Annons

Fjäderbrott

1
Hej igen.

Höger bakfjäder small av i helgen. Jag backade ut från tomten när det small till i bak.
Vid närmare kontroll så låg ca 15 cm fjäder på backen. Jag kan nu även påminna mig att vi hörde en rejäl smäll i bak för någon vecka sedan men jag trodde då att jag körde över någon sten som small upp. Misstänker att det var första brottet vi hörde.
Märkligt då jag aldrig kört något tungt i bagaget eller dragit några tyngre lass på mitt lilla Heppusläp.
Bilen som snart har 3 år och drygt 65000 km på nacken får jag väl lämna in i veckan, för ett garantijobb kan man hoppas.
Samtidigt får dom väl fixa kameran som lagt av, även det på garanti antar jag.

Mvh / e
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive, Cassa White
Peugeot 107
Hobby 605 AK
Annons

Re: Fjäderbrott

2
Låter som ett garantijobb tycker jag . Undrar om det är fler som har råkat ut för samma sak ? :|
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

Re: Fjäderbrott

5
Det är helt klart fem års garanti . Kan vara fjädrarna som är för hårt härdade så att dom blir spröda och brister .
Har för mej att Mercedes hade liknande problem med vissa modeller för ett antal år sen .
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

Re: Fjäderbrott

6
Har bytt båda fram p g a att vänster gick av. Byttes även stag till krängninghämmare. Finns tydligen en del saker som ska bytas när kunder klagar på skrammel i framvagn. Hände vid 9300 mil ingen kostnad
Ix 35 184 hk Exclusive

Re: Fjäderbrott

7
Så...

då var det avklarat, bägge fjädrarna bak bytta på garanti.
Så även kameran.

Snabbt och elegant med fri lånebil under dagen på H&C i Nyköping.

Mvh/e
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive, Cassa White
Peugeot 107
Hobby 605 AK

Re: Fjäderbrott

9
Händer även något skumt med mina bakfjädrar, det smäller som attan ibland när man åker över ett gupp även små gupp. De sa på servicen att det samlas sten och grus i koppen där fjädern ligger som då kommer i kläm därav klånkandet/smällarna, men det verkar kanske inte vara hela sanningen särskilt som ett flertal har smällt av. Får nog undersöka mina fjädrar lite närmare tror jag.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

Re: Fjäderbrott

11
Klonk.....
å så pep höger fram iväg till fjäderhimlen.
Det verkar som om Hyundais fjädertillverkare hade en dålig dag när dom härdade "våra" spiraler.
Två stycken inom loppet av någon månad. Pärlan står därmed still över midsommar.
Tur i oturen att vi har en mycket bra ÅF i Nyköping som ställer upp på direkten med lånebil.
Tack å bock för det.

/e
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive, Cassa White
Peugeot 107
Hobby 605 AK

Re: Fjäderbrott

12
Oj, det var inget roligt att höra, måste blivit något helt galet vid tillverkningen :(

Dock är det alltid skönt att höra om ÅF som ställer upp i vått och torrt! :) ..det ska ju vara lika bra service efter köpet som det är FÖRE :D