Annons

Blandade frågor från en spekulant

1
Hej,

Jag har lite smått börjat att fundera på att skaffa en i40 (136 A6, business), jag har endast kikat som hastigast på den när jag hade vägarna förbi en handlare men tänkte ta och låne hem en snart för att klämma och känna lite.

Dock tänkte jag prova att slänga ur mig några sporadiska frågor som jag kanske kan få svar på av någon som har en i40?


Hur fungerar den som vinterbil?
Bakluckan verkar ju vara smart utformad och inte "alstrar" allt för mycket snö och is, men finns det någon risk att backkameran "snöar" igen?

Är det någon som har takräcke på sin bil?
Efter att ha studerat en bruksanvisning verkar det inte vara gjort i en grisblink att montera/demontera ? Jag minns med fasa hur det var att montera ett takräcke på en Citroen XM där man också skulle skruva fast räcket med insex direkt i taket. (lätt att förstöra gängorna).

MVH
Surjämten
Annons

Backkamera.

2
Hej!

Klart att backkameran kan snöa/yra igen vid oväder,men är det ett så stort problem? Torka av med papper,klart!

Som vinter bil tycker jag den fungerade bra så långt. Mycket stabil på vägen.

Fråga gärna mera,det kan väl knappast hänga bara på om en backkamera snöar/yr igen vid oväder om det ska bli affär på en i40. Du backar väl inte vägen fram dit du ska,hoppas jag. :wink:
mvh Conny Karlsson
__________________________________________

Min bil. Hyundai i40 1,7 CRDI Sport A6 Titanium silver metalllic. Svart skinnklädsel.