Annons
Annons

2
Såg att cirkus 22 träffar var noterade i ämnet.Men ingen som vågat svara?
Har ni inga planer?(Då har jag tips! :D)

Men visst tusan har ni väl tingat semesterveckor på edra arbetsplatser?
Vissa är väl styrda av gammeldags "Industrisemester"?
Medans andra kan bestämma fritt?
Berätta vet jag!

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

3
Jag vågar! :smoking:
Det flytt ut till stugan i Bergslagen som vanligt. Fiske, ngn auktion, utflykter, bär- och svampplockande, vanligt slappande och vedbastande om det inte blir alldeles för varmt denna sommar.
Bild
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

4
Bild
Mer foton på: Zingostar Värmland

Ja då har man premiärt kört GoSantan och husvagnen (lagligt) då man i dagarna äntligen fick BE-körkortet. Och så har vi idag åkt till en undanskymd plats och provat att sätta upp förtältet för första gången och det gick ju bra till slut :oops: . Har kört runt en del med husvagnen bakom (Cabby 58CM Champ Edition) och jag blev lite förvånad då den enligt färddatorn visade 0.85 liter/mil i "snittvisningen". Förra bilen en Saab 9-5 Aero drog runt 1.3 liter milen med mindre husvagn bakpå :shock:

Semesterplanerna då? Jo det blir nog en tripp med flicklaget på Kalles Cup i Smögen/Kungshamn, en tripp till Orsa camping och sen naturligtvis vildcamping med fiske och vandring i skog och mark.

Läs gärna mer på min blogg :wink: Zingostar Värmland
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.

6
ClasseClas skrev:S4nta, gratulerar till BE-kortet! :D
Tackar! det var en pärs men klart värt det i slutänden 8) :wink:
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.

8
:D "Mini-semester" med husvagnen nu i helgen! :D
Inflyttningsfest hos våran Joppe!
Andra sidan stan härifrån sett så det blir övernattning.
I övrigt lutar det åt en sen semester.Tyngdpunkt på augusti.
Ett par motorevenemang är man ju insyltad i:Kättilstorp-träffen och
"Chappen".
Om man får önska: Nån vecka på Böda Sand?(Ölands norra udde) Och
varför inte Gustavsvik i Örebro? Helt suverän camping! Jag lovar!
Sen är jag väldigt bortskämd med ständig tillgång till stuga på Tynningö.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

9
I år blir det lite Dalarna, Caravan Clubs 50 års jubileum ska besökas. Sedan blir det nog ett par dagar på Orsa camping och Mista, eftersom jag bara måste se om Fjuppen och de andra (Sverige campar tv4+ i våras) verkligen är på riktigt... :roll:
Sen kommer en del tid att tillbringas i Varbergstrakten.

Alla som kommer i närheten är välkomna in på en kopp, eller en kall.

Ett pm någon tid innan för vägbeskrivning bara. :D
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

10
Santaclaus skrev:...Sedan blir det nog ett par dagar på Orsa camping och Mista, eftersom jag bara måste se om Fjuppen och de andra (Sverige campar tv4+ i våras) verkligen är på riktigt... :roll:
Santaclaus, jag kan lova S4nta finns ivf på riktigt och är du där vecka 28 så håll utkik efter en ovanligt blänkade och go GoSanta :wink: :wink:

Har kontakter med infödingarna i Orsa och om inte Orsa Yran i sig räcker så kan jag lova att det kan bli musikanter på campingen och väldigt nära våra vagnar alternativt stranden (om ungarna sover och hundarna räknar får) :roll:
Senast redigerad av S4nta den 05 jun 2008, 21:20, redigerad totalt 1 gånger.
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.

11
Grattis S4nta till BE-lappen!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

12
Skäreläjan skrev:Grattis S4nta till BE-lappen!
Tack Tack!
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.

14
Och jag är på väg ifrån Indien till Singapore för en liten upgrade på elektronik sidan. Sedan bär det av till Aru Islands mellan Papua new guinea och Australien. Visserligen jobb, men jag betraktar det nästan som semester.
Santa Fe Exclusive 07, Black Pearl 2.2 diesel 7 säters.

15
Kan berätta att jag nyligen varit till Portugal. Som så många andra åkte jag dit för att titta på vargdödade hästar 8). En aning kinky kan tyckas men resan blev lyckad. Jag kan berätta mer för ev häpna läsare.

Utöver det, som ju trots allt redan har hänt, så ska jag och HSB:n cruisa ner med gosantan till The West Coast och dyka upp på Taube spelen om allt går som planerat. Vi hade också tänkt oss en tur till glasblåsarna i Småland och ev susar vi över till Landskrona i samma veva. Jag har nyss gjort 6000 mila service så det ska nog gå bra :D.

Hälsningar från norr
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07