Annons

Bilder

1
E medlem i en annan sån här "grupp" men där kan man lägga till bild s.k. avatar eller något sådant.. varför funkar inte det här???
Kör:
i30 1,6 CRDi - 2008
& Sonata 2,4 Exclusive Automat - 2005
Drar: ( inte längre )
POLAR 730 TRX Special - 07
Annons

2
Jo, det beror på att jag helt enkelt har stängt av den funktionen! Det finns två typer av avatarer; fjärravatarer och lokala avatarer från ett bibliotek.

Anledningen varför fjärravatarer är avstängda är enkel. När forummjukvaran bygger upp våra html-sidor så måste den gå ut och hämta våra avatarer från våra ofta slöa webbar (tele2, telia, spray, yahoo, etc) vilket påverkar prestanda mkt märkbart. Jag tycker just nu att det lilla mervärdet inte uppväger prestandaförsämringen även om jag gärna skulle vilja ha tillbaka min roterande Hyundai-logga.

Anledningen varför lokala - ej lika prestandaförsämrande - avatarer är tillgängliga är inte lika enkel. Jag har inte ett jättebra svar just nu. En anledning är givetvis att avatarer späder på ett par extra rader spec. vid korta inlägg. Om intresset är mkt stort för lokala avatarer får vi ta oss en funderare.

Sammanfattningvis, låt oss satsa på prestanda o stabilitet; vad jag har sett hittills så har vi ett av de snabbaste forumen på nätet!!

/hälsar ClasseClas i sin roll som admin.

3
Jahaja, vi bestämde att slå på fjärravatarer, vilket innebär att du kan pynta din profil med en bild vars URL (webbadress) du anger på rätt plats i profilen.

Bra va? :lol: :lol: :lol: