Annons

Spam

1
Tyvärr utsätts forumet med alltför mkt spam som tar tid att rensa upp. Man kan ju ifrågasätta hur spammarna tänker? Vem fan vill klicka på en spamlänk som finns på 20 ställen på forumet? Åhejåhå...

Nu gör vi så här:
Jag har stängt av den automatiska forumaktiveringen av nya medlemmar. Det innebär att jag kommer att manuellt godkänna samtliga nya medlemmar vilket kanske tar lite extra tid ibland.

Sorry, men det finns inget vettigare sätt att komma runt detta just nu.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

2
Det är lite avigt att det inte finns en funktion i admin-mode där man kan "radera alla inlägg från denna användare".

Som det är nu (fram till ClasseClases ändring) måste man först kicka ut fånen som spammat, och sedan leta reda på hans lämningar och städa bort dem en och en.

Senaste två veckorna är det +100 idiotmeddelanden som jag suttit och deletat.
Åååh, vad jag är less på Lindsey Lohans vad-det-nu-är som det görs reklam för...



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

3
Vet att ni bägge Classe & Swedefe gör ett JÄTTE-jobb med att fixa och dona för oss vanliga medlemmar - vilket jag iaf. är mycket tacksam för. Utan er insats så hade forumet inte varit vad det är idag - d.v.s. den STÖRSTA o enda riktiga mötesplatsen för oss Hyundai-SUVare.

Gold for you boys...
Bild
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

4
:( Jo, medaljens baksida av ett "öppet internet".
Verkar vara ett sätt för många att tjäna några futtiga dollars genom
att lägga upp reklam på sin hemsida och sedan få betalt efter antal träffar/besökare.Modiga är de också då de vågar missbruka varumärken
som t.ex CocaCola och Pepsi!
Enda trösten är väl att de för det mesta inte orsakar nån krasch av PC:n.
Tidskrävande nonsens är det dock.
Bara att härda ut och bygga upp ytterligare skal runt kärnverksamheten.
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Sådärja! Nu är jag inte arg längre.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

5
Kan naturligtvis bara hålla med föregående talare... Särskilt Nimbusen:
"Vet att ni bägge Classe & Swedefe gör ett JÄTTE-jobb med att fixa och dona för oss vanliga medlemmar - vilket jag iaf. är mycket tacksam för. Utan er insats så hade forumet inte varit vad det är idag - d.v.s. den STÖRSTA o enda riktiga mötesplatsen för oss Hyundai-SUVare."

En STOR eloge till Classe & Swedefe! :D :D :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

7
Martin.n skrev:Roliga hemsidor de har, de nyaste medlemmarna på forumet.... :lol:
Vill bara varna så att man tar sig i akt lite när man skall besöka en sån hemsida...! :!: :!:
Om man lägger muspekaren över rutan med "www", kan man oftast se längst nere till vänster på skärmen, om det är en sån där :twisted: :twisted: sida; Öppnar man en sån, riskerar man att få datorn full av trojaner, virus och annat skit...!
SÅ SE UPP MED DET!! :!: :!: :!:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

9
Jag rensar bort spamanvändare av och till. Det är en del jobb med det så jag gör det inte jämt. Lyckligtvis har vi manuell aktivering av användare så vi får ytterst lite spam inne i forumet.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

10
Martin.n skrev:Jag reflekterade bara på hemsideadressen.....
Jo, jag förstod... Jag ville bara varna för en viss typ av "hemsidor", som oftast innehåller... ska vi säga "Stötande innehåll" (det lät väl bra? 8) ), man kan alltså - som en jag känner - få en totalkraschad dator...! :shock: :shock: :shock:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

11
Jag vill bara (i brist på annat just nu?) skänka en tanke fylld av beundran till våra moderatorer - ClasseClas i spetsen, som enträget sliter för att rensa vårt Forum från dessa ideliga spamgeneratorer.
Ni vet - dessa nyblivna "medlemmar" från Sierra Leone, Tanzania, Uzbekistan och alla :twisted: ställen däremellan...! :roll:

Jag har en liten fundering, och undrar just om eller hur det skulle fungera med en s k bildverifiering, då man vill registrera sig som ny - och mycket välkommen - medlem?
Ungefär som då man vill söka "uppgifter om annat fordon", hos Vägverket? Det där med att man måste fylla i sex siffror/bokstäver alltså...!
https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaP ... ordon.aspx
Ja, ni vet säkert vad jag menar.
Om inte annat så skulle säkert Forumet må gott av att slippa automatiserade datorprogram som loggar in sig som användare, för att sprida en massa sk-t...!
Någon som tycker det är en god eller galen ide? :idea: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

12
Skäreläjan skrev:Jag vill bara (i brist på annat just nu?) skänka en tanke fylld av beundran till våra moderatorer - ClasseClas i spetsen, som enträget sliter för att rensa vårt Forum från dessa ideliga spamgeneratorer.
Ni vet - dessa nyblivna "medlemmar" från Sierra Leone, Tanzania, Uzbekistan och alla :twisted: ställen däremellan...! :roll:

Jag har en liten fundering, och undrar just om eller hur det skulle fungera med en s k bildverifiering, då man vill registrera sig som ny - och mycket välkommen - medlem?
Ungefär som då man vill söka "uppgifter om annat fordon", hos Vägverket? Det där med att man måste fylla i sex siffror/bokstäver alltså...!
https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaP ... ordon.aspx
Ja, ni vet säkert vad jag menar.
Om inte annat så skulle säkert Forumet må gott av att slippa automatiserade datorprogram som loggar in sig som användare, för att sprida en massa sk-t...!
Någon som tycker det är en god eller galen ide? :idea: :wink:
Hej Skäreläjan och tack för omtanken. Det finns teckenverifiering à la Transportstyrelsen, men det hjälper inte. Jag har varit på gång att lägga in ytterligare en bildverifiering där man ska peka ut bilar gentemot djur. :D Tyvärr har jag riktigt tagit mig tiden att fixa det. Med den manuella aktiveringen så kan spamrobotar bara regga sig men inte skriva något tack och lov och det är ju en bra bit på vägen gentemot hur det var tidigare.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision