Annons

Elproblem

1
Hej där ute. Nu ska det bytas broms-ljuskontakt enligt brev från Hyundai. Påverkar start av bilen. Har nyckellöst och automat. Bra av Hyundai att vara proaktiv. Har redan haft bilen inne för just startproblem, inget fel hittades. Flera el-fel. Föradörren och bagageluckan låser sig av sig självt. Ställer bilen i garaget olåst, dagen därpå kan förardörr och baklucka vara låsta :shock: Hjälper inte att trycka på fjärrdosa eller dörrkontakt. Efter ett antal tryck på fjärrdosan lås, låsupp, lås, låsupp hoppar grejerna igång. Ibland tänds varning på instrumentbrädan, "no key detected". Då händer inte ett dugg. Vänta en stund och, häpp då fungerar allt som vanligt. Jag har bytt batteri i fjärrdosorna. Spelar ingen roll. Kundmottagaren kliade sig i huvudet och sa att det här var något nytt. Jag tycker att det är väldigt irriterande. Har någon annan haft struliga elfel? Kan ju vara kul att dela bedrövelsen med någon :lol: Verkstad 6/2, återkommer med mer info.

Vänligen
Claes
IX35 2,0 A6 4WD Exclusive, Machine Silver
Annons

Re: Elproblem

5
Bilen hämtad. Följande har gjorts: Nya batterier i fjärrdosorna, omprogramering av dom samma och BCM-enhetens kontakdon har sprayats med kontaktspray. Verkstaden trodde att det var någon typ av glappkontakt. Jag hoppas på det bästa :) , framtiden får utvisa. Himla tur att man har garanti kvar!

Mvh
Claes
IX35 2,0 A6 4WD Exclusive, Machine Silver