Annons

Hyundai Sverige

1
2004 köpte jag min Terracan-02, motormännen hittade vid köpet en ventilkåpspackning som läckte, men det gick på garantin. :D
2007 upptäckte service verkstaden att samma packning läckte igen? :cry:

Garantin på bilen har då gått ut.
Det är 1 är garanti på arbetet och 2 år på matrialet, så det var kört. :cry:

Jag tyckte att det borde vara något extra ordinärt när 2 st ventilkåpspackningar går sönder på samma ställe inom 3 år

Så jag mailade Hyundai Sverige för att berätta min snyfthistoria och hoppades på en ev. goodwill reperation.
Hyundai Sverige svarade inte på mailet, SUCK.

Så är det andra här som har någon erfarenhet av Hyundai Sverige, kanske har jag bara haft otur eller.....
Annons

2
Tjena Juppe ! Det där låter inget vidare och naturligtvis borde Hyundai gå in och ta detta som en goodwill reparation,,, har du pratat med H&H ?? Jag såg att du härjar i mina trakter och jag har bara goda erfarenheter av H&Hs bemötande.

Lycka till o berätta vad som händer..
"Joppe"

3
AHA :!:
H&H = är Bilia Hyundai AB (fd Haglund & Hellberg AB) Nacka
Jo dom har alltid gjort min service, och det var dom som tippsade om att kolla med Hyundai Sverige.

Men dom ville som sagt inte ens svara på mail :evil:


Joppe/Juppe Nacka/Saltsjö-Boo Vi är grannar :D

PS, Drog iväg mailet igen, kanske har bättre tur denna gång. DS

4
Fortsätt att skicka mailet tills du har fått ett svar....ett svar kan man ju iallafall kosta på sig,,och fortsätt att skriva om det här. Du ska veta att representanter för Hyundai Sverige läser mycket av det vi skriver här på Forumet, och med tillräckligt mycket gnyende här så kan det ge resultat :wink: :wink:

Visst är vi grannar, jag undrar lite om det kan vara så att du har en svart Terracan ?? Isåfall tror jag att jag såg dig häromdagen i rondellen vid Forum.... Terracanen är ju inte så vanlig, så man reagerar när de dyker upp,,en mäktig bil det där....
"Joppe"

5
Nu fick jag hem ett brev från Hyundai Sverige som sa att dom lämnat problemet vidare till Bilia Hyundai AB (fd Haglund & Hellberg AB) där bilen varit servad o reparerad genom tiderna.

Håller tummarna o uppdaterar

6
Får man en del utbytt på garantin(3år), så gäller garantin på den nya delen bara tills bilens garanti går ut 3år..
/Atos(z) (A to Z)

8
hmm ovan nämnda verkstad verkar ha lite bekymmer just nu, själv har jag väntat på ett bakluckehandtag i drygt två månader nu,,,, ringde verkstan så sent som i Torsdags och då var det tydligen bekymmer med att få handtaget lackat... kanske skulle det vara klart nästa vecka,,, fan trot :evil: Generellt så tycker jag att Hyundais inställning till sina kunder har försämrats det sista året,,,det blir väl lätt så när man inte längre slår från underläge....Börjar bli läge o fundera på nytt märke,,,
"Joppe"

10
Tyvärr måste jag säga att du nog inte ska hoppas för mycket på "Bilia Haglund & Hellberg", jag som tidigare bara hade gott att säga om dem måste tyvärr ändra åsikt.. mitt bakluckehandtag som jag beställde i höstas i samband med en service tog över tre månader att få fram,, och på "Bilia Haglund & Hellberg", har man haft ett antal förklaringar varför det tog sån tid,, tex "vi har glömt att beställa!" eller "det försvann i leverans!" eller "det lackas ju på Bilia och där e det kö !" ...

Jag har sagt det förr och säger det igen : Hyundais inställning till sina kunder har försämrats det sista året....
"Joppe"

11
För en kommer utifrån och inte känner till verkstan utan bara läser inläggen låter det som verkstan har likviditetsproblem...
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

12
Skippa mailen och boka en tid med verkstadschefen och gå igenom caset. Min verkstad är inte världens bästa på mail, så där får jag använda andra sätt att kommunicera på och det funkar det också även om det tar lite mer tid än att maila.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

13
opticrob skrev:För en kommer utifrån och inte känner till verkstan utan bara läser inläggen låter det som verkstan har likviditetsproblem...
Ja vet inte de. De omsätter 135 milj om året med 30st anställda..
Borde väl ha lite stålar över till färg?? MVH Anders

15
Har då äntligen fått svar på frågan :!:
Hyundai ger ingen Good will rabatt. :(
Bilia Haglund & Hellberg AB mailade tillbaka att jag kunde få 20% rabatt för det dragit ut så på tiden = 3264:- :oops:
Får väl hoppas att den tredja packningen kommer att antingen läcka innan 2 år eller ännu bättre hålla för evigt. :cry: