Annons
Annons

2
snappade inte först brodeur vad du menade, men nu förstår jag.

Satt å lallade runt på min försäljares hemsa i förmiddags, kollade bl.a. priser på den "nya" Fén. Sen när jag under eftermiddagen kikade igen så var inte priserna desamma - UTAN en jäkla massa kronor högre.
:shock: :shock: :shock:
Nu hade plötsligt 13 modellvarianter klivit över 300 000 spänn + att 4 till låg precis under.

"suck" var faktiskt nästan, (fast bara nästan), beredd att besöka säljaren endera dagen å höra vad jag skulle lägga emellan, men den resan in till Gbg. blir nu inte av! :cry:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

3
nimbusen skrev:snappade inte först brodeur vad du menade, men nu förstår jag.

Satt å lallade runt på min försäljares hemsa i förmiddags, kollade bl.a. priser på den "nya" Fén. Sen när jag under eftermiddagen kikade igen så var inte priserna desamma - UTAN en jäkla massa kronor högre.
:shock: :shock: :shock:
Nu hade plötsligt 13 modellvarianter klivit över 300 000 spänn + att 4 till låg precis under.

"suck" var faktiskt nästan, (fast bara nästan), beredd att besöka säljaren endera dagen å höra vad jag skulle lägga emellan, men den resan in till Gbg. blir nu inte av! :cry:
Nu har velepinnarna gått in och sänkt med några tusenlappar........................ :roll:

4
Nu har velepinnarna gått in och sänkt med några tusenlappar........................
- Har dom? :shock: Konstigt - Jag kollade just på Frontbilar i Sisjön´s hemsa, men de är samma priser som fick mig att reagera och därmed avstå ett besök i deras bilhall.

brodeur > Hos vem har du hittat "sänkningen"?
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

5
Hallå!?
Hajjar ni inte hur ultrasmart detta är upplagt;

Man sjösätter CM:en med en prisnivå som får aallllaa motorjournalister att skriva att steget upp till den nya modellen inte är anmärkningsvärt stort;
samtidigt som det var rejält med luft i prislistan på den gamla SM:en.

Pennfäktarna - som bara orkar ta sig igenom pressmaterialet (om ens det...) och sällan eller aldrig söker sanningen bakom de presenterade siffrorna sväljer förstås betet osynat och trumpetar ut det förplanterade budskapet:

"Priskrigare", "Minimal prishöjning", "150,000 billigare än XC 90" - journalisterna hamrar in ett budskap som hade kostat miljoner att annonserar sig till - om det ens vore möjligt.

Sedan höjer man till acceptabla nivåer - när Svenskens bild av prisgapet fastslaget som acceptabelt.

Brilljant, Sollentuna - ännu en gång har ni kört svensk media som ni själva vill.



Nyttig idiot, anyone...?




Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

6
nimbusen skrev:
Nu har velepinnarna gått in och sänkt med några tusenlappar........................
- Har dom? :shock: Konstigt - Jag kollade just på Frontbilar i Sisjön´s hemsa, men de är samma priser som fick mig att reagera och därmed avstå ett besök i deras bilhall.

brodeur > Hos vem har du hittat "sänkningen"?
kollar alltid priserna på "centrala" hemsidan www.hyundai.se.

Själv så är jag strålande glad för min nya Tuscon exclusive CRDI, byte min 2.0 bensin mot samma fast diesel.

Wov, Santa släng dig i väggen....

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nu ligger ju även de gamla priserna inne, har för mig att bensinaren var 10 000 kr dyrare i någon dag på webben, dieseln är ju löjligt överprisad mot V6:an i dagens läge.

:cry:

7
brodeur skrev:Själv så är jag strålande glad för min nya Tuscon exclusive CRDI, byte min 2.0 bensin mot samma fast diesel.

Wov, Santa släng dig i väggen....

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nu får du fanimej lägga upp en bild på din rova, men vänta tills Ditecen har lagt sig! :wink: :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

8
ClasseClas skrev:
brodeur skrev:Själv så är jag strålande glad för min nya Tuscon exclusive CRDI, byte min 2.0 bensin mot samma fast diesel.

Wov, Santa släng dig i väggen....

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nu får du fanimej lägga upp en bild på din rova, men vänta tills Ditecen har lagt sig! :wink: :D
He he skall lämna in den på Ditech på måndag, så det dröjer några dagar innan en bild kan bli aktuell. Sedan måste ju solen skina. Drar nog ner på stranden och plåtar :wink: :wink: :wink:

9
Ärligt talat hur kan en 150 hk diesel vara 25000 dyrare än en 190 hk v6:a ??

Har de fått fnatt eller ?

Helt ologiskt med tanke på tuscon priserna, där är en trött V6:a i paritet med dieseln.

:roll:

10
brodeur skrev:
ClasseClas skrev:
brodeur skrev:Själv så är jag strålande glad för min nya Tuscon exclusive CRDI, byte min 2.0 bensin mot samma fast diesel.

Wov, Santa släng dig i väggen....

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nu får du fanimej lägga upp en bild på din rova, men vänta tills Ditecen har lagt sig! :wink: :D
He he skall lämna in den på Ditech på måndag, så det dröjer några dagar innan en bild kan bli aktuell. Sedan måste ju solen skina. Drar nog ner på stranden och plåtar :wink: :wink: :wink:
Just det, grattis till nya bilen! :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

11
brodeur skrev:
ClasseClas skrev:
brodeur skrev:Själv så är jag strålande glad för min nya Tuscon exclusive CRDI, byte min 2.0 bensin mot samma fast diesel.

Wov, Santa släng dig i väggen....

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nu får du fanimej lägga upp en bild på din rova, men vänta tills Ditecen har lagt sig! :wink: :D
He he skall lämna in den på Ditech på måndag, så det dröjer några dagar innan en bild kan bli aktuell. Sedan måste ju solen skina. Drar nog ner på stranden och plåtar :wink: :wink: :wink:
harkel harkel... :D :D :D :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

12
ClasseClas skrev:
brodeur skrev:
ClasseClas skrev: Nu får du fanimej lägga upp en bild på din rova, men vänta tills Ditecen har lagt sig! :wink: :D
He he skall lämna in den på Ditech på måndag, så det dröjer några dagar innan en bild kan bli aktuell. Sedan måste ju solen skina. Drar nog ner på stranden och plåtar :wink: :wink: :wink:
harkel harkel... :D :D :D :D
Man får inte tvätta den på två veckor så nu är en dammig. :lol: