Annons

31
:lol: Har redan testat å muta en chaffis från Motortransport - men han visade sig vara absolutist å tillhörde "DE OMUTBARA" :cry:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
Annons

32
Jag mötte en vit idag som körde på E4 södergående vid Frösundavik, Solna. Kan det vara Sollentunaboysen (=generalagenten) som är först ute i Sverige?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

33
Var på studiebesök i Göteborgs? hamn förra veckan. ett tjugotal nya Santor stod och väntade på att lastas på biltågen fvb. ut i Sverige.

Det börjar närma sig... :D
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

34
Så har den då kommit - inbjudan till "VIP-visning" av nya Santa Fé om en vecka dvs den 21/3.
Då kommer sanningens minut - kommer mitt hittillsvarande intryck att bestå dvs kommer jag fortfarande att anse att dagen SF är en snyggare/trevligare bil... :roll:
Och kommer jag att bli överfallen med generösa erbjudanden om ett otroligt högt inbytespris för min knappt två år gamla V6 Excl.?... :wink:

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

35
Ja jag hoppas att som många som möjligt blir överfallna och nappar på dessa erbjudanden, isåfall lär det ju bli ett överflöd av beg Santor, så kanske jag kan köpa nån av dessa till ett vrakpris !! :lol:

Tyvärr så lär väl priset på min också sjunka,,,, :cry:
"Joppe"

36
Hej..

Jag har pratat med försälja idag om inbytepris min SF 05 , 2,4 gls.
Han ta in min bil 170.000 kr och har gått 800 mil.
om jag ta den 314,800 krmed 7 sitt.
jag tycker SF låg inbytepris som hyundai handla ge.
vad tycker ni ???

mento

37
Tyvärr mento så får man nog anse att det är ett hyffsat inbytespris för en Santa gls -05:a. Tänker då på priset i höstas under kampanjveckorna. Om jag inte minns fel, så har jag för mig att man begärde 189 900:- för en 2.4 GLS och nu har den ju rullat c:a 800 mil.

Däremot skall du stå på dig å pruta till dig lite Santa-godis vid ev. beställning av ny bil. För den näst dyraste modellen som du nämner, där bör det verkligen finnas utrymme till en del "gratis-tillbehör" tycker jag. Fast å andra sidan så kanske den redan har allt från fabriken och då får man väl ex.vis testa att få någon framtida service med i priset ? :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

38
mento skrev:Hej..

Jag har pratat med försälja idag om inbytepris min SF 05 , 2,4 gls.
Han ta in min bil 170.000 kr och har gått 800 mil.
om jag ta den 314,800 krmed 7 sitt.
jag tycker SF låg inbytepris som hyundai handla ge.
vad tycker ni ???

mento
Testa den här:
http://www.teknikensvarld.se/bilpriser/

Jag tror att den är en av de mer korrekta begprisguider som finns för oss dödliga.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

39
Vegard

Akkurat ved innbytte er det gøy med norske priser.... min 03 mod santa CRDI, GLS manuell, ble byttet inn for 301.000 Nkr. Bilen har gått 10.500 mil.

Vegard

41
Undrar om den får strålkastarspolare?
Försökte bl.a. kolla extra noga efter efter munstycke, men från den plats och de avstånd jag befann mig på vid fototillf. kunde jag iaf. inte observera något "misstänkt" i spolarväg. Men vem vet?

utväxlingen på lådorna skiljer sig en del, en V6 manuell ligger på 3200 varv vid 110km/h

- Jaha, de betyder ju rent krasst ännu dyrare bensinkostnad /mån. för en tilltänkt köpare "suck" :cry:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

42
Hur stämmer GP:s uppgifter om fyrhjulsdriften, t ex "Normalt är bilen framhjulsdriven, men kan bli max 60/40 om väglaget kräver."? :?:

Tittade på ett produktblad för nya Santa Fé på generalagentens hemsida. Där kollade jag mest på den 5-sitsiga V6:an (automat) som jag tycker ligger bäst till OM jag skulle få för mig att byta.:lol: :wink:
Det som först slår mig är viktuppgifterna. Tjänstevikten är 1950 kg mot 1760 för min nuvarande V6 - den ökningen lär väl kosta nånting i form av skatt.:cry:
Totalvikten uppges ha minskat till 2325 kg jämfört med 2380.
Tillgänglig lastvikt har därmed minskat från 620 kg till 375 kg - det blir inte många kilon över till bagage om man har 4 fullvuxna passagerare. :evil:
Men å andra sidan ökar förstås tillåten totalvikt för släp (med B-körkort) från 1120 kg till 1175 kg... :shock:


/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

43
ClasseClas skrev:Undrar om den får strålkastarspolare?

Jag ser inget på nimbusens stora bilder (svarta bilen) och det framgår inget om detta i produktbroschyren. http://www.hyundai.se/dw/hyundai/docs/p ... antaFe.pdf
Nya Sonatan har i alla fall. Från produktbroschyr:
"Strålkastare av projektionstyp (halvljus) med
multifokusreflektor (helljus) och spolare"

Låt oss hoppas!
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

44
BengtB skrev: Det som först slår mig är viktuppgifterna. Tjänstevikten är 1950 kg mot 1760 för min nuvarande V6 - den ökningen lär väl kosta nånting i form av skatt.:cry:
/BengtB
Nja inte direkt. Med nya fordonsbeskattningen så är CO2-halten som avgör skatten.

Nya V6 aut ligger på 252 g/km mot Classic SF V6 som ligger på 274 g/km. Alltså, nya tyngre Santa får en lägre skatt tack vare en bensinsnålare motor + drivlina.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

45
ClasseClas skrev:[
Nja inte direkt. Med nya fordonsbeskattningen så är CO2-halten som avgör skatten.
Nya V6 aut ligger på 252 g/km mot Classic SF V6 som ligger på 274 g/km. Alltså, nya tyngre Santa får en lägre skatt tack vare en bensinsnålare motor + drivlina.
Tänkte'nte på de'... :roll:

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.