har ni rullat runt med bilen någon vecka och börjat fundera lite på rostskydd men hur funkar det, menar fattar att det görs något under och i dörrar osv men men är en rostskyddsbehandling en garanti för att ex skärmarna inte börjar rosta eller högerdörren uppe i ett hörn osv osv
Vad är det som gäller och vad skyddas och hur bra funkar det och till slut är det panik göra det på en ny bil?!
MVH
Annons
2
Hej Stefan, jag kan bara säga att jag kände att man garderar sig så mycket som möjligt med heltäckande rostskydd. Därför gjorde jag en hel behandling. Då sprutas underredet insidan av dörrar och luckor skärmar och insidan av skärmkanter samt utsatta delar i motorrummet. I den här miljön där saltbilarna går 3-4 ggr om dagen när det är under +5* och inte sprider salt utan vräker ut det, så känns det bättre. Till syvende och sist gäller ju vård av lacken också för rosten kommer ju mest utifrån på karossen. Samt som man sa på verkstan se till att spruta med högtrycket under dörrarna så att inte dräneringshålen täpps igen. Ingen regelbunden maskintvätt alltså. 
Hälsningar opticrob
Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!
Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!
3
Hej stefan78(fick du Santan i 30-års present? :biggrin: )
Rostskydd har debatterats en hel del här på Forumet.
Använd sökfunktionen och ordet rost eller rostskydd
så rasslar det till och du får en del att göra om du ska beta av allt.
Petroff
Rostskydd har debatterats en hel del här på Forumet.
Använd sökfunktionen och ordet rost eller rostskydd
så rasslar det till och du får en del att göra om du ska beta av allt.
Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart