Annons

Mek frågor och funderingar med i40

1
Nyfiken som man är så har jag börjat studera bilen lite mer ingående nu och har följande saker att nämna samt fråga.

Har försökt hitta vart man kan sätta en dieselvärmare på bilen och det enda ställe jag kan se är i motorhuven precis under luftfiltret, kan det stämma eller vad tror ni?

Angående subwoofer i i40. Har hitta att den ska sitta på höger sida av bagaget bakom hjulhuset. Fäster verkar vara anpassad till 6.5-8 tums högtalare? Dvs håldiametern är ca 165 mm med 4 fäst muttrar som diagonalt är ca 210 mm ifrån varan. Dock kunde jag inte se något kablage framdraget till dem, vilket kanske är naturligt då man inte köpt det paketet?

Är det någon som har installerat en ny radio med navigering på en i40 typ som finns till sonata i USA?

Är det någon som har provat att installera ett xenonkit eller ex3000 extra ljus ännu, vilket är bäst??

Hur loggar man in till mek. sidan för hyundai i USA som vissa här ofta hänvisar till?

Kör när det är ljust ute
8)
Annons

4
Spelar det någon roll om man köper 205 55 16 v-däck när det egenltigen ska vara 205 60 16? För visst är det 205 60 16 som ör standard? de är i alla fall vad jag hittat

5
Ang dieselvärmaren.
på manuella får den plats inne i motorumet..
medans på min i40 med automat, blev den plaserad framför kylaren, men bakom kofångaren. ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

7
NEJ!!!!!!!!!!! Totalt förstörd front på så vacker bil.
Inga stora extraljus på en i40.



// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

8
:biggrin: :biggrin:
Tycker det ser ut som om bilen ler så glatt...! :lol: :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

9
Lenn98 skrev:NEJ!!!!!!!!!!! Totalt förstörd front på så vacker bil.
Inga stora extraljus på en i40.



// Lennart
Det är skillnad på Norrlandsbil och icke Norrlandsbil. Nu ser man ju inte de 5 extraljusen som sitter uppe på takbågen, så de 3 därnere lättar ju bara upp helheten! :wink: :wink:

Nä, jag skojade bara! :mrgreen:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

10
har nu tittat på ett alltenativ med 4 ljus.. tror nog på fyra lampor i fronten istället och inga på taket... :2lol:
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

11
bladhet skrev:Spelar det någon roll om man köper 205 55 16 v-däck när det egenltigen ska vara 205 60 16? För visst är det 205 60 16 som ör standard? de är i alla fall vad jag hittat
Du kommer att köra långsammare än vad din hastighetsmätare visar, annars är det väl ingen problem.
Kör man runt 60 (på mätaren) så kör man i verkligheten bara 58, kör man runt 90, blir det runt 87 i verkligheten.
Allt detta beroende på hur exakt mätaren visar med original däck.

13
Skäreläjan skrev:Jodå - EX3000 är beprövade, och funkar kanon! :D
Kolla bara så att batteri och laddning orkar med...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.p ... c&start=15
Tämligen enkelt att montera också! :wink:
Tack för svar Skäreläjan!
Ja du har nog rätt, men jag ska först prova med xenon sen får det bli ex3000 om det behövs!
Det är ju lite tråkigt med färg skillnaden mellan xenon halvljuset och helljuset. Skillnaden gör att helljuset ser ut som stearin när ögat har anpassat sig efter xenon:ens vita ljus.

14
Martin.n skrev:Ang dieselvärmaren.
på manuella får den plats inne i motorumet..
medans på min i40 med automat, blev den plaserad framför kylaren, men bakom kofångaren. ;)
Tack Martin!
Vet du exakt vart inne i motorrummet som den får plats.
Är detta med den nya Webasto:n som har kommit?