Annons

31
Jo här kommer Programmet;

Vi använder givetvis våra eminenta bilar för att botanisera i Nora-trakten där det finns många minnen från en svunnen bergsmanstid. Någon slingrig grusväg ska vi försöka piska också! :D :D

Fredag:

Vi som är på plats säger hej till varandra och kollar in varandras bilar! :D

Lördag:

Kl. 10, Avfärd från campingen till Bergsmansgården i Siggebohyttan. Detta hus är ett oöverträffat skrytbygge från en bergsmanstid där en del hade det rasande gott ställt, medans tex gruvarbetarna levde ett mkt knapert och tufft liv kantat av sjukdomar.

Kl. 12, Lunch eller fika beroende på matvanor. (Var och en betalar själv!)
Vi åker till Berglunds Schweizeri i Greksåsar. En eldsjäl återöppnade denna handelsbod efter att handelsboden legat minst 50 år i träda. Efter en gedigen renovering står nu huset i all prakt med handelsboden där det traditionsenligt säljs strutkarameller bland annat.

Kl. 14, Pershyttan och Lockgruvan.
Vi får privat exklusiv guidning av Pershyttan järnverket och den för turism nyöppnade Lockgruvan. Vi tar oss ned ca 40 meter i gruvan och kollar arbetsmiljön och myser i kylan och fukten. Tänk på klädseln!

Kl. 15:30-18:30, Egen tid att botanisera i Nora stad, äta Nora-glass eller kanske plocka lite svamp i en skogsdunge!

Kl. 18:30 Grillfest, lekar o prisutdelning!
Vi grillar tillsammans vår medhavda mat och umgås vid grillplatsen nära stranden på campingen.

Söndag:
Uppbrott och hemresa.

Givetvis har vi beställt perfekt väder och det kommer vi att få! 8) 8)

OBS! Guidningen är inte gratis och så länge klubben saknar klubbkassa så får var och en betala sin andel. Planera för 175 kr per person.
Annons

32
Kalasupplägg, ClasseClas!
Det här verkar så kul att sonen hänger med också!


#1, Swedefe, 2 pers.
#2, Stahl, 3 pers.
#3, linkan, 2 pers.
#4, ClasseClas, 1 pers.
#5, Marko, 2 pers.
#6, Petroff, ? pers. +Husvagn
#7,
#8,
#9,
#10,
#11,
#12,
#13,
#14,
#15,
-----------------------------klålinje, sist var vi 15 bilar -----
#16,

Nu skall vi se om tillströmningen blir lika våldsam sista veckan som inför terrängträffen 2004 - vi saknar fortfarande en del "givna namn", samtidigt som vi är nyfikna på vilka "Wild cards" som kommer att ploppa upp...

Hurry hurry - häng på till Nora för tjôt, umgänge och bildning!



Swedefe

33
Hallå!!!

Vi är 93 medlemmar.....varav 6 st anmält sig..... Var är Ni andra?
Ju fler vi blir ju roligare blir det. Det kan bli ett jätteroligt avslut på "sommaren".

:D :D :D
Stahl

34
Sorry boys & girl,

Har ingen möjlighet att ansluta på träffen. :cry: :cry: :cry: :cry:

Hoppas att min planeringskalender stämmer bättre nästa gång.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

35
Det är okay; "Santaclaus" - Vi fattar!

(Vi fattar att det det var en vecka helt utan sol i Kroatien - bara konstant Bora i 7 dygn med regn, åska och drivis - ni har helt enkelt ingen färsk stekarsolbränna att visa upp, så då stannar ni hemma... Vi fattar...) :roll:

Ärligt: Välkomna hem, åtminstonde jag är grymt sugen på era reseintryck sedan när ni "landat" - och gärna någon bild!


Swedefe

36
[quote="Swedefe"]Kalasupplägg, ClasseClas!
Det här verkar så kul att sonen hänger med också!


#1, Swedefe, 2 pers.
#2, Stahl, 3 pers.
#3, linkan, 2 pers.
#4, ClasseClas, 1 pers.
#5, Marko, 2 pers.
#6, Petroff, 2+2 pers. +Husvagn(2vuxna,2barn)
#7,
#8,
#9,
#10,
#11,
#12,
#13,
#14,
#15,
-----------------------------klålinje, sist var vi 15 bilar -----
#16,

Hej,Petroff här!Vill förtydliga antal deltagare:2vuxna+2barn.
Vi har bokat plats för husvagn och har för avsikt att dyka upp på fredag.Lär dock inte komma iväg före 16-tiden så det blir till att snigla sig in i höstmörkret vid 8-snåret.Vet inte när man "drar snöret " på campingen men annars går det väl an att "knoppa" utanför bommen.Vet ej om vi ids ta med förtältet men skulle vi inte bli fler lär vi rymmas där då vår vagn är bortåt Vegards storlek.Fast 7.90 invändigt!Det är brottar-stort!Får ta fram tumstocken.

Hörs å ses.

37
Hej Petroff, om det råkar bli regn på lördagkvällen så är det en bra plan C att kura i ditt förtält. Som plan B räknar jag att Swedefe smaskar upp ett av sina Lavvo-tält (lappkåta)! :wink:

38
Efter lite trixande och förhandlande kan jag nu meddela att guidningen kommer att landa på 125 kr per person! Bra va! 8) 8) 8) 8) 8)

39
De senaste dagarna har vi haft otroliga mängder med besökande "gäster" här på forumet.

Misstänker att det kan ha med just den förestående träffen att göra, och om någon står och tvekar så vill jag bara säga:
Häng med och ha kul! Vi är ingen klubb för inbördes beundran - vi har knappt träffat varandra tidigare - den som hoppar på tåget nu är lika grön som någon annan! Häng med!

Japp! Jag tar med ett Lavvo-tält för umgänge, stort nog för de som är anmälda hittills, och med marginal för fler.
OBS! Se till att ta med era favvo-stolar så ni har något att sitta i när historierna skall berättas!

Packar dessutom med ett partytält för grillarna, om det skull bli hög luftfuktighet!


Vi ses!


S

40
Swedefe skrev: Vi är ingen klubb för inbördes beundran - vi har knappt träffat varandra tidigare - den som hoppar på tåget nu är lika grön som någon annan! Häng med!

S
Och jag har inte träffat någon av Er! Nu har JAG packat bilen :roll: :roll: och strax åker vi....än är det inte försent, förstår att matsedeln på andra tråden kan locka....

Sen ska vi se om vi hittar Swedefe på vägen

:D :D :D :D :D :D :D
Stahl

41
De som anmält sig har fått kontakttelefon i sina pm-mailboxar - klicka på meddelanden högst uppe på sidan!

Väl mött i Nora!



Swedefe