Annons

31
Skäreläjan skrev:
Abuquir skrev:Jaha, då var vinter pjucksen påsatta :D , men hur är det igentlingen med den medföljande hissanordningen?!
Bytte bak, inga problem, men fram så rörde sig bilen något framåt och böjde hela hissanordningen. Jag skall väl tillstå att jag hade glömt att dra handbromsen, men bilen stod helt plant på mitt garage golv! Inte fasen skall det väl röra sig då? Hur som helst, efter att ha hissat ner igen och tagit nytt fäste i golvet så gick det bra på de resterande 3 däcken.
Jag antar, att det kan ha något att göra med att bilen lyfts högre i framkant, och då får en annan "vinkel" mot underlaget, och därför kan domkraften tippa! Skönt att det gick bra denna gången, men glöm inte att dra p-bromsen nästa gång... :shock: :shock: :shock:
Abuquir skrev:Tror nog ändå att jag skall skaffa mig en ny liten garage domkraft, för det som följer med bilen verkar vara i "tunnaste" laget. :evil:
Skulle då rekommendera en riktig verkstadsdomkraft av bättre kvalitet, för bilen väger ju trots allt två ton! :roll: Biltema t ex, har ju bra grejer till hyfsade priser... :D :D (Art.-nr 15-824)

(Eller så har du kanske en byrå över, som du kan palla inunder... :lol: :lol: :lol: )
Som sagt, det blir nog garage domkraft av modell "passa båda bilarna", den ena är stor och den andra är liten... annars så får man väl bygga en ramp så man kan köra upp på byrån. :D :shock:
Santa Fe Exclusive 07, Black Pearl 2.2 diesel 7 säters.
Annons

32
Jaha, då har man införskaffat en bättre domkraft då, den lyfter 2250 kg så det bör ju räcka. :D

Nu fattas bara någon form av plastmellanlägg så man inte skadar bilen.
Glömde naturligtvis att titta efter det när den inhandlades...
Santa Fe Exclusive 07, Black Pearl 2.2 diesel 7 säters.

33
Brukar sala emellan med en brädlapp.
Annars kanske HSB:s skärbräda i teflon funkar? Eller hennes
"Foppa"-skor? Nej, kanske inte. :oops:
Nu vet jag! Det blir väl snart en uppsättning sladder-mattor över? :D

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

34
Fasen också,
här har man hört rykten länge och väl att man skall till Barbados :D eller Chile :) efter Uruguay. Igår fick man då reda på att man skall tilbaka till Falklands helvetet igen!!! :shock: :twisted: :twisted: :twisted:
Enda fördelen är väl kanske att man kan komma hem en halv vecka tidigare eftersom de bara har flyg som går på lördagar.
Santa Fe Exclusive 07, Black Pearl 2.2 diesel 7 säters.

36
Vet inte om jag ska tycka synd om dig.
Vi(ja,ja:HSB o jag)är i valet o kvalet om vi ska åka tåg eller bil åt Falköping till helgen.
"Säffle, får jag en kopp kaffe tack".

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

37
Lysande! :D
Då var det konstaterat att vi inte får plats på flyget ifrån Falklandshelvetet, igår var den varmaste novemberdagen de har haft på 10 år (21 grader) förövrigt, ja nu gled jag visst ut lite...
Nu är vi då tillbaka till den ordinarie datumen, men att vi flyger ifrån Punta Arenas i södra Chile. Hemma lite tidigare mao :D och nästan alla julklappar är köpta på nätet detta år, det blir inte mycket till stress hoppas jag de sista dagarna.
Resa till Kläppen vecka 1 är också beställd, så jag får hoppas att jag får prova 4 hjulsdriften lite på santan också. 8)
Santa Fe Exclusive 07, Black Pearl 2.2 diesel 7 säters.

38
petroff skrev:Vet inte om jag ska tycka synd om dig.
Vi(ja,ja:HSB o jag)är i valet o kvalet om vi ska åka tåg eller bil åt Falköping till helgen.
"Säffle, får jag en kopp kaffe tack".

Petroff :wink:

Du får väl njuta lite vid ostdisken där då?
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

39
(Förlåt "Abbe", din tråd.Kort svar bara:)

Falebygdens Ost! Yes! Vill man inte missa. Jag o HSB har ett par
favoriter man gärna vill ha med sig hem.
Annars blev skuffen på Santan mest fylld med hjul o delar till Samuraien.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart