Annons

Köpråd: Hyundai Coupé Sport 2,7

1
Hejsan alla Hyundai ägare. Jag har funderat på att införskaffa mig en liten sport bil. Har inte så jättemycket att röra mig på så p.g.a. min begränsade budget hittade jag Hyundai Coupé Sport 2,7 -02
Tro mig, blev kär vid första ögonkast!

Nu till den seriösa biten. Är bilen något att ha om man inte vill lägga bilens värde i reparationer, ev. rost problem?
På blocket är det nästan bara 2002 ute. Finns en anledning till det?

Snabba svar tack, kramis :P
Annons

2
det vanligaste jag kan komma på är att kopplingen på 2.7 är känslig. har den gått långt ca 9000 mil o mer kan den börja slira om du kör på strippen och drar bilen. kan ju iofs skilja sig åt mellan bilar beroende på hur dom blivit körda genom åren.

det gäller alla coupe 2002-2009

4
Blir troligen köp nästa vecka! :) Har fått svar att det ska inte vara några som helst problem med den, helt felfri och inga skador! Köper från firma. Mjauuu

5
Toffa skrev:Blir troligen köp nästa vecka! :) Har fått svar att det ska inte vara några som helst problem med den, helt felfri och inga skador! Köper från firma. Mjauuu
provkör den noga och kolla alla elfunktioner, speciellt fönsterhissarna och bagageluckeöppnaren. värme/kyla och lyssna om ACn slår till =)


en annan sak du kan göra ifall firman har "nollat" motorlampan så ska du göra 3 uppstarter med 90 sekunder på tomgång varje gång.

om den tänds då är nog en lambdasond kass. dom brukar lysa efter en sån prövning och antagligen den vanligaste orsaken till att motorlampan tänds

6
Ok ska tänka på, tack för tipsen!
annan fråga: vad är det för skillnad på sport modellen och vanliga?

Är HYUNDAI SANTA FE 2,4 GLS något att ha? :P

7
Har en 2,4 santa fe också, har kört 11,700 mil, och har bara bytt en slangklämma och bromsbelägg...

Tvistter, Min ac har lagt av, några förslag? ac slår till i 5sek sen slår den av...(coupen)

Köp coupen du toffta, Hur långt har den gått och hur mycket pengar vill de ha för den?
Annars kan du få köpa min för 100,000 sek :)
Santa Fe -05 Faceliftad.....
Med stora bågen grövsta sidorören, 20" fälgar;)
Tiburo 2002 Helstylad.....Enda i sverige
Getz -05 1,5
SPONSOR
www.bestparts.se
www.swemabil.se

8
Frippe skrev: Tvistter, Min ac har lagt av, några förslag? ac slår till i 5sek sen slår den av...(coupen)
Låter som gasbrist
Löser på lågtrycks vakt
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän

9
Frippe skrev:Har en 2,4 santa fe också, har kört 11,700 mil, och har bara bytt en slangklämma och bromsbelägg...

Tvistter, Min ac har lagt av, några förslag? ac slår till i 5sek sen slår den av...(coupen)

Köp coupen du toffta, Hur långt har den gått och hur mycket pengar vill de ha för den?
Annars kan du få köpa min för 100,000 sek :)
-02 10 000 mil, fullt ifylld servicebok, 63 pinnar.

10
Verkar ju ok, så lite mil va ju bra, tänk på att kamrem ska bytas vid 12,000mil
Min kostade det 6600 med service på hyundai verkstad..
Santa Fe -05 Faceliftad.....
Med stora bågen grövsta sidorören, 20" fälgar;)
Tiburo 2002 Helstylad.....Enda i sverige
Getz -05 1,5
SPONSOR
www.bestparts.se
www.swemabil.se

11
Vad gäller vid bilköp från bilhandlare. Bilen är nämligen avställd, vad får man betala utöver bilen? Skatten, försäkring och avställningen?

12
Du åker på skatten på 2725 + att firmorna brukar ta ut en avgift på 400kr extra.
Samt du måste ju försäkra, min kostar 4300 helår helförsäkring.
Pruta med vinterhjul och service :)
Santa Fe -05 Faceliftad.....
Med stora bågen grövsta sidorören, 20" fälgar;)
Tiburo 2002 Helstylad.....Enda i sverige
Getz -05 1,5
SPONSOR
www.bestparts.se
www.swemabil.se