Annons
Annons

3
Bra att du startat denna tråd, som ett kompliment till "leverans" - det hör ju ihop, men det kan vara intressant för dem som fått vänta oskäligt länge att höra vad de fått - och vem som betalat detta!

Bra martinL!!!

Till moderator - kan man "länka ihop" dessa trådar på något sätt??
:?:
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

4
Jag fick vänta i 22 veckor på min leverans och halvvägs in i den perioden kontaktade jag ÅF för att avbeställa bilen, detta då leveransdatum löpande sköts upp en månad i taget. Då fick jag ett löfte om leverans innan semestern vilket var ett krav från min sida vid beställningen, vilket senare visade sig inte (heller) kunna infrias. För de merkostnader jag fick för denna felaktiga information krävde jag kompensation för att hämta ut bilen som senare fanns för leverans. Resultatet blev fyra vinterhjul och lackkonservering utan extra avgift.
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.

5
andteg skrev:Bra att du startat denna tråd, som ett kompliment till "leverans" - det hör ju ihop, men det kan vara intressant för dem som fått vänta oskäligt länge att höra vad de fått - och vem som betalat detta!

Bra martinL!!!

Till moderator - kan man "länka ihop" dessa trådar på något sätt??
:?:
Hej, kan ej slå ihop trådar, däremot dela på trådar. Även om denna tråd handlar indirekt om leveranser och leveransförmåga, så tycker jag det finns en poäng i att separat följa hur Hyundai och ÅF-kollektivet hanterar situationen.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

6
Ni som har fått kompensation har ni ringt och tjatat på åf eller på Hyundai? Eller har ni bara väntat och fått kompensation ändå vid leverans???

Vad har ni sagt? Bara klagat allmänt???

Såg att Supermek hade begärt ersättning för merkostnader, vad är det för merkostnader???

7
Tech skrev:Såg att Supermek hade begärt ersättning för merkostnader, vad är det för merkostnader???
Att fixa en bil att dra runt min husvagn under sommaren. Kompensationen kom inte frivilligt. Jag påpekade att "jag har svårt att hämta ut min bil som står leveransklar i er hall förrän kompensationen är helt reglerad".
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.

8
SuperMek skrev:
Tech skrev:Såg att Supermek hade begärt ersättning för merkostnader, vad är det för merkostnader???
Att fixa en bil att dra runt min husvagn under sommaren. Kompensationen kom inte frivilligt. Jag påpekade att "jag har svårt att hämta ut min bil som står leveransklar i er hall förrän kompensationen är helt reglerad".
meken törs jag inte bråka med ....stenhårt :P
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R A6 Sport,CoolBrown 2011