Annons

Saab's försäljning KLAR! ÄNTLIGEN

1
http://www.automotorsport.se/news/20150 ... aab-av-gm/

Äntligen verkar Spykers köp av Saab vara klart! Bara hoppas att det går igenom! Även om jag inte är nån Saab fantast så behöver hela regionen jobben mer än någonsin! Och varför låta en "nationalklenod" gå till spillo!

Eller vad tycker ni? Borde Saab lagts ner? Eller kanske sålts till Kina?
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive
Annons

2
"Man skall inte kasta goda pengar efter onda".

Jag är ledsen att strö sardin på stämningen, men det som sker nu är bara en förlängning av plågan.

När man tittar på vinnarna i Europas bilindustri(de som förlorat minst i holmgången) och hur deras modellprogram ser ut och jämför med SAABs så...

Det kommer att gå åt ohyggligt många miljarder att utveckla nya, konkurrenskraftiga modeller - och det måste göras blixtsnabbt eftersom GM kräver royalties på allt dom varit med och utvecklat.

Vem har dom pengarna att öössaa in i SAAB?
Utan att vara säker på att kunna få igen dom på ens 10 års sikt...?

Sorry, vi har varit åskådare till en wild goose chase i över ett år nu.
Jag lider med folket i Trollhättan, och underleverantörer i hela landet som nu igen börjar hoppas och tro. SAAB är körda, tyvärr.

GM beslutade att stänga Antwerpen för gott förra veckan, ba' så ba'.
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/10 ... /index.xml

Det kommer mera...




Hampe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

3
Jo men om man jämför då med VAG gruppen, dom har 20203020302303 modeller. Det kommer aldrig funka för saab på kort tid. Saab måste nischa sig. säg 9-5 serien Lyxig sedan,limo, och kombi men sportig image men ändå "lyx" och tumma på nordisk säkerhet design och det vi försöker bygga upp nu en miljövänlig bild av våra bilar... (volvo's DriveE)

9-3 som den lite mindre men sportigare och vardagligare modellen (tänk 3serien,a4 volvo s40 osv). i sedan,cab,kombi och crossover utförande!
Några miljövänliga bilar men ändå nån "topp" modell för att höja imagen av modellserien typ Turbo-x (tänkt S4, M3 osv)

Sen om dom nu får en BRA 9-4x och en framtida el statsbil! Det är ju vad jag tror skulle kunna vara något för Saab då fabriken i trollhättan är en av världens mest flexibla och med riktiga låga kostnader!

Men nu ska jag ju inte säga att jag är nån ekonom som vet hur man får bilföretag att överleva... men det är modellutbudet jag skulle vilja se från Saab!
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive