Annons

Vad m å s t e finnas med på midsommar?

Sill
Antal röster: 5 (42%)
Grill
Antal röster: 1 (8%)
Sol (Inga röster)
Hav/sjö/pool (Inga röster)
Nubbe
Antal röster: 1 (8%)
Sex
Antal röster: 2 (17%)
Sju blommor under kudden (Inga röster)
Stång
Antal röster: 2 (17%)
Grodor (Inga röster)
Annat - utveckla!
Antal röster: 1 (8%)
Antal röster: 12

Juni 2007 - "Hur firar du midsommar?"

1
Midsommarfirandet lär vara det det svenskaste som står att finna - det är i vart fall det som Sverigedemokrater efter lite hummande kan peka ut som särskilt skyddsvärd exponent för svenskhet...

Vad krävs för att just ditt midsommarfirande skall kännas komplett?
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
Annons

2
Det enda jag har svårt att avstå ifrån på midsommarafton är ju matjesfileerna, färskpotäterna, gräddfil och gräslöken till middag... Annars tar man det ju nästan som vilken sommarhelg som helst...! :D :D
Fast det har man ju till middag fler gånger än bara till midsommar, såklart...!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
De senaste 6-7 åren har vi samlats här hemma hos oss, då vi har gott om "uteplats".... :lol: för tältning och uteaktiviteter.
Göttigt väder är önskvärt men inget måste. 2-3 par goda vänner + våra barn & barnbarn brukar dyka upp strax före 12.00. Nimbusen sätter alla i arbete med att plocka blommor och blader, därefter klär och riggar vi upp midsommarstången. Sen följer ett dukat bord med massvis av div. käk samt ett stort urval sillsorter inkl. stark svälj-vätska. För att inte lägga på hullet så brukar vi därför skaka ner födan med div. olika lekar för barn & vuxna (tillsammans). Sen coolar vi ner oss med glass & jordgubbar och kvällen fortsätter i regel med lite allsång, dragspel och gitarr. Sångrösterna bättras på med koppad Java och glaciärliknande procentförpackad vätska. :wink:

Japp så brukar våra midsommaraftnar gå till här hemma.. och jag vill för "allt smör i Småland" inte vara utan dem! :lol: :lol:

"Våra" traditioner här i Sverige har en efter en suddats ut och är numera så få, att snart är det väl bara Jul & Midsommar kvar. Det är viktigt för mig iaf. att göra något festligt ett par ggr. per år, så jag tänker då kämpa för att behålla dessa kvarvarande högtider. Därför så kommer jag att förklara krig om nu EU eller dessa "mångkulturell-förespråkarna" i framtiden, skulle komma på tanken att föreslå ett avskaffande av dessa återstående SVENSKA HÖGTIDER!!!

DON`T TOUCH ME!
Bild
Senast redigerad av nimbusen den 03 jun 2007, 23:07, redigerad totalt 6 gång.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

4
:oops: :oops: nja jag vet inte hur jag ska motivera min röst...... :oops: :oops: :twisted: :twisted:
"Joppe"

5
Joppe skrev::oops: :oops: nja jag vet inte hur jag ska motivera min röst...... :oops: :oops: :twisted: :twisted:
Heja Joppe! Jag tror jag kan gissa vilken du "kryssade"...! :lol: :lol: :lol: :oops:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

6
jag vet inte hur jag ska motivera min röst
Joppe du behöver inte alls motivera,
helt OK då vissa föredrar matematik istället för sill å nubbe... :roll: :roll: :lol: :lol: :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

7
Måste ju vara sillen, potatisen, gräddfilen, mm ...... vad sugen jag blev nu
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän

8
nja jag tänkte bara på hur utförligt ni andra beskrev midsommar ..... :oops:



men sill och nubbe är inte dumt det heller !!
"Joppe"

9
men sill och nubbe är inte dumt det heller
- efteråt eller istället för? :roll: :lol: :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

10
före,,,,,, absolut före !!!!!
"Joppe"

11
Nubbe, kalla öl, bra musik, avslappat umgänge med nära och kära, en grill som står och osar och som ingen bryr sig om längre, och visst - en sillabit går väl ned det med...

Närheten till vatten är viktig för mig, och att få vara hemma.
Gillar inte att scheva iväg till festplatser för strukturerat firande, eller ens ostrukturerat - jag vill va' hemma!
Nära till egen bädd att kollapsa i...

Men, framför allt gillar jag det hedniska i midsommeriet, och det underligt svenska i det vi firar; att vi äntligen går mot mörkare tider igen... :wink: :wink: :wink:



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

12
nubbe o sill o färskpotäter + vedeldad sauna i midsommarnatten + efterföljande dopp i plurret har jag svårt att vara utan.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

13
HÄPP HÄPP HÄPP!
Skall vi försöka få in lite fler röster nu på upploppet?
Hur firade du midsommar?

Det här är en utmärkt övning för alla newbies som bubblar runt härinne nu;
här kan man bara genom att klicka i en ruta vara med och påverka i forumet utan att det syns, om man är lite blyg i början!

Ny månadsomröstning i morgon - hurry hurry!



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting