Annons

211
Självklart så tog det ett tag att övertyga HSB om fördelarna med bågen he he . Hon var helt emot det från början . Men med målmedveten lobbyverksamhet och att hon fick se en som redan hade en båge så ändrade hon sej . Personligen så tycker jag att det är ok med båge på den här biltypen . På en i 40 t. ex så hade det defenitivt sett crazy ut .
Men huvudsyftet är ju uppnått . Bra heljus .

Karlskronalasse
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .
Annons

212
Din ganska "nimma" båge har ju faktiskt ett formspråk den också! Snygg!
Så småningom kommer säkert min hämnd på HSB! Hon har redan mött en dragkrok, men det tog bara på skylten och "Fusk-alu-has-plåten" lite. Nästa gång är det väl en garagevägg som är för nära - och vad sitter längst fram - utan båge ????
@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

213
Ja jag tycker själv att den är "lagom stor" . Varken för groteskt stor eller löjligt liten . Sen är det ju som det brukar vara det ser oftast bättre ut i verkligheten än på bild . Det var ju det som fick min HSB att ändra inställning i ämnet . Som kuriosa så kan jag nämna att man börjar att möta fler IX 35 or med båge här uppe hos oss .
Men som sagt var det bästa är nu när det börjar att bli mörkt om morgnarna så är det en fröjd att slå på heljuset . :P

Mvh / Lasse
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

214
Sådär, nu har jag beställt ett xenonkit från xenonkungen.
Skall byta ut mina H7 Helljus-lampor mot xenon vilket är helt lagligt och man behöver ej ta bort dom vid kommande besiktning.

Är medveten om att dom ej har förvärmning = kommer att bli en fördröjning när jag sätter på dom kalla (hoppas jag inte kommer störa mig för mkt på detta?!).

Pendlar ca 16mil/dag så jag hoppas jag gjorde ett bra val, är verkligen inte nöjd med original-helljuset...vill inte ha extraljus på fronten, ej heller ljusrampen som man kan få monterat som tillbehör (utseende fråga för mig).


Har en ix35 och efter rådfrågning med xenonkungen beställde jag xenonkit Canbus 50W, lampsockel H7 (artnr:125507) för 1195:-
Verkar vara en strykande åtgång på dessa då dom är nu slut i lager men kommer in om 2-3veckor...

Motorcentrum skulle ha 3145:- för samma kit monterat o klart och ljusrampen (tillbehörskit'et) skulle kosta nästa 5000:- monterat o klart.
Således blev det oxå en prisfråga i slutändan förutom utseende...

Nu hoppas jag bara att jag klarar av monteringen själv (som dom säger skall ta ca 1 timme)

Tackar för alla råd som avgjorde mitt val, fast jag var nära att välja Nightbreaker istället skall jag erkänna ;)

216
Opus,
Nej jag beställde 50W till helljuset.

50W / H7 / 4300K

Enligt Xenonkungen ger 50W ca 25% mer ljus än 35W, kollade med Hyundai-Motorcentrum och där hade man även provat med 75W men det var då risk för "smältning" av lamphållaren om man hade på helljuset för länge...Dock vet jag inte hur långt "för länge" är....

Beställde således denna men har fortfarande ej fått den hem...
http://www.xenonkungen.com/se/art/canbu ... nonkit.php
[/url]

220
andteg skrev: Hon har redan mött en dragkrok, men det tog bara på skylten och "Fusk-alu-has-plåten" lite. Nästa gång är det väl en garagevägg som är för nära - och vad sitter längst fram - utan båge ????
@
Aj då, glömde hon att blinka med ljustutan? 8)
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R A6 Sport,CoolBrown 2011

221
Hej måste bara fråga nån, tycker nån som jag att när man kör med halvljus så lyser don väldigt högt
Senast redigerad av opus den 02 okt 2012, 20:44, redigerad totalt 1 gånger.

223
opus skrev:Hej har du på halvljuset oxå? isåfall vilket W-tal
Yes kör med xenon på halvljuset också där är det endast 35w man skall använda annars blir det för kraftigt ljus med risk att man åker runt och bländar mötande bilister. Jag upplever det inte att ljuset står för högt, du tycker nog det bara för att ljuset blir kraftigare du kan ju sänka ett snäpp om du tror att det bländar :D
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

224
Yepp, jag har fick ställa ner mina halvljus sedan jag bytte till xenon, räckte med att ställa med med vredet inne i bilen. Kör på läge 2 så blev det bra för mig. Undrade först varför så många blinkade så förtvivlat åt mig. Nog för att bilen är snygg men------ :roll:
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R A6 Sport,CoolBrown 2011

225
träffade nu idag en verkstadskille som sa att hyundai mörkar felen pga att dom e "felfria"
Senast redigerad av opus den 02 okt 2012, 20:43, redigerad totalt 1 gånger.