Annons

Tips på egentillverkning!

1
Jo, det var det här tipset jag tänkte komma med!
Många har ju släpkärror, och säkert har man ofta lurat på var man lägger sina spännband, presenning, lastnät, arbetshandskar och sådant som man inte vill ha inne i bilen eller löst liggande på flaket.
Här kan vara en lösning! :wink:
Som tidigare nämnts är ju utrymmet mellan axeln och baklysena i regel outnyttjat.
En låda av karosseriplywood (s k slitplywood) skruvas ihop med lämpliga mått, och fästes upp under flaket med vagnsbult. Luckor på sidorna av samma material, och vips, så har man låsbart förvaringsutrymme! :)
Kolla bilderna, det kan väl vara en ide, väl värd att dela med sig av!
Håll till godo!

Hälsningar
Skäreläjan
[img][img]http://img86.imageshack.us/img86/9990/i ... rancs7.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img86.imageshack.us/img86/9554/i ... ranhv5.jpg[/img]
[/img]
http://img152.imageshack.us/img152/1369 ... ranzz6.jpg
[img][img]http://img86.imageshack.us/img86/9995/i ... rantj5.jpg[/img][/img]
PS. Fattas väl bara nu, att alla redan har gjort detta... :o
Om någon vill ha utförligare beskrivning av hur man kan gå tillväga, skriv gärna isåfall!
Förresten; Skriv i vilket fall som helst vad ni tycker om idén :) :)
[/img]



Tillagt 060913: Är det någon som prövat ide´n ännu, tro? :wink: :D
Senast redigerad av Skäreläjan den 13 sep 2006, 15:55, redigerad totalt 1 gånger.
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"
Annons

2
Har sett "Skäreläjan´s" hemmasnickrade underverk med egna ögon och måste säga att förvaringsidén med en låda under flaket är himla praktiskt.

Förutom plats för tillbehör typ: lite smutsiga spännband, nät, handskar, löstagbar dragkrok m.m. så vet jag ytterligare en liten pryl som skall bli skönt av bli av med vid kärrdragning - Kulskyddet. Denna lilla tingest av plast eller gummi, som hos mig iaf. alltid skitig av vägdamm och kulfettrester, kommer att få sin givna tillf. förvaringsplats i en burk i min planerade låda. Skall bli gött å slippa kletiga plastpåsar eller hushållspapper inne i bilen och som ändå måste slängas efter engångs-förvaring av kulskyddet.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

3
Jaha, du bäste Nimbusen!
Tydligen tyckte flertalet att idén var alldeles kass; Här har inte varit en enda reaktion på över ett dygn!
Jag tyckte själv att det började bli bra fart på forumet, vilket borde glädja oss alla medlemmar. De som lägger ned en massa frivilligt arbete på att hålla forumet igång (moderatorer och vad-det-nu-hette-igen) skall som vanligt ha stort beröm för sitt slit, jag är övertygad om att de uppskattar ett livligt forum!
Vi får väl se om någon kommer med åtminstone en liten gliring om onödigheter i vardagslivet...?
Sommarvärmen och den starka solen som speglar sig i Skagerack kan ju ge upphov till viss dåsighet, men det finns ju svala morgnar också.
Hoppas sommarvärmen står sig ett tag till...!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

4
Dålig semesterplanering skulle jag istället vilja kalla det för. M.a.o. man har inte planerat färdrutten så att den korsar något av "våra" universitetsområde, rastat på någon campingplats värd namnet eller tagit in på ett 5-stjärningt hotell med trådlöst bredband, där man kan snika sig in sig på nätet några minuter och knappa in ett par rader till Forumet.

Att bara ligga i hängmattan å dricka bärs eller likt en bandhund följa hustrun in på varje loppis de passerar på resvägen och som hon bara måste in på, istället för att hitta på en ursäkt å smita iväg för att komma åt en "PC-burk", är inte bara en otjänst för hjärtat utan vad värre är, så löper vederbörande en STOR risk att missa aktuellt "skitsnack" och övrig oviktig information från 2 salta "tjörbur" :lol:
Senast redigerad av nimbusen den 23 jul 2006, 23:22, redigerad totalt 1 gånger.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

5
Ingen hängmatta här inte!
Har idag uträttat enklare ärenden, såsom handlat i närmaste ICA-affär (med minneslapp; Det var ju FYRA saker) med godkänt resultat, samt oljat diverse teakdetaljer på båten.
Därmed var min arbetsdag över.
Planerar nu morgondagens göromål, skall se till att komma mig iväg till tippen med den underverksförsedda släpkärran som är full med häckklipp och div brôte...
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

7
Visst 17!!
Var det därför som det skriade något konstigt under lastnätet!!??!!
Trodde det var en måve (fiskmås) men det har ju en viss likhet med en del badgäster - de brukar ju väsnas och skita ner...!!!!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

8
Förstår om du blev lite tveksam vad det var för något, ty de kan dyka upp i vilken skepnad som helst, ta bara häromdan ...... :lol:
Bild
Senast redigerad av nimbusen den 24 jul 2006, 00:00, redigerad totalt 1 gånger.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

9
Och här trodde de att vargen var i vintras!
Undrar vad det var då? En kvarglömd.....?
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

10
Du skäreläjan, é la bäst att sluta här. Snacka om att hamna milsvis från ursprungs-topic! :roll:



Misstänker att de föreligger en viss risk att vi blir/redan är på tapeten som föremål i diskussion på moderatstämman, d.v.s. om de bara skall "pekfingra" de tjötiga tjörburna eller klämma till ordentligt typ. tvångsförflytta oss till något nerlagt mörkt, kallt å heldött tfn.modem-forum. But "Who care"? Not me anyway! :lol: :lol: :lol:
Senast redigerad av nimbusen den 24 jul 2006, 08:45, redigerad totalt 3 gång.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

11
Vi får väl hoppas och tro att alla på forumet har humor så vi får vara kvar åtminstone under "svammel"!
Skulle vi komma med nåt matnyttigt ibland, så får vi nog se det under "svammel", det med...
Vi hörs, nu är AC:n igång, och vi skall ut med katten...!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

12
Nu lyfter jag den här tråden igen - den är ju några år gammal nu - och det har sedan den var aktuell tillkommit en massa nya medlemmar, och säkert att många har släpkärror...?
Nu har jag ökat på lastutrymmet rejält, och är ganska nöjd med resultatet:
Bild
Bild
Fattas bara några krokar, att fästa lastnätet (trålduken) i...
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

13
Skäreläjan skrev:Nu lyfter jag den här tråden igen - den är ju några år gammal nu - och det har sedan den var aktuell tillkommit en massa nya medlemmar, och säkert att många har släpkärror...?
Nu har jag ökat på lastutrymmet rejält, och är ganska nöjd med resultatet:
Bild
Bild
Fattas bara några krokar, att fästa lastnätet (trålduken) i...




smart lösning och framför allt praktiskt

14
Skäreläjan skrev:Nu lyfter jag den här tråden igen - den är ju några år gammal nu - och det har sedan den var aktuell tillkommit en massa nya medlemmar, och säkert att många har släpkärror...?
Nu har jag ökat på lastutrymmet rejält, och är ganska nöjd med resultatet:
Bild
Bild
Fattas bara några krokar, att fästa lastnätet (trålduken) i...




smart lösning och framför allt praktiskt Hälsar nimbusen !

15
nimbusen skrev: smart lösning och framför allt praktiskt Hälsar nimbusen !
Tack Nimbusen!
Riktigt roligt att se dig här på Forumet igen!
Ha det så gott - vi höres! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"