Annons

Re: ix35

31
rtfm skrev:
brodeur skrev:Säger bara 5års nybilsgaranti utan milbegränsning!
21000 mil på 3 år med min tucson crdi.

det blir 36000 mil på 5 år.

Undrar om dom vågar släppa in mej i bilhallen :)
Säkert totalt ofarligt! :D :D

Robertsson körde på sin tid sin Santa Fe SM Crdi bra mkt mer på garantitiden 3 år. Läs här:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?p=2367#2367
Garantin har ju gått ut på min Santa Fe som nu har rullat 42000 mil. Jag har dessutom köpt en Trajet CRDi på 30000 mil med likadan motor som i Santan och numera kostar mina kamremsbyten drygt 1500:- i delar och 2 timmar i garaget. Du som är något mer än normalt händig fixar bytet själv utan andra specialverktyg än barnfingrar som är ledade på fem ställen.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

Ny!

32
Hej gott folk. Tänkte bara berätta att jag från och med i morgon är en väldigt glad ägare till en ix35 2.0 CRDi-R M6 2WD ComfortPlus. Jag gissar att jag, när jag hämtar den imorgon kommer att vara som ett barn på julafton (och glad över att slippa vänta till juni).

33
:D Hej Pendlare, och välkommen till klubben och Forumet!
Grattis till nya bilen.ix35 är mycket innovativ och hi tec. Vi är många som
suktar efter feed back från användare i.r.l.
Återkom och berätta om dina intryck.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

35
Hej Pendlare och mycket välkommen till Forumet, och stort grattis till nya bilen! :D :D :D
Visst blir man ung på nytt...! :biggrin: :biggrin:
(Och Santavalpen - jag tror det måste bli nån med reg.-datum idag 31/3, eller imorgon 1/4...!)
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=341 senaste inläggen...
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

36
Välkommen till forumet Pendlare. ;)

Några av oss här på forumet har varit och granskat nya IX35an.
Så lite info om IX35, efter att du ägt och kört den ett tag skulle sitta fint...

/Martin.n/
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

Re: Ny!

38
Pendlare skrev:Hej gott folk. Tänkte bara berätta att jag från och med i morgon är en väldigt glad ägare till en ix35 2.0 CRDi-R M6 2WD ComfortPlus. Jag gissar att jag, när jag hämtar den imorgon kommer att vara som ett barn på julafton (och glad över att slippa vänta till juni).
En lustig sak som vi lagt märke till är att hyundai i sverige inte kan erbjuda IX versionen med 2wd kombinerad med A6 låda.
Annars vet jag om 2st volvo ägare som bytt märke direkt. ;)
Men, men! :?
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

Re: Ny!

39
Martin.n skrev:
Pendlare skrev:Hej gott folk. Tänkte bara berätta att jag från och med i morgon är en väldigt glad ägare till en ix35 2.0 CRDi-R M6 2WD ComfortPlus. Jag gissar att jag, när jag hämtar den imorgon kommer att vara som ett barn på julafton (och glad över att slippa vänta till juni).
En lustig sak som vi lagt märke till är att hyundai i sverige inte kan erbjuda IX versionen med 2wd kombinerad med A6 låda.
Annars vet jag om 2st volvo ägare som bytt märke direkt. ;)
Men, men! :?
Skulle vara kul att se hur dom faktiskt kan specca bilarna dvs ALLA valmöjligheter! Tror att dom snålat in på mycke faktiskt... Framförallt på CM bilarna!

MEN minns jag fel om jag tyckte att han sa att man kunde ringa och göra special beställning från fabrik på vissa saker? Dvs ringa och prata med gen agenten direkt? Allt går ju inte men går säkert o prata till sig lite roligheter:P Nu när fabriken ligger i europa är det ju bara nån veckas lev tid också!:)
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive

40
hoppas bara dom har konstruerat skruven o saken till reserv hjulet bättre..

haha tre timmars slit för o få loss det på en 02ans santa idag.

Kan lägga upp en tråd om det behvös me verktyg o vad som behövdes hehe
kör volvo v70 n 2,4t

Första intrycket

41
Det må vara nyhetens behag och glädjen i en ny bil eller det faktum att jag bytt upp mig från en liten pluttig (men trevlig) Citroën C4, men IX35:an är, såhär efter första dagen, klockren. Jag valde den lilla dieseln och det känns som om den räcker mer än väl för mig som mest ligger och puttrar lands- och motorväg.

Dagen har ägnats åt lite planlöst körande hit och dit och trots att den är något stum i fjädringen så glider man ändå bekvämt fram över vägen och det är bara roligt att köra ... vilket gör att jag hela dagen har letat ursäkter att köra någonstans. Interiören, knappar, reglage och spakar fungerar logiskt, enkelt och smidigt ... och redan nu känns det förvånansvärt naturligt med vad det än nu är jag ska göra.

Första dagens intryck är kanske inte så otippat överdrivet positivt. Men vad annars skulle det vara? Dessutom är den förbaskat snygg.

Fortsättning följer när nyhetens behag har lagt sig.

...och förresten: Tack! Vilket positivt bemötande man fick här! :D

Re: Första intrycket

42
Pendlare skrev: Första dagens intryck är kanske inte så otippat överdrivet positivt. Men vad annars skulle det vara? Dessutom är den förbaskat snygg.
Fortsättning följer när nyhetens behag har lagt sig.
...och förresten: Tack! Vilket positivt bemötande man fick här! :D
...och så älskar vi fotografier...! :wink: :wink: :wink: :D :D 8)
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=755
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=1997
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

44
Fin bild!
Jag tycker också att den är kanonsnygg! :D :D :mrgreen:
(Du verkar van vid att lägga in bilder...? :? Då får vi säkert fler? :idea: )
Blir nästan lite avundsjuk - och då har jag ju ändå en CM...
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

Ännu ett inlägg

45
Idag har jag varit ute och åkt ännu mer. Och ifall någon undrade kan jag berätta att det både på landsvägarna och motorvägen känns riktigt jäkla najs.
Frågan är varför ljudet i stereon blir så dåligt (diskanten tar plötsligt överhanden) när man lyssnar på radio?
Bild