Annons

Hur långt rullar din Hyundai SUV per år?

0 - 500 mil (Inga röster)
500 - 1000 mil
Antal röster: 2 (11%)
1000 - 1500 mil
Antal röster: 8 (42%)
1500 - 2000 mil
Antal röster: 4 (21%)
2000 - 2500 mil
Antal röster: 1 (5%)
2500 - 3500 mil (Inga röster)
3500 - 4500 mil
Antal röster: 2 (11%)
4500 - 7000 mil
Antal röster: 1 (5%)
7000 - 10000 mil
Antal röster: 1 (5%)
10000 -> (Inga röster)
Antal röster: 19

Februari 2008-"Hur långt rullar din Hyundai SUV per år?

1
Enkelt och okomplicerat;

"Hur långt rullar din Hyundai SUV per år?"

Hur långt du själv kör är inte relevant i själva tic-a-box-frågan. komplettera gärna med kommentarer och funderingar i ett inlägg, men i själva omröstningen handlar det om hur långt din Hyundai-SUV rullar årligen.



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
Annons

2
Kör - tyvärr - inte till och från jobbet numera, utan bara det vi själva väljer. Hade jag pendlat t o r jobbet, hade jag varit tvungen att ha en bil som drar lite mindre bränsle... 8) Men iallafall blir det ungefär 1400-1500 mil/år... :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Den förra Santan rullade 22,500 mil på 3 år, men just nu är vi nere på ca 5,000 mil per år. Fortfarande mest med släp, men nu hästsläp.

De roligaste milen förra året var de 1,500 jag hann lägga med hojen från slutet av juli till början av december. Fun fun fun!


Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

4
Skulle tippa att det blir c:a 4000/år. Sista två åren blev det 5 500 mil/år men då hade jag lite mer föreningsjobb för LION:s. Lugnare nu, men det blir lite till Edsbyn t.o.r. och det tar ju bra
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

5
Swedefe skrev:Den förra Santan rullade 22,500 mil på 3 år, men just nu är vi nere på ca 5,000 mil per år. Fortfarande mest med släp, men nu hästsläp.

De roligaste milen förra året var de 1,500 jag hann lägga med hojen från slutet av juli till början av december. Fun fun fun!


Swedefe
1500 mil på en säsong? Det var fan inte dåligt. Det är vad jag har kört på 3 år, fast jag kör ju i.o.f.s mest på bana nuförtiden. Vad var det för hoj du hade nu?

Santan kanske kommer att rulla 1000-1500 mil, har ju några andra fordon oxå. Vi har 6 mil till stugan så det blir några vändor dit under sommarhalvåret.
________________
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

6
Chirre skrev: 1500 mil på en säsong?

Mja, här finns inga säsonger - det rullar året runt;

Köpte en gammal Tengai på en onsdag, drog till Danmark på kombinerad
jobb- och "shakedown-resa" över torsdag/fredag, lastade upp packning för två, inklusive tält och allt på lördagen och slet med mig sonen på 525 mil rundresa Danmark-Tyskland-Tjeckien-Österrike-Slovenien-Kroatien och hem igen. No worries!

Lite hit och lite dit därefter, och en del jobbpendling förbi alla infartsköer - milen plockar snart på.

Detta är taget 1/12 - destinationen är "Frostskadeträffen"
Bild

Inte mycket kyla den helgen...

Nu går jag och laddar för "Primustreff" i Norge:
http://www.bjoneroa.no/index.php?name=N ... le&sid=155

Frågan är bara om man skall chansa på att åka odubbat...?
Som väderläget ser ut just nu är det bara de sista 10 - 15 milen som är is och snö.


Håller tummarna för ett rejält omslag i vädret!



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

7
Swedefe skrev: Frågan är bara om man skall chansa på att åka odubbat...?
Som väderläget ser ut just nu är det bara de sista 10 - 15 milen som är is och snö.
Swedefe
Vill bara tipsa sig om att då jag senast talade med mina släktingar i Sigdal (som inte ligger särskilt långt därifrån) för några dagar sedan, hade de över en halv meter snö och solsken...!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

8
Och de Norska skattemyndigheterna tror att jag är "näringsdrivande" och vill ha en förskotts skatt på 100000 NOK.
De är ju lustiga de här Norrmännen, det är ju tur att man är i Indien så de inte kan få tag på en. hehe
Till saken hör att jag varken har firma i Norge, Sverige eller något annat land heller för den delen, dessutom betalar jag min skatt till Sverige.....hmmm

Ja, just det, för att inte frångå ämnet. Vi kör ca: 2500 mil/ år med våran Santa.
Santa Fe Exclusive 07, Black Pearl 2.2 diesel 7 säters.

9
Det vart ingen Primustreff för mig i år.
Vädret gjorde sitt till - (dålig)sommartemperatur är inget kul väder att åka på vinterträff i...

Främsta anledningen att jag stannade hemma var dock att jag inte fick tag i något Primus-kök; utan ett sådant blir man redigt utskrattad på en Primustreff!

En ytterligare bra anledning att stanna hemma var att jag lurat grabben till att köpa motorcykel förra helgen - en sån härninga:
Bild
En gammal 600-stånka utan elstart - prima nybörjarhoj... :roll:
Har en del att övervaka det närmaste.


Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

10
Och du får ha din hoj för dej själv nu då :wink:
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

11
opticrob skrev:Och du får ha din hoj för dej själv nu då :wink:
Ha!

Det är snarare risk att det blir tvärt om - denna har längre fjädringsväg och kostar mindre att näbba med i skogen, så jag tänker allt ut och rasta den på grusvägar och stigar!


Ämnet! Det gäller att hålla sig till ämnet!


Motorcyklar är något som rullar löjligt lite!

Grabben nya hoj är en gammal -84; 24 år i trafik, 2,800 mil på mätaren!

"tss tss tss - tror du på det...?"

Mja, mjä - nja; jo, kanske...
Den är i ett sanslöst fint skick för att vara en åttitalshoj, och beaktat att det är en "offroad" som brukar få ta emot mycket stryk framåt ålderns höst när tredje/fjärdeägaren sätter klorna i det han tror är en "motorcrosscykel" (sic!).
Så inte här, och den bär inga spår av ha körts på vägar under saltperioden - den har banne mig rester av orginaldekalerna på tanken som manar till hjälmbruk och undvikandet av benbrott!

Så om vi litar på mätarställningen så har den stackars hojen bara fått andas friskluft 120 mil om året... :shock:

Det är mycklet ovanligt att hitta en storstånka i detta skicket, men miltalet är egentligen inget ovanligt - det vimlar av oattraktiva mellanklassare på marknaden som har några tusen mil på mätaren.

Varför köper folk hoj om dom inte åker på den...?

Okaj okaj - det finns sådana som hellre polerar än åker :wink: men jag är galen i mil!

Sitter och fundera på om min egna 650 Tengai är rätt hoj för att ge sig på en GN 72 (Gibraltar - Nordkapp på under 72 timmar)

Hittills bara finnar som klarat det, och ännu ingen stånka...

http://www.ibafinland.fi/suoritukse2t.p ... ordkapp+72


Hmm... Jag har 23 liters tank på cykeln - klarar trygga 30 mil mellan tankningarna i 130 verklig fart... hmmm-mmm
Måste nog räkna lite till.... mmmm-hmmm-mmm




Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting