Annons

Update- Bränsleförbrukning V6

1
Lite update om "åtgärden" kring den höga bensinförbrukningen.
Min bil va tydligen den första som "uppdaterades" i malmöregionen och enligt färddatorn va allt frid och fröjd de första 5milen. Stadskörning = 1,42l/mil (KANON TÄNKTE MAN)

SEN GICK ALLT ÅT PIPAN!!!
Datorn har fått frispel och visade allt mellan 1,36 och 20,2- kul va?
Va inne på verkstaden idag, tog med mig servicechefen och så åkte vi och tankade- stämde av förbrukning och vips- bilen dra i SNITT 1,9l/mil vilket är mer än den gjorde innan uppdateringen!!!

Nu kommer bilen ANTAGLIGEN att skickas till serviceteknikerna i Stockholm för en grundlig genomgång!

Fortsättning följer.... =)

Mvh
Miki
Annons

3
Man tackar,
jag börjar bli grymt irriterad måste jag säga. Skall in imån och lämna bilen för en fyrhjulsinställning för inte ens detta fick man rätt i samband med "ombyggnaden". Tydligen var man tvungen till att ta ned styrsnäckan och efter det så "glömde" man att kalibrera ratten gentemot hjul så nu står ratten snett. Få se vad som händer!

OBS! Tycker fortfarande att grabbarna på servicestället gör ett himla bra jobb men de är dåligt uppbackade av "huvudkontoret". Alltför lite inforamtion och dåligt med kommunikation dem imellan= MISSNÖJDA KUNDER!