Annons

Automatlåde strul Tucson -05

1
Har en Tucson v6 2,7 aut som har börjat bete sig väldigt konstigt när den växlar.
När man gör en kickdown så växlar den ner till ettan men ej upp igen, slår jag över till "manuellt" läge och växlar så går nästa växel i.
Har även problem om man kör en liten stund och man får lite uppförsbacke så är de som den tappar kraft en liten kort stund hackar till.
Hade inne den på felsökning och de såg att det var väldigt lågt tryck i ett av däcken samt att de uppdaterade programvaran i motorn.
Detta kändes som det gjorde gott men felet återkom, kollade däcken och de var ok.
Nu får den problem så fort den kommer över 3500 varv att växla upp så det har blivit sämre, det är inte enabart att den inte växlar upp utan att den varvar konstigt när den försöker växla upp.

Jätteskumt fel och på verkstden så har de inte en aning vad det kan vara då de inte får några felkoder numera, de felkoder jag haft är:
Vid drag av släp: feltändning cylinder 6 samt tcs (efter detta bytte jag tändstift)
vid vanlig körning senare tillfälle: p0700 tcs samt p0741 torque converter clutch circuit performace/stuck off

Vet inte om det är lådan som är slut eller något annat tacksam för alla svar.
Annons