Annons

ix35

1
Bild

ix35
Hyundai ix35, efterträdaren till den populära Tucson, är här. En modern crossovermodell för dig som inte vill kompromissa i bilvalet – ett förnuftigt och lockande val för dig som vill ta steget upp från en traditionell kombi. Nyutvecklade, bränsleeffektiva motorer och nya, spännande utrustningsdetaljer tilltalar förnuft och känsla. Med Hyundai ix35 kan du unna dig att vara riktigt flärdfull, lugnt förvissad om att du gjort ett rationellt val!

Sverigepremiär i slutet av mars 2010.

Pris fr 199,900:-

ix35 2.0 M5 2WD Comfort 199,900:-
ix35 2.0 M5 2WD ComfortPlus 219,900:-
ix35 2.0 M5 4WD Sport 239,900:-
ix35 2.0 A6 4WD Sport 254,900:-
ix35 2.0 A6 4WD Exclusive 279,900:-
ix35 2.0 CRDi-R M6 2WD Comfort 224,900:-
ix35 2.0 CRDi-R M6 2WD ComfortPlus 244,900:-
ix35 2.0 CRDi-R M6 4WD Sport 274,900:-
ix35 2.0 CRDi-R A6 4WD Sport 289,900:-
ix35 2.0 CRDi-R A6 4WD Exclusive 314,900:-

http://www.hyundai.se/ix35
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän
Annons

2
Är det bara jag som reagerar på att även 2WD kommer att säljas i Sverige? Hittills har inte 2WD tagits in i sortimentet. Kanske är det ett sätt att matcha Nissan Qashqai, som säljs även med 2WD-varianter. Qashqai säljer/har sålt bra runt om i Europa.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

4
Martin.n skrev:Tycker den liknar Ford lite i fronten! ;)
Ja, det håller jag med om. Likheter finns med Ford Kuga och om jag minns rätt så jobbar (chefs)designern för Kuga numera hos Hyundai, så om det stämmer så finns det en tydlig anledning till likheten.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

5
Jag har allvarliga planer på att köpa en Hyundai ix35 2.0 CRDi-R ComfortPlus‏ plut vinterdäck och drag. Ska på visning den 18 mars.
Har annars en Santa Fe -02 tillsalu 20000mil. Ocher Beige, lastgaller bagagermatta, nya däck, nytt batteri, ACC. Helt ok skick. Går som en klocka!

Ladugårdsdörrar

6
I senaste numret av Hyundaitidningen görs ju stort nummer av "fluid design", och att det ligger designtänkande bakom bilen.
Vad tycker folk om Ix35?
Personligen tycker jag att den är otroligt oproportionerlig med sina lagårdsdörrar och korta längd.
Rentav fulare än vissa tidigare Hyundaier....
Läge för debatt?

Sukken

7
ix35 ser ut som nån "pensionärs-moppe". Typ Honda Civic.Var är lastutrymmet? Bakersta sidorutan är ju inte större än ventilationsfönstret på en Volvo Amazon? Är den verkligen i samma storleksklass som Tucson och Santa Fe?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

8
Kan bara tillägga att jag INTE tycker om IX35 ans utsenede!!!!!

TILLS igår. :oops:

Fick in 3st till rekonden igår som ska ställas i ordning för visningen nästa helg. och jag bara älskar den bilen nu...
Tror verkligen att bilen visar fel känsla på bild.
Man måste bara se den live för att få en uppfattning, om varför man ska förstå att denna skapelse "kommer" att konkurera ut andra märkan på marknaden...

Visst den går inte att jämföra med santans storlek men inte är den långt borta..
Trots det, tyckte jag att det inte skulle vara fel att ha en ix35 själv igår. He he :roll:

Ps! Varför fick jag ingen glastaklucka på min exclusive santa också :cry:
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

10
Undrar om de får till det med xenonljus överhuvud taget? Jag ser inget nämnt i faktabladet. Det blir väl som med CM. Kommer sen med tvekan = specialbeställning.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Provkörde

11
Hej alla forum vänner !

Kan avslöja att jag igår var och provkörde ix 35 och jag blev helt klart impomerad av både utrustning, prestandard och utrymme .
Utrymme helt klart jämförbar med "ur santan". Är mycket sugen men än har jag inte skrivt på :o

Hum "pensionärs-moppe". :twisted: :twisted:
;) Cooper
Santa Fe Excl.V6 04:a(såld) I30 2,0 5-dörrars
Och några till som "driver" på alla.(1 Jeep Ceeroke med "allt", 2 Volvo Valp)

12
ClasseClas skrev:Undrar om de får till det med xenonljus överhuvud taget? Jag ser inget nämnt i faktabladet. Det blir väl som med CM. Kommer sen med tvekan = specialbeställning.
Är det en fråga till träffen?
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

13
Martin.n skrev:
ClasseClas skrev:Undrar om de får till det med xenonljus överhuvud taget? Jag ser inget nämnt i faktabladet. Det blir väl som med CM. Kommer sen med tvekan = specialbeställning.
Är det en fråga till träffen?
Jajamän! :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Re: Provkörde

14
Cooper skrev:
Hum "pensionärs-moppe". :twisted: :twisted:
Pensionärs-moppe:-Ett fordon där en ihopvikt rulator ryms i skuffen.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

15
Gick förbi Hyundaihandlarn idag för att jag skulle köpa nya gummimattor till bilen Kostade 800:-styck!!!!!!!!! lika mycket nummerplåtsbelysning bak....

Anyway såg då IX35 i verkligheten och jag håller med Martin, den är förbaskat snygg! Mycket snyggare än på bild
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!