Annons

stereo

1
Hejsan.
Jag har lite funderingar runt min stereo i min ix35.
Jag har en ix35 Comfort plus m6 eller nått sånt. De är riktigt dåligt ljud ur högtalarna. Så fort jag spelar över 10 så låter de skit. Så undrar är de nå inställningar jag ska göra eller kan de va att de sitter riktigt dåliga högtalare som sitter original i bilen?
Tack på förhand Thomas
Annons

Re: stereo

2
Provade precis på min stereo och visst är det ingen drömstereo men inte börjar det att låta
skräp efter "10" i alla fall så frågan är om någon har spelat sönder dina högtalare?

Om man t.ex. jämför ljudanläggnigen i ix35:an med den som vi har i vår andra bil (Volvo V70 2006)
så vinner ju Volvon med hästlängder, det går ju inte ens att jämföra.

Re: stereo

3
Jag köpte den ny hos en bilfirma så det känns ju konstigt om de ska sälja mig en bil som är trasig...
Vet någon vad det är för högtalare som sitter i en ix35? Utifall jag måste köpa nya och sätta in om de är trasiga vill säga.

Re: stereo

4
Jäkla trist på en helt ny bil. Åk tillbaka till handlaren och fråga om han/hon tycker att det ska låta så och få dem att åtgärda för inte ska det låta illa över "10" inte...

Re: stereo

5
Högtalarna håller tyvärr inte högsta klass men som sagt det ska inte låta skit när volymen är runt 10, prova att dra ner basen skulle tro att den kan vara boven då högtalarna inte tål så mycket bas.
Sedan så har jag hört på dem som bytt stereo till typen med inbyggd gps så blir ljudet bättre, mycket pga inbyggd dsp samt fler och bättre inställnings möjligheter och att förstärkardelen oftast också är lite kraftfullare.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14