Annons

Lämna inte in bilen på stil bil i Upplands väsby

1
Fy Fan, säger jag bara.
Hade min bil inne för en parkerings skada.
Åkte dit för att fråga vad en sökning skulle kosta för jag tyckte att min bil va "slö" efter vi pratat i 5 minuter tar gubbjäveln ett telefonsamtal och bara skiter i mig, då gick jag därifrån.
Jag undrar hur fan dom kan ha kvar kunder, jag kommer inte lämna in min bil där igen.
En sak till, när jag va där och visade upp bilen kom vi överens om att dom skulle sätte dit bosh extraljus eftersom dom inte kunde hitta såna som satt på min bil, detta va i typ Juli. 2 dagar innan jag skulle hämta bilen ringer dom och säger att dom inte har hittat märket på mina extraljus, fast vi har sagt att vi ska ta några andra.
1 dag innan, ringer dom och säger att det är svårt att få på extraljusen utan "fästen" så jag åker från jobbet och hämtar fästen til extraljusen.
När jag sedan hämtar bilen ser jag att dom har satt dit nya fästen till extraljusen, så jag hade inte behövt hämta dom jag hade.
Måste säga att detta är den sämsta jävla bilverkstad jag nogonsin varit på.
Jävligt otrevlig personal, jag jobbar inom resturang, så jag vet att det är viktigt med bra service. och den här firman har inte fattat betydelsen av att bra se3rvice ar bra för affärrena.
Hoppas ni aldrig lämnar in eran bil på detta ställe.

Mvh staffan
Div. bilder från mig.

http://picasaweb.google.se/radestedt

hemsida

http://www.hayabusa-no1.se/
Annons

3
Tyvärr är det så på många bilfirmor
Jag har provat lämna in min Tucsun en gång på Hyundai i Helsingborg ....
Dom var så slöa i kund disken så jag gick där ifrån
Lämnar min bil i Ängelholm som är service vänliga och tar tid till en.
Kan även nämna att mitt jobb kommer att sluta handla bilar med bilpratner som är hyundai i helsingborg
flertal gånger har vi lämnat in våra service bilar för bokad rep och dom har glömt att beställa reservdelar mm
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän

5
Starre du är inte ensam om att ha "råkta ut för" Stilbil i Upplands Väsby och deras otroliga och nonchalanta/slöa personal.

Fick en lapp om att de hade öppet hus där en helg med extraerbjudande om rabatt då man bokade tid för verkstadsbesök. Då hade jag en Getz med lite rost längs vänster bakskärm. Åkte dit och bakom disken satt tre karlar, en var upptagen men inte de andra. Undrade lite om de kunde titta på min bil son stod 5 meter från deras disk utanför glasväggen. Men de vägrade. Du får komma hit en vardag istället vi är upptagna. ?!? Till saken hör att man kunde både få olja och vindrutetorkare bytta den dagen. Men de var för slöa för att orka lyfta på arslet, bokstavligt talat. Så jag fick återvända hem, tvärförbannad. Ringde tillbaka och sa att jag ville prata med den som var chef för anl. i Upplands Väsby och sa till honom att jag tänker ta detta nonchalanta bemötande vidare till Hyundai huvudkontor vilket jag gjorde. Den som var chef/VD för Sollentuna (finns ej längre) och Upplands Väsby ringde och bugade och bockade och lovade att han själv skulle komma och hämta bilen hemma hos oss så jag skulle få detta kollat. Jag sa att jag inte ville ta i dem med tång ens med den servicevilja de uppvisat. Då skulle väl jobbet bli därefter också.

Fick sedan motorstopp på min Santa som jag köpte efter Getzen och bärgaren tog bilen till Stilbil i Uppl. Väsby :- ( Jag ringde för att efterlysa bilen och de hade ingen aning om var den fanns!!! Jösses! Men gå och kolla då sa jag. Men vi har ju så stort. Skicka någon annan då...

Eftersom jag måste ha bilen i jobbet fick jag ringa gång på gång för att höra om de "hittat" bilen trots att de lovat ringa tillbaka. När de väl "hittat" den sa jag till dem att lägga nycklarna i receptionen och inte röra vid bilen överhuvudtaget och så beställde jag dit en bärgare som tog bilen till Märsta istället. Fick rabatt av bärgaren som nog inte varit med om att bärga en bil från en verkstad till en annan :-) Jag hoppas han berättade min story vidare.

Så en MEGAVARNING för Stilbil i Upplands Väsby. Obegripligt att de finns kvar med den obefintliga servicenivå de har och otrevliga personal.
Santa Fe 2,4 GLS EX -03

6
Så vilka Hyundai verkstäder är ok i stockholmstrakten?
Köpte min Santa på Stilbil, efter att ha läst detta ämne så känns det som om man borde se sig om efter andra alternativ när det blir dags för service!
Personligen så spelar det ingen roll om det är på norr eller södersidan om stan.
Frågan är bara vilka som är ok?!
/Jake

Hyundai Santa Fe 2011 Aut 5-E Carbon Grey

7
Jake skrev:Så vilka Hyundai verkstäder är ok i stockholmstrakten?
Du ska absolut undvika Bilia i Haga Norra, en verkstad som har vuxit sig för stor och idag helt struntar i kunderna.
Bra är Bromma Bil & Motor, en mindre verkstad som förstår att de lever för kunderna. Trevliga grabbar som utför beställda jobb till överenskommet pris och i rätt tid, allt utan tjafs. De rekommenderas.
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.

8
Folke Svedbergs bil i Spånga har jag bra erfarenhet av vid rep. Körde förbi där när jag skjutsade sonen till sommarjobbet. Hade missljud i bakvagnen. Åke in till dem på vinst och förlust som det heter. En av killarna var inne på sin semester och kollade sina mail. Erbjöd sig direkt att följa med på en provtur. Det kallar jag service det. Snabb och inte så dyr rep. (hjullager)

Upplands Väsby Bil & Motor är också suveräna. Också mindre verkstad med duktiga killar. De har servat våra Saab:ar och nu även Santan. Kul när de säger "Den här bilen har vi bytt koppling på för något år sedan" om Santan . Då hade förra ägaren också hittat hit. Så det blir denna verkstad i fortsättningen för oss. Både för vår Saab och Santan.

Bilia Haga Norra har jag också dålig erfarenhet av. När jag köpte Santan för två år sedan var bakre vindrutetorkararmen avbruten. Bara en liten stump som svängde, om jag satte på den :D

Ringde runt och billigast var Bilia Haga Norra. När jag kom dit och skulle få det gjort så säger de att de gett mig pris ex. moms samt att de inte hade själva vindrutetorkaren i den storleken inne. Kan säga att jag förde ett jävla liv där. Ex moms? Det är ingen firmabil. Fick det slutligen till ursprungliga priset (inkl. moms) men fick åka hem med en tejpad torkararm (så den inte skrapade rutan om jag skulle råka sätta på den) och komma dit för att hämta en ny torkare. (Hade kunnat köpa en i vilken affär som helst. Men de skulle minsann få fixa fram en när de inte sett till att den fanns där när jag bokat tid.) :twisted:

Märsta Bilhus som jag bogserade bilen till när jag gett upp vid Stilbil i Upplands Väsby (se tidigare inlägg) var tyvärr inte så bra heller. De var trevliga och så. Men lyckades inte fixa felet. Fick tillbaka bilen och det tog inte mer än någon dag så var den i samma skick igen och jag lyckades precis ta mig fram till deras grind innan bilen dog helt. Skyllde på massa saker som t.ex. följdfel pga tidigare fel. Blev skiiitdyrt!! Rensade alla besparingar kan jag säga. Sedan köpte jag själv en felkodsläsare för att själv kolla så man inte blir lurad. (Har dock inte behövt den).
Santa Fe 2,4 GLS EX -03

9
Kan passa på att varna för Bilskadeforum i Brunna.

Sammanfattning: Jag hade gjort det bättre själv på alla sätt och dessutom sluppit NYA skador som inte fanns när jag lämnade in bilen.

Jag skulle kunna skriva en uppsats om eländet men vill nu bara glömma det. Ha denna varning i bakhuvudet bara.
Santa Fe V6 Exclusive 2003 mörkblå
Santa Fe Crdi Exclusive 2008 mörkgrå

Inte alltid illa tydligen...

10
Låter illa detta. Men jag har andra erfarenheter av Stilbil i Väsby.

1. Felkod på stereon: ringde och undrade (lite som test), telefonissan visste ej besked men skulle "höra efter". 10 min senare ringer en meck upp med besked.

2. Gjorde 6000-mila och bytte krängarstag fram och lite annat. Allt gjordes som avtalat, utan strul eller "extra" kostnader. Del av jobbet skulle firman som jag köpt bilen av stå för och det fakturerades direkt dem emellan. Inga problem. Fri lånebil och trevligt bemötande. Inget att klaga på.

(Och nej - jag har inga kopplingar till Stilbil)

Bilia Sätra var värre. Försökte få fram en reservdel; ringde först, besökte sedan personligen, skrev papper vid disken och följde slutligen upp i mail. Ingen respons! Inga besked och inga delar. Gav upp...
BjornH

11
Jag känner inte igen det där alls, faktiskt. Köpte min bil hos Stilbil i Väsby och jag tyckte nog att de ingav ett gott förtroende. Jäkligt trevlig personal som man faktiskt kunde prata med.

Den tidigare ägaren stämplade boken full, och jag tror att varenda stämpel är från Stilbil i Väsby. Att han var en återkommande kund säger mig en hel del, med tanke på vilket skick bilen var i. Och det som dög åt honom duger förmodligen åt mig, så när jag behöver lämna in bilen till en verkstad så kommer nog Stilbil att ligga högst upp på min korta lista. :)