Annons

Ljudanläggningen

1
Hoj på er.
Ny i forumet, och ny med Hyundai.

Har tidigare haft en Suzuki SX4, i den rev jag ut stereon och monterade en modellanpassad med gps från: http://www.dvdgpsnav.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dom är billiga jämfört med svenska leverantörer, passade klockrent, och leveransen gick relativt fort.

Överväger samma sak nu med min Ix35:a, http://www.dvdgpsnav.com/hyundai-tucson ... tooth.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Men, innan jag slår till, så några frågor till er på forumet:

*På den orginalmonterade stereron i SX4 comfort 2014, finns det lågnivåutgång/ar?
*Har nån koll på uteffekt i orginalet?

Dessutom verkar såklart högtalarna vara skräp, blir väl nya där med. Hade 6,5tums system i SX4:an, hade hoppats att dessa högtalare ska passa rakt av, har hört vaga rykten om att 6,5 ska passa, nån som vet?
Annons

Re: Ljudanläggningen

2
Okej, nu vet jag iaf att 6,5tummare passar bra, med lite modifikationer som nya skruvhål och några distanser för att få dem så nära gallret/dörrpanelen som möjlgt. Fick även plats med delningsfiltret där bakom. Lite större diskanter gick oxå bra att montera...

Men, vette 17 om ljudet blev så mycket bättre, verkar vara skräp hela orginalstereon, inte mycket till uteffekt iaf.
Slutsteg och baslådan blir nästa steg.

Re: Ljudanläggningen

3
Enklaste man kan göra för att få bättre ljud är nog att montera in en helt ny stereo med kraftigare slutsteg då original stereon har ett som är lite för klent. Finns många att välja bland som dessutom innehåller annat godis som större skärm och gps bla. :D
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

Re: Ljudanläggningen

4
Jo, håller med, det verkar onekligen så. Kikar över ett gäng med Kina-stereos nu, är lite orolig för backkamerans funktion, samt BT-telefonens inbyggda mikrofon osv.

Samt, senaste Kina-stereon jag köpte hade väldigt dålig mottagning på radiodelen. Men, det lutar väl ändå åt det hållet, att man får chansa på en sådan...