Annons

31
Å nej, vilken misär. Att originalet är borta alltså. Heder åt Robban (är han släkt med Marjasin som också var bra på att klippa o klistra...) :-)

Vad heter typsnittet ni kör med?
Hyundai's egna ttf finns, men inte med små bokstäver om man nu vill försöka återskapa originalutseendet.
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Annons

32
anders skrev:Å nej, vilken misär. Att originalet är borta alltså. Heder åt Robban (är han släkt med Marjasin som också var bra på att klippa o klistra...) :-)

Vad heter typsnittet ni kör med?
Hyundai's egna ttf finns, men inte med små bokstäver om man nu vill försöka återskapa originalutseendet.
Sorry, vi hade Robsson som kreatör, men han har tyvärr dumpat den mailadress han använde vid loggans skapande. Så det är återvändsgränd tyvärr.

OBS, det är inte förbjudet att skissa fram en ny logga! :wink: :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

33
anders skrev:Å nej, vilken misär. Att originalet är borta alltså. Heder åt Robban (är han släkt med Marjasin som också var bra på att klippa o klistra...) :-)

Vad heter typsnittet ni kör med?
Hyundai's egna ttf finns, men inte med små bokstäver om man nu vill försöka återskapa originalutseendet.
Ge mig en stund ska du få typsnittet. Jag använder Corel Photo paint men efter att ha lagt in W7 så kraschar mitt Corel hela tiden.
Tålamod är en dygd...... :?
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

34
Berlin Sans FB Demi heter typsnittet men i originalloggan och den jag fixade är texten markerad och sedan hopskjuten
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

39
I den mån jag får yttra mig, så är jag lite svag för nr 2 och nr 10, om man tänker sig den i krom som du sa förut. Hur tänker du dig dom genombrutna loggorna, vit bakgrund eller genomskinligt? Typsnittet tycker jag vinner på att dras ihop - lite åt narrowhållet.
Dekalerna sätter man väl helst på glasrutorna, så då gör sig både 2 och 10 bra.
Bra jobb!!
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

40
Urtjusigt! Första eller sista röstar jag på!!
Den svarta med röd text var också fräck, men jag tror den blir svår att läsa efter utskrift. Dessutom tror jag tyvärr att det förtar budskapet med en sådan "stylad" design.

Skall vi behålla baksidan som den var satt i senaste utskicket från Classeclas? I stor sett blå text och väldigt lik den gamla, men med visa justeringar i texten.

@nders

(Ligger i startgroparna)
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

42
opticrob skrev:I den mån jag får yttra mig,
"I den mån"?
Det är väl bara prata på :-)...eller skriva i alla fall

Krom är svårt att få till när man ritar om man inte har sålt sin själ till Adobe PS, men jag har kikat på laserskurna etiketter i någon slags kromfilm och det är snyggt.

Av testexemplaren 1-10, så är det bara 5 & 10 som har bakgrund, de övriga är genomskinliga i original.
Men man kan labba hur mycket som helst egentligen då de är ritade i lager.

Önskemål; större och mer komprimerad font på huvudtexten?
Andra önskemål/förslag?

Händer nog inte mycket mer i kväll dock....
Bild
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

43
17 vad snyggt jobbat, Anders! :D :D
Nummer 1 och 10 är även mina favoriter - dock tycker jag texten är lite svårare att läsa på tian... :?
Därför är mitt förstahandsval nummer ett i din svit, om inte annat så får vi väl tänka på våra nordiska grannar?
(För det går väl inte att ha andra flaggor i bakgrunden än den svenska... :idea: 8) )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

44
Skäreläjan skrev:17 vad snyggt jobbat, Anders! :D :D
Nummer 1 och 10 är även mina favoriter - dock tycker jag texten är lite svårare att läsa på tian... :?
Därför är mitt förstahandsval nummer ett i din svit, om inte annat så får vi väl tänka på våra nordiska grannar?
(För det går väl inte att ha andra flaggor i bakgrunden än den svenska... :idea: 8) )
Tackar.

Jepp, texten försvinner i bakgrunden på 10'an. Ska försöka tona ner flaggan lite.


Jodå, rent tekniskt kan man ha olika flaggor, men då är det inte Club Hyundai Cars Sweden längre...?

(Club Hyundai Nordic?)

Vill man så kan man ha olika kulörer på bakgrunden, men det beror lite på vad man vill ha loggan till....för webb, för utskrift, för dekal etc...
Jag kan för lite om trycksaker för att veta vad som blir bra.... :(


Har några idéer till som jag lägger upp i albumet vartefter, "tyvärr" har jag ett vanligt kneg också ;-)
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)