Annons

Konsumentkraft=Fler besökare

1
Hyundai har ju blivit väldigt populär i vårt avlånga land. Därför blev jag lite fundersam över hur det kommer sig att det skrivs så lite i detta, vad jag kunnat se, Sveriges enda Hyundai-ägar forum på nätet.

Vad jag kunnat se så blir vi snabbt väldigt tekniska i våra inlägg, vilket kan vara bra för den insatte gör-det-självaren. Samtidigt tror jag att det skrämmer bort väldigt många besökare som inte är tekniska eller bara har konsument-frågor.

Jag tror därför att en mer "SVT Plus" inriktning på vårt forum skulle bredda "kundkretsen" och öka besöksantalen. Vad menar jag med SVT Plus då? Kanske införa forumsektioner som:
"Verkstads/Pris-barometern" med aktuella offererade verkstadspriser och omdömen av verkstäder.
"Länksamlaren" där besökare kan hitta nyttiga länkar för sitt Hyundai-ägande, PDF-manualer, andra nyttiga forum, och resurser som många av oss säkert sitter och trycker på.
"Felrapporter" där man bara skriver in uppkomna fel på sin bil. Andra kan sen antingen svara med direkta lösningar eller vad de själva betalade för att få det åtgärdat.
"Ordboken" där de mer rövarspråksliknande orden och begreppen förklaras.

Ja ni förstår galoppen, helt enkelt göra forumet/sidan mer inbjudande och användbart för folk som inte har ett fullutrustat garage med golvlyft eller helt enkelt hellre lämnar in bilen när det strular.

Vidare föreslår jag att admin kollar på serverns svarstider. Nu har jag bara varit här ett par dagar men emellanåt är servern så långsam att man tror man tappat internetanslutningen. Snabba svarstider är viktigare än man tror för att folk ska besöka en sida. Om servern står hemma hos någon kanske vi kan samla ihop en slant för att få den till en riktig webhosting?
Santa Fe 2,2 CRDi Exclusive 5 -07
Qpax båge med 3x NBB Alpha
Eberspaecher Hydronic med fjärr
Annons

2
Ursäkta, jag har missat ditt inlägg, sorry. :cry: Inget illa menat.

Tack för input om förändring av forumstrukturen. Det är nog dags att se över strukturen igen. Det var ett tag sen nu. Tyvärr har jag som admin alltför lite fritid över att mecka med forumet nuförtiden. Jag välkomnar moderatorer/extra admin som vill supporta med fix och trix med forumet.

Vad gäller svarstider så tycker jag att de generellt är mkt bra. Vi har forumet hos proffs (http://www.abilene.nu) med redundanta system så vi har haft väldigt få avbrott under de 7 år vi har kört forumet hos dem. Är det verkligen ett problem med svarstider alltsom oftast?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision