Annons

31
Hej!
Om man vill välja till exempelvis Infinity ljudet och skinnklädsel så blir det rätt lång leveranstid, gäller nog de flesta varianter där man inte går på ett paket som innehåller den utrustning man önskar. Dahlqvist kunde inte ange leveransdatum på en sån bil som jag först tänkte.

Jag ville ha GPS och programmerbar elstol och då vart det till att beställa en Premium. Skall man ha skinn, ja då blir det Sport som är det paket som fixar det. Prisskillnaden mellan Business och Premium är ca. 15 000 kr, skall du lägga på Sport paketet så är det ungefär 20 000 kr utöver Premium.

Har nu väntat 3 månader på min bil men vet nu att den lossas från båten i Wallhamn den 16/12 och Dahlqvist räknar med att ha fått upp den till Luleå och gjort den klar för leverans mellandagarna :-)
Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg!

Min bil:
Hyundai i40 1,7 crdi Premium, Blue spirit pearl
Annons

32
Hej och mycket välkomna till Forumet, både Bladhet och Rulle68! :D :D
Grattis till ett bra bilval ni gjort/gör! :D :D

Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 ) :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

33
Tack tack...
Känns som att det börjar närma sig nu. Har precis skickat iväg ett mail till Dahlqvist Bil (har inte haft tid att åka dit) Och frågat om Affärsförslaget som han gav mig i Augusti finns kvar, Hoppas verkligen de gör de, eller att det bara diffar på 5000kr eller nå. Inbytet alltså. Om nu inte någon vänlig männsika kommer och köper bilen till jul :)

Sen så har jag även skickat ett mail till banken om ett lånelöfte. Jag är en sån där ungdom som köper för lånade pengar, huvva så hemskt va? Men jag betalar tillbaka dom i alla fall.

Sen de här med att ta ut en ny bil i Januari, hur kul är de egentligen? Men men blir det så så blir det så. Hoppas i så fall att jag kan få behålla mina V-däck på alufälg.

Någon som monterat extraljus på era i40?

Om eller snarare när jag köper en så blir det nog 4 st små nbb med xenon. Hoppas bara det ser bra ut.

Re: klart

36
bladhet skrev:Då har man beställt en Blue spirit med leverans den 25 Jan
Grattis! Vad blev det för motor och utrustning?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

37
Hyundai i40 Business 1.7 CRDI/136 M6 med drag och motorvärmare.
Hade man fått skinn redan vid premium paketet då hade jag nog klämt fram lite mera pengar, men tycker inte att det var värt dom pengarna nu.
Känns i alla fall som att business är sjukt prisvärt och att dragkrok är svindyrt :) tyvärr.

39
Var inne hos handlaren idag ..... den kom in igår och vi kan hämta den på fredag .... hoppas nu bara att det inte kommer att bli antiklimax det där med helljuset .... tror att många av oss vill veta hur andra har löst problemet med dåligt hellyse !!!!

40
Beställde en i40 i början på januari.
Det var tänkt att vi skulle ha en Eco beige med svart klädsel men leveranstiden var ca 6 mån på den. Och så länge vill man ju inte vänta.

Så vi valde en som redan stod på fartyg på väg till Göteborg.
Så nu på lördag hämtas det ut en Svart 1,7 crdi Business 136/M6. :D

42
bladhet skrev:kl 10:30 rullade vi ut från firman i nybilen :) Har hunnit med ca 10 mil redan. Ska försöka ladda upp nå bilder ikväll eller till helgen.

Trevligt! Jag och min sambo har hunnit köra ca. 325 mil sedan 29/12 när vi fick bilen, fortfarande nöjd och glad :)
Lycka till med nys bilen!
Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg!

Min bil:
Hyundai i40 1,7 crdi Premium, Blue spirit pearl

43
Hej, ny medlem här!
Såg i40 på Arlanda i September, blev dödkär i de sköna linjerna. Under premiärvisningen i Katrineholm beställde jag en beige 1.7 diesel Business. När den kom 2 oktober vart den silver istället med all utrustning. Dagen efter körde jag ut från hallen i en ny svart dito istället. Ångrar inte att det blev svart - snygg som synden med de svarta bakrutorna. Påminner om Al Capones bil och gangster keps... 8)
Har nu kört 427 mil och snittförbrukningen har ändrats drastiskt från 0.58 första 100 milen sen 0.52 fram till 350 mil och idag trotts -12.7C så visar mätaren 0.48. Skall bli intressant med sommardäcken och varmt väder :D
Har som ni andra ett par problem. AFLS lampan lyser nu nästan kontinuerligt fastän kurvljuset rör sig sida till sida (lampor tänds). Lampan tänds alltid när det regnar mer sällan när det är torrt. Verkstan har tror det kan vara läckström i en av sensorerna eller i en av lyktorna fram.
Sen är det ju det pissiga helljuset. Hoppas det kommer nya lycktor snart med anpassade reflektorer.
Annars är bilen jätteskön att glida omkring. Ha det!

Svart i40

44
Kul Hans,då är det ju du som har Motorkompaniets första i 40. jag hade förmånen att vara första kunden som provkörde den och bestämde mig omedelbart att byta ut min i30. Till skillnad mot dig fick jag vänta länge på min vita bil men har nu haft den i drift en dryg vecka. Vad beträffar helljuset så har Johan på verkstan hjälpt mig att byta lampor samt justera ned helljuset och det är betydligt bättre nu. För övrigt vore det kul om vi kunde ses någon gång och prata bil. Jag kan inte komma på om jag känner dig (du vet det där med apan känner ingen osv :wink: )
Hälsningar Göran Persson Katrineholm
GP

45
Hans H skrev:Hej, ny medlem här!
Såg i40 på Arlanda i September, blev dödkär i de sköna linjerna. Under premiärvisningen i Katrineholm beställde jag en beige 1.7 diesel Business. När den kom 2 oktober vart den silver istället med all utrustning. Dagen efter körde jag ut från hallen i en ny svart dito istället. Ångrar inte att det blev svart - snygg som synden med de svarta bakrutorna. Påminner om Al Capones bil och gangster keps... 8)
Har nu kört 427 mil och snittförbrukningen har ändrats drastiskt från 0.58 första 100 milen sen 0.52 fram till 350 mil och idag trotts -12.7C så visar mätaren 0.48. Skall bli intressant med sommardäcken och varmt väder :D
Har som ni andra ett par problem. AFLS lampan lyser nu nästan kontinuerligt fastän kurvljuset rör sig sida till sida (lampor tänds). Lampan tänds alltid när det regnar mer sällan när det är torrt. Verkstan har tror det kan vara läckström i en av sensorerna eller i en av lyktorna fram.
Sen är det ju det pissiga helljuset. Hoppas det kommer nya lycktor snart med anpassade reflektorer.
Annars är bilen jätteskön att glida omkring. Ha det!
Är det Total black mica du har, den har jag.
Satan i gatan, vad jag fastnade för den.
Men jösse vad tvättkontot stigit. Snudd på flytat in på tvätthallen. (ska fråga om jag inte kan få egen nyckel nästa gång) :wink:
Mitt kurvljus fastnar när lampan tänds. Tydligen så kan det som du säger, vara kontaktfel, så var det dock inte i mitt fall.
Idag upptäckte jag att låsknappen på h-dörren gett upp. Kan ju bero på kylan dock. :|