Jag vet.
Snälla, ofarliga ämnen drar fler svar än brännbara, farliga.
Men, SAABS respit under galgen ÄR månadens snackis - det bara är så.
Eller, borde vara; jag träffar fortfarande folk som anser att SAAB är ett sådant gammalt fint och historiskt märke att det självklart inte kan försvinna. Näha...?
Rover var ett ännu äldre och finare märke - sista modellen produceras numer i Kina, för den Kinesiska marknaden, av Kineser, under namnet "Röv". Även om det stavas lite tillgjort...
Hela spelet bakom Stallbackas bilfabrik är otroligt intressant att följa och präglas av svensk aningslöshet och den specifikt svenska tron på att alla andra spelar med öppna kort och menar det dom säger.
Livsfarligt på den internationalla arenan.
..och varför fick Henderson gå? Ba' så ba'...?
Visst - en bönräknare, men blir hans efterträdare så mycket bättre...?
Och vad kan man egentligen vänta sig av en koncern som drivit badge engineering till sin yttersta spets och tycker att Chevrolet-märket passar jättebra på Daewoo från Korea...?
Ge oss dina tankar! Ju tidigare du vågar sticka ut hakan i tråden desto mer kharma får du!
Här är det faktiskt bättre att tycka, men få fel i slutändan.
Minns att man kan aldrig få säga "Vad var det jag sade" om man inte sagt något...
December 2009 - "Vad händer med SAAB?"
1SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting