Annons

31
Är inte här inne och läser så ofta numera (som jag skulle vilja), så svaret till er har dröjt ett tag.

Det har ju varit sommar och vi hann med en kort semester. Naturligtvis Härjedalen (såg inte till er?), sedan söderut till Öland och Danmark (Fyn).

Hem över Småland. Kan där särskilt rekommendera Bredarys värdshus, ett måste för alla öl- och whiskyvänner. I kylen finns över 100 ölsorter och dessutom över 100 olika whiskysorter att välja på. Eget bryggeri i huset, samt cirka 5.000 olika (fyllda) ölbuteljer på hyllor runt om i lokalerna. En fantastisk upplevelse och kul att kolla etiketter på ölsorter man druckit förr i tiden.

Nu är det höst (snön kom igår) och nyligen var vi på en annan kort semester. Även denna gång till en ö, nämligen Fuerteventura. Inte så spännande direkt, men varmt och skönt, så nu mår vi bra ett tag och ska nog klara av detta höstrusk med gott humör.

Skoj att höra att ni är nöjda med bilvalet, man åker ju furstligt...
Annons

32
Här kommer en bild "utan bil" som ger en rättvisare bild om hur vackert Norge är...
Bild
Ja, här kan man sitta och fundera och njuta av vyn. Vetskapen om att längre fram börjar de långa mörka tunnlarna (lutning ned...) ner till Stryn (3 st ca 1 mil) .... vem bryr sig när man sitter här.....

:wink:
Stahl

PS ca 0,72 tur och retur Lom (full last + skidor på taket) med besök Stryn, Loen, Dalsnibba, Jyvashytta mm är helt OK. DS

33
Vilken underbar bild, Stahl! :wow:
Skönt att ha rötterna i Norge, ifall man skall emigrera någon gång...! :mrgreen:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

34
Jo, det var en fin bild du gjort Stahl!

Har på tal om Norgerötter också en rottråd på den sidan gränsen. Min morfar föddes i Norge och med tanke på vart Sverige är på väg kanske det inte är så dumt att eventuellt emigrera på sikt :wink:

Hälsningar
Norrland
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

35
Tack snälla Ni :D Jo.... Norge är så vackert och så härligt med den "tandkrämsfärgade" vattnet från glaciärerna där uppe, för att inte tala om hur STORT Norge är ... om man plattar till alla fjäll :D . Så var stolta ni som har rötter i Norge !!!

:wink:
Stahl

PS. Bilden i sig är dålig men förstår Ni vad jag menar med tandkrämsfärgat vatten...?
Bild