Annons

16
Väldigt trevligt!

Ålkråkor, klippor och vackra fartyg, en fin miljö! Min gamle morfar anlände Göteborgs hamn en gång för länge sedan och sa -"här ska jag bo"! Och det gjorde dom sedan under många år. Strax innanför Vinga sänkte vi också ner hans urna för två år sedan. Så du må tro att området betyder en del för en norrbottning!

Hälsar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07
Annons

17
Då kan jag förstå att du har en speciell känsla även för vår västra kust, och Göteborg i synnerhet.
Får se sen, om jag kan lyckas få fram några bilder på "Götheborg", då de kommer hit...! :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

18
"Götheborg" gick inte igenom Kyrkesund då man skulle norrut till Lysekil; Bilden är därför tagen på mycket långt avstånd... :(
Pater Noster i bakgrunden.
Bild
Det är inte för inte som kyrkesundsrännan kallas "havets E6"! :D :D
Bild
Bild
(Skulle kanske rätat upp horisonten lite)

Men utsikten gillar jag skarpt...! :D :D :D
Senast redigerad av Skäreläjan den 14 jul 2008, 00:38, redigerad totalt 2 gång.
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

19
Väldigt fint!

Oj vilken idyllmiljö, som ibland bryts av en och annan motormarodör måhända...? 8) Götheborg är otroligt vacker på redden. Nostalgi är ordet!

Lev väl
Hälsar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

20
Nu har bensinpriset stigit till den milda grad, så man får börja tänka på förbrukningen...! :shock:
Santan drar ju alltid mest bensin på kortare turer.
Därför införskaffades en liiten begagnad bil, som drar omkring en halvliter per mil, att användas för de kortare svängarna - alltså de inom någon mils omkrets...!
Och oftast är det ju där man kör, till affärer, båten o s v...
En liten Nissan Micra...! :oops: (Jag vet... Det är som att svära i kyrkan att nämna det här på Forumet, men visst är den väl fin, för att vara så liten? :D )
Bild
Bild
Tycker själv den är i förvånansvärt fint skick för att vara en -98... Eller hur? :D
Den har t o m AC!
Bild
Hjulen fick jag tag i på ett annat ställe, de är något bredare än originalen...!
Så nu sparar vi vår Santa till de längre sträckorna, då man vill åka riktigt gott! :D :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

21
Jag stödjer ditt resonemang fullt ut! Vi ska troligen göra oss av med vår gamla 945:a till förmån för en mindre och betydligt snålare bil, gärna diesel. Har sneglat på en Hyundai i30 men vi får se.

Micran ser jättefin ut!

Hälsar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

22
Den ser grymt välvårdad ut. Säkert ett riktigt klipp.

Vi har ju vår gamla Golf, en 86:a som har gått knappa 9000 mil. Tycker den drar nästan ingenting.
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

23
Så har vi haft två celebra besök hos oss på Tjörn!
Lördagen den 5:e gästades vi av Opticrob med HSB! Jätteroligt! :D :D Tack!
Ett litet besök på Sundsby Säteri var ett måste!
http://www.tjorn.se/download/18.1c158e1 ... sateri.pdf
http://www.kaffehuset-sundsby.se/sundsby.asp

Lördagen den 12:e fick vi åter besök, denna gången av Svartbjörn! :D :D
Ända ifrån Norrbotten och hit! :shock: :D Så trevligt! :D
Det vore ju tjänstefel att inte visa något även för honom, så vi tog en liten tripp till den pågående konst- och skulpturutställningen i Pilane här på Tjörn!
http://www.pilane.com/pilane2007.htm

Denna dagen var det nästan som på folkvandringstiden...! :roll:
Bild
En av skulpturerna:
Bild
Visst är det snyggt med två GoSantor på går´n...! :D :D
Bild
Välkomna åter, Svartbjörn och Opticrob! :D :D
Senast redigerad av Skäreläjan den 31 jul 2008, 23:12, redigerad totalt 1 gånger.
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

24
Klart vi måste komma tillbaka! Dom skulpturerna vill jag också se ju :shock:
Och hålla koll på tältet :D
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

25
Så har vi då också haft den stora äran att ha fått besök av Familjen Petroff på Tjörn! :D :D
Anlände torsdag kväll med husvagn modell STOR!
En annen, som inte är direkt "hemma" i husvagnsvärlden, blev mäkta imponerad av detta enorma släp! :shock: :shock:
Bild
Vilka underbara människor detta är! Trevlig samvaro på fredagen, då också Nimbusen anslöt! :D :D
På lördagen fick vi möjlighet att visa var vi tankar...!
Bild
Tjusiga bilar vid Sundsby Säteri på Tjörn, eller hur...?
Bild
Till sist: Petroff låter hälsa via SMS att han "Sitter på krog i "LeHavre Regal"! Lyssnar på trubadur och dricker ur!"
(Det måste väl vara fler än jag som vet var han är då... Hehe...! En ledtråd kanske? Bohuslän! :wink: :wink: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

26
Vad kul att Ni träffas! !

Kul med bilder!

Ha det gott i värmen
:wink:
Stahl

PS Tur att Ni har SF med tanke på att Petroff parkerat och blockerat infarten.... DS

27
jo den där lilla vagnen har ju varit parkerad hemma hos mig oxå,, och jag kan konstatera att den är ännu större än vad bilderna avslöjar.... Petroff var ju här på inflyttningsfest och då tog han med både denna vagn samt två riktiga charmtroll till söner.... framåt natten vinglade vi ner till vagnen för att inspektera och i viss mån släcka törsten.. efter ett tag hittar jag min dotter i vagnen tillsammans med det yngre charmtrollet,,, hon pratar fortfarande om den här vagnen.....
Undrade just varför Petroff varit lite osynlig på forumet, men nu vet vi !!
"Joppe"

28
Skäreläjan skrev:Så har vi då också haft den stora äran att ha fått besök av Familjen Petroff på Tjörn! :D :D

Vilka underbara människor detta är! Trevlig samvaro på fredagen, då också Nimbusen anslöt! :D :D
:D Tack! Och dito.Kalasbra med lokala kontakter.Man får se sånt som
man garanterat missat annars.Kul också att få träffa Nimbusen som,kan jag berätta, var i högform!
Här är ena trollet.(Charmtroll kan ibland vara en snäll omskrivning)
Bild
Lite charmigt var det väl då Ivar satt på berghällen framför Joppes hus
och åt makrill i tomatsås direkt ur burk!
Och så klart Joppes dotter Ebba blev impad av eget rum(nästan) i husvagnen,kex, coca-cola, och en bra rulle på DVD! :D

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

30
Martin.n skrev:Vilka härliga bilder...
Rena rama campingen på den gården..... ;)
...och inte bara på gården.Tack vare Läjan så vet vi om en
badplats på Tjörn där man kan veva ned stödbenen för en natt eller två, och få havsutsikt från nästan alla fönster i vagnen! :D

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart