Annons
Annons

3
bladhet skrev:Mjuk och kan upplevas lite svampig i högre farter men annars ganska behaglig
Har du Business eller Premium? Kombi eller sedan? Vad har du för däck?

Vår Business kombi är hårdfjädrad och är mycket stötig, vi har inte sportpaket utan vanlig Business med 17tums däck. Kör man över gupar och brunnslock så känns det rejält och är väldigt irriterande :(

4
Jag upplever min bil som stötig över broskarvar och ojämnheter i vägbanan. Börjar man däremot svänga så känns den svampig. Kommer från en Saab 9-3 Aero 2009 innan denna bil så det kan vara det som gör jag upplever den som svampig.

Har en Business kombi med dryga 2200 mil på mätaren sedan jag fick den levererad i januari-12.

// Jeppe

6
vilka däck, däckdimensioner och lufttryck spelar även in en roll hur den upplevs på vägen.

standardhjulen brukar ju va sommardäck men vinterdäck kan det vara rätt olika mellan var bilarna levererats

Re: Fjädringen på I40 - hur upplever ni den?

7
Tack för alla svar! Vi också upplever vår Business som hårdfjädrad och mycket stötig. När bilen kör över gupar och brunnslock så känns det väldigt mycket och det har inte blivit bättre med tiden. Vi har 17 tums däck på bilen, de som följde med. Måste säga att jag blev rätt förvånad av fjädringen i Business eftersom när vi provkörde Premium kändes fjädringen mycket skön och vi märkte knappt när vi körde över gupar. Trodde aldrig att det skulle vara så stor skillnad mellan Business och Premium just i fjädringen eftersom det är ju samma system på båda modellerna.