Annons

Business vs premium

1
Hej!

Ny på forumet och mycket nära ett köp av en i40. Har dock mycket svårt att bestmma om premium-paketet är värt pengarna. Hoppas på lite hjälp här!

Ville ha el-stol med minne, men funktionen verkar vara sådär. För det första är det bara stolen och inte speglarna som ställs in av minnet, vilket är lite synd. Har pratat med två olika säljare och dom ger olika besked ang "noll-läge". Flyttar stolen bak när motorn stängs av, eller inte?

Sen vill jag ha elbaklucka också som bara finns till premium...

Men är det värt pengarna? Känns inte riktigt så...

Hur har ni tänkt vid val av utrustningspaket?
Annons

2
Stod själv mellan premium eller sport och undra om det var värt pengarna ?men det blev sport annars hade väl jag inte sovit på nätterna :roll:
men tycker det är alldeles för mycket saker som skiljer mellan B/P paketen.Lite mer pengar ja men det får man tillbaka den dag man ska sälja !

3
Även jag gjorde valet att gå på sport - i mitt fall var det för läderklädseln. Fick den i tisdags och är riktigt nöjd såhär efter de första 50 milen.

Minnena fungerar bra, men rör mycket riktigt endast stolens inställningar. Stolen har dock många inställningar och det är svårt att "hitta tillbaka" utan minne om man ställer om mellan olika förare.

Det är valbart i inställningarna om man vill att stolen skall gå bak eller inte när man stänger av.

Elbaklucka var en av de sakerna som jag sett fram emot - den finns inte på sedan! Det är fel i beskrivningen.... :evil:

Totalt sett MYCKET nöjd! :P
Idag: Opel Insignia 5d, BiTurbo, Automat, 195hk, diesel
I går: I40 sedan 1.7 CRDi/136 aut 6-vxl Sport
I förrgår... Grandeur 3,3 12000 mil utan problem

4
Tack så mycket för svaren!

Viktigt att slippa åka bak tycker jag. Men också viktig synpunkt på de många inställningsmöjligheterna och fördelen med minne då.

Valde Sport.

5
Jag valde också sport bara för skinnklädseln mest och så fick man det andra på köpet. Men prisvärt,njaej det vet jag inte. Lite dyrt kanske för sporten jämförelse vis. Förhoppningsvis blir bilen mer lättsåld med mer utrustning,men med avsevärt större värdeminskning än en B eller Premium.
mvh Conny Karlsson
__________________________________________

Min bil. Hyundai i40 1,7 CRDI Sport A6 Titanium silver metalllic. Svart skinnklädsel.

6
Det blev en Premium, manuell diesel, titanium silver. Känns bra, men tråkigt att behöva vänta till i juli på leverans... Hade behövt en kombi i sommar...

7
Bra val :D usch lång tid att vänta men men den som väntar på något gott..........
Beställde min för 3 veckor sedan och hämtar på måndag !
Ibland har man tur :)

Långleverans tid.

8
Beställde våran i40 sport diesel automat 1September. Leverans den 27 Januari 2012.......långleverans tid.
mvh Conny Karlsson
__________________________________________

Min bil. Hyundai i40 1,7 CRDI Sport A6 Titanium silver metalllic. Svart skinnklädsel.

Re: Långleverans tid.

9
Conny Karlsson skrev:Beställde våran i40 sport diesel automat 1September. Leverans den 27 Januari 2012.......långleverans tid.
Ha! Det slår jag 8)

Beställde en vecka innan den officiellt hade premiär i augusti, fick ut den 1 februari...
140 1,7 crdi Premium, Chrystal White