Annons

Presentation

1
Hej alla Santa-ägare
Namn Lennart Lindkvist. Bor i "bushen" Torsåker Gästrikland. Köpte min Santa 6 cyl. aut. 0l förra året. Kändes rätt med 4-hjulsdrift när man ofta kör i djup snö och på steniga skogsvägar. Har bott och jobbat i olika afrikanska länder under 15 år och där kört mycket 4-hjul. Minns med vemod gamla Toyota Hilux sedan 7o -talet när man måste stanna och vrida på en spärr på framhjulen för att koppla in 4-hjul. Hoppas jag inte gjort bort mig genom att nämna ett annat bilmärke i positiva ordalag. :lol:
Har tittat på denna sajt då och då och har gillat vad jag sett och är nu medlem. Vi hörs snart igen. Hälsn. Lennart
Annons

2
Hej Lennart - välkommen ombord!
Även jag har skuttat runt i en Hilux - dock maskerad till en "VW Taro".
-90 års modell, men det var samma där; ut och gräva i sörjan för att koppla bort frihjulsnaven innan man hade någon nytta av fyrhjulsdriften...

Trivdes bra med min Taro och hade gärna behållt den som gårdsbil, men den hade fått allvarliga "grundskott" genom att förste ägaren struntat i underhållet kapitalt. Släppte iväg bilstackaren vid 33,000 mil utan några egentliga reparationer till killar som vet hur man håller liv i gamla trotjänare; bilen rullar i Nigeria nu - HÄPP!

Swedefe