Annons
Annons

2
men HALLååå........ Ursäkta en BENSIN-novis, men va fasen är en KCR-box? :shock:

Även om VISSA vill glänsa lite här med jämna mellanrum med fackuttryck eller liknande, så tycker jag man också samtidigt skall kunna sänka sig ner till den nivån som gäller oss vanligt "dödliga".

En enkel liten förklaring, vid frågor rörande tekniska förkortningar och vad dessa står för, tycker inte jag vore helt fel. Alla är ju faktiskt inte utbildade ingenjörer/bilmekaniker bara för man äger en */SUV!

:idea: Men en annan variant vore ju att göra ett enkelt lexicon här på Forumet, där man kunde kika in ifall man är osäker på någon förkortning.

*/SUV = De tre bokstäverna härrör ursprungligen från amerikanskans Sport and Utility Vehicle (sport- och bruksfordon).
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

3
nimbusen skrev:men HALLååå........ Ursäkta en BENSIN-novis, men va fasen är en KCR-box? :shock:

Även om VISSA vill glänsa lite här med jämna mellanrum med fackuttryck eller liknande, så tycker jag man också samtidigt skall kunna sänka sig ner till den nivån som gäller oss vanligt "dödliga".

En enkel liten förklaring, vid frågor rörande tekniska förkortningar och vad dessa står för, tycker inte jag vore helt fel. Alla är ju faktiskt inte utbildade ingenjörer/bilmekaniker bara för man äger en */SUV!

:idea: Men en annan variant vore ju att göra ett enkelt lexicon här på Forumet, där man kunde kika in ifall man är osäker på någon förkortning.

*/SUV = De tre bokstäverna härrör ursprungligen från amerikanskans Sport and Utility Vehicle (sport- och bruksfordon).
Nu var det ju ett exempel, KCR gör trimningsboxar till diesel motorer. man får en hel del mer vridmoment och hästar för ca 7000 spänn.

4
KCR gör trimningsboxar till diesel motorer. man får en hel del mer vridmoment och hästar för ca 7000 spänn.
- AHaaa, vad det så enkelt, nu fattar ju t.o.m. jag vad KCR betyder. :lol:


brodeur
- idén du framför tycker jag verkar OK iaf.. De finns ju faktiskt frågor, prylar och uppdateringar som INTE är modellspecifika utan spänner över gränserna. Men jag har ju å andra sidan tyckt till om idéer förr. :roll:

Skall iaf. bli kul å höra andras reaktioner på din idé, om nu inte solen å värmen slagit ut medlemmarna fullständigt för då lär vi få vänta på svar? :shock:


-klockan 22.42 - Här var de livat må jag säga.... HAHAHA... :lol: :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

Re: generella forum

5
brodeur skrev:Tycker många frågor inte är modell unika. Det skulle behövas ett gemensamt forum.

Till ex, jag undrar om någon har satt in en KCR box i sin diesel.

:wink:
Hej, har funderat lite åt samma håll. Vårt forum är ju väldigt detaljerat jämfört med hur andra har lagt upp sina forum o vi har egentligen bara "FUnderingar &svammel" + Bilarkivet som gemensamma delforum.

Nu har jag semester o kör internet över GSm o allt går så lagom himla snabbt, så jag tar o parkerar frågan några veckor. Om du har ett superkonkret förslag på upplägg så kan jag väl fixa det! :wink:

Framöver så finns det funderingar på att gå över till ett forumsystem från phpfusion o då är det väl läge att gå igenom bef. struktur o dra lite lärdomar från den. Fråga inte om tidplan ännu, dedn är inte klar!
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Re: generella forum

6
ClasseClas skrev:
brodeur skrev:Tycker många frågor inte är modell unika. Det skulle behövas ett gemensamt forum.

Till ex, jag undrar om någon har satt in en KCR box i sin diesel.

:wink:
Hej, har funderat lite åt samma håll. Vårt forum är ju väldigt detaljerat jämfört med hur andra har lagt upp sina forum o vi har egentligen bara "FUnderingar &svammel" + Bilarkivet som gemensamma delforum.

Nu har jag semester o kör internet över GSm o allt går så lagom himla snabbt, så jag tar o parkerar frågan några veckor. Om du har ett superkonkret förslag på upplägg så kan jag väl fixa det! :wink:

Framöver så finns det funderingar på att gå över till ett forumsystem från phpfusion o då är det väl läge att gå igenom bef. struktur o dra lite lärdomar från den. Fråga inte om tidplan ännu, dedn är inte klar!
Tycker jag låter trevligt, det finns så många frågor som är gemensamma. Dessutom så är det intressant att ”höra” vad andra tycker om sina ”syster” SUV:ar på ett lite lättare sätt en att kryssa sig fram mellan alla detaljtrådar.

I ärlighetens namn så är det inte 100 nya trådar om dagen heller precis.

7
brodeur > medhåll inte bara från mig utan även från "tuppen" själv. Ge mig tusan på att du värpt ett guldägg i värmen - Grattis... :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red