frågor om Tucson (JM)"
"Tips & Trix, Modifikationer, Gör-Det-Själv (JM)"
"Inköp, drift, service och underhåll (JM)"

osv...

Trådar som ligger i de delforum som ska tas bort flyttar vi över till de kvarvarande rubrikerna.

Sedan tänker jag lägga till ett nytt delforum med titeln
"Allmänna frågor om Hyundai SUV", som är ett gemensamt delforum för samtliga modeller där vi kan diskutera gemensamma saker som berör oss alla ägare, tex service, kupévärmare, rostskydd etc.

Sökfunktionen är rätt bra på forumet så den kommer förmodligen att behöva användas mer.

Vad tyx?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

2
Jo, idén om färre rubriker är helt OK, tycker jag.
Särskilt är den idén om en rubrik för alla frågor som är gemensamma för modellerna mycket bra, och varför inte en liten rubrik för de som har andra Hyundai-modeller; De kanske blir frälsta på en SUV en dag...? Om inte annat kan de kanske ha vissa detaljer gemensamt med de större modellerna...?
:D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
varför inte en liten rubrik för de som har andra Hyundai-modeller;
:shock:
- Den frågan har bl.a. jag dryftat en gång tidigare p.g.a. att vi även har en Matrix i familjen som du vet - Svaret då blev NJET från "huvudkontoret", varför jag utgår ifrån att det "njetet" gäller ännu. :roll: Iofs. är "njetet" befogad, för vår samlingsplats heter ju faktiskt: Club Hyundai SUV Sweden.


ClasseClas - Idén med färre rubriker och en gemensam frågespalt för samtliga SUV-modellerna är helt klart att föredra. Nu är det lite väl många alt. under varje modell. :wink:
Senast redigerad av nimbusen den 03 apr 2007, 17:27, redigerad totalt 1 gånger.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

4
ClasseClas har även mitt stöd för förslaget till förändring/förenkling av de delar som avser de enskilda bilmodellerna.
Jag antar förstås att övriga huvudrubriker som t ex "Övrigt/Off topic" blir kvar med sina underrubriker.

Kör! :D

tycker
/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

5
nimbusen skrev:
varför inte en liten rubrik för de som har andra Hyundai-modeller;
:shock:
- Den frågan har bl.a. jag dryftat en gång tidigare p.g.a. att vi även har en Matrix i familjen som du vet - Svaret då blev NJET från "huvudkontoret", varför jag utgår ifrån att det "njetet" gäller ännu. :roll: Iofs. är "njetet" befogad, för vår samlingsplats heter ju faktiskt: Club Hyundai SUV Sweden.
Jag tycker att kan ventilera den frågan nu också, det är inget konstigt med det. Konsekvensen om vi släpper in flera Hyundai-modeller i forumet/klubben är att vi framöver får dana om klubben till en "Club Hyundai Sweden". Det är lika bra att ta diskussionen nu och agera därefter.

Så ni som läser detta; tyck till och svara åtminstone "Bra" eller "Dåligt"! :D :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

6
BengtB skrev: Jag antar förstås att övriga huvudrubriker som t ex "Övrigt/Off topic" blir kvar med sina underrubriker.

Kör! :D

tycker
/BengtB
Jo, på den fronten blir det ingen skillnad.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

7
Skäreläjan skrev:...och varför inte en liten rubrik för de som har andra Hyundai-modeller...
I första hand avsåg jag de som idag har andra Hyundai-modeller, men som vill ställa frågor om SUV:ar, alternativt vad som redan idag förekommer, har en modell med likadan motor etc., för visst tycker jag att vi skall vara behjälpliga med råd och tips också till dessa, även om de inte har en egen rubrik i forumet... :)
Men som sagt, det var ju bara en tanke jag tyckte var god... :wink:
I övrigt tycker jag ClasseClas´ ide är mycket bra!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

8
Nu blev det inte så mkt kommentarer här, men jag tar och ändrar om lite med intentionen att få ett kompaktare forum.

Kommentarer, idéer och synpunkter är alltid välkomna!
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

9
Sådärja, ClasseClas!
Mycket bra och snyggt! Lättöverskådligt och välgjort!
Tycker också det blev bra med den nya rubriken som inte är direkt modellrelaterad!
Tjusigt jobbat! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

10
STOR
Bild


....snyggt Classe (som vanligt). Skall man vara helt ärlig så blev det inte bara bättre utan bra mycket lättare att "bläddra" mellan de olika modellerna och troligtvis också enklare att manuellt finna svar på en ev. tidigare debatterad fråga.

Som sagt Big Applause....

Kom i efterhand att tänka på min farsa som bl.a hade följande lilla historia i sin repertoar och som jag faktiskt också tycker platsar i Classes "rosenbukett" för forumsförbättring.

Översten var mycket nöjd med vad manskapet uträttat och ville därför berömma dem på ett lite tjusigare sätt. Nu var dock översten inte alltid såvärst på det klara med olika ords betydelse.....

Översten:
- Det här soldater gjorde ni otroligt bra så det skall ni ha en reprimand för...
:roll: :roll: :roll:
Senast redigerad av nimbusen den 15 apr 2007, 20:57, redigerad totalt 2 gång.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

11
Håller med nimbusen och Skäreläjan - förstås. :D

Bra gjort! :D :D :D

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

12
Morsning!

Har varit borta en vecka och blev lite snopen när mer än halva ämnesrubrikerna försvunnit. Klickade som en tok på uppdatera då jag trodde det var nåt fel, nu förstår jag.

Njae, jag vet inte jag om jag tyckte det blev så mycket bättre. Vänjer mig säkert men jag tyckte om då det fanns många "ämnen" att kika in i. Visst är det tydligare med färre men vart tog alla tidigare trådar vägen? Jag kanske är trög som inte hittar dom 8).

Det går liksom lite väl fort att kolla av vad som sagts som det ser ut nu...
Rätta mig gärna

Tyckte
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

13
Alla trådar är flyttade till allmänt för varje modell. Obs, allt ligger i tidsordning så en del trådar kan ligga en bra bit ner. Använd sökfunktionen. /från mobilen
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision