Nu hör ni - ubåtar som kollar runt här för att se hur trevligt Santa Fe kollektivet har; nu är det er tur att ge er tillkänna!
Undertecknad har Terracan på sin lista över tänkbara efterträdare, men jag är långt ifrån charmad av bilen.
Övertyga mig! Berätta om er bil - fördelar och nackdelar!
Hur funkar till exempel det här med takbågarna?
Kan man inte plocka loss dem?
Är inte välvningen av tvärbågarna så stor att de knäcker undersidan på en fullstor box?
Kan man plocka av och på en fullstor box lika enkelt som på Santa Fe?
(Där klarar jag det själv, utan hjälp)
Posta på!
Swedefe
Annons
3
Ja, tystnaden är talande...
Behöver ha en större bil - leker med tanken att skaffa större släp vad det lider, och saknar hur som helst lågväxel när man ska rull på grejerna.
Jag är så less bara - fram till för någon vecka sedan låg Pajero Wagon bäst till - prissänkt till 330,000 för strippad inropare.
Problemet är att handlarna inte vet ett smack - inte hur bilarna kommer att vara utrustade, inte när dom kommer, inte något! Har varit hos 3 olika handlare i regionen - och jag vet mest av dem allihop!!!
När man sedan kommer tillbaka in efter en vecka så börjar dom pompöst presentera den lilla info om bilarna dom fick av mig veckan innan som sin egen - åååå å å å hej å hå...
Sedan ploppade Nissan Pathfinder in på samma prisnivå - premiär i helgen. Nya saker att grubbla över och ta ställning till! Skoj!
Swedefe
Behöver ha en större bil - leker med tanken att skaffa större släp vad det lider, och saknar hur som helst lågväxel när man ska rull på grejerna.
Jag är så less bara - fram till för någon vecka sedan låg Pajero Wagon bäst till - prissänkt till 330,000 för strippad inropare.
Problemet är att handlarna inte vet ett smack - inte hur bilarna kommer att vara utrustade, inte när dom kommer, inte något! Har varit hos 3 olika handlare i regionen - och jag vet mest av dem allihop!!!
När man sedan kommer tillbaka in efter en vecka så börjar dom pompöst presentera den lilla info om bilarna dom fick av mig veckan innan som sin egen - åååå å å å hej å hå...
Sedan ploppade Nissan Pathfinder in på samma prisnivå - premiär i helgen. Nya saker att grubbla över och ta ställning till! Skoj!
Swedefe
5
Man gratulerar till ny bil, trevligt att du valde ytterligare en Santa...men berätta för mig lite mer om CRDI:n. . körbarhet osv
Jag kör i dag V6:a men funderar på att byta bil under året kanske till en Diesel...
Alternativet Terracan verkar inte så intressant, ,,, särskilt inte om man ser på antalet svar du fått ...
Jag kör i dag V6:a men funderar på att byta bil under året kanske till en Diesel...
Alternativet Terracan verkar inte så intressant, ,,, särskilt inte om man ser på antalet svar du fått ...
"Joppe"
6
Hyundai Terracan är en fullkommligt underbar SUV.
Själv har man en Terracan 2.9 CRDI + 03:a
Motorn är mkt kraftfull och kvick, dock så gillar inte växellåda att köra i 70, den är växlad som så att den aktiverar den sista växlen vid ca 72km/h, vilket genast gör att man ofrivilligt kommer uppp i ca 76-78km/h.
Motorn bygger på "common-rail" teknik vilket är relativt ovanligt så vitt jag känner till, men eftersom att det är en rak 4 på 2,9 liters disel med turbo&intercooler så är det ett jävla krut i den
Har ännu inte testkört bensinmotorn som är en 3,5 liters V6:a, men den dricker ju som sagt en hel del...Men 2.9:an räcker gott och väl!
Designen av den är perfekt, inga konstiga linjer eller liknande, den har föresten ett enligt mig,ett aggresivt utseénde, Volvos xc90 tycker jag ser ut som ett helvete.
Och när man ställer en Terracan brevid en Xc90 så är det första man tänker på att Terracanen ör betydligt större på alla sätt, den har en mkt bredhjulbas vilket gör den mkt säker i höga farter, dessutom så har den tillskillnad mot en Xc90 lättlastbilschassi , vilket gör att den är stabil, och ligger som ett strykjärn på vägen.
Den är ju en SUV, den är designad för att köra i stan, men, den är också designad för att köras i terräng, och det är på det här området som xc90 inte har en chans...
Många detaljer kommer fram i terräng, den seperata hjulupphängningen och den breda hjulbasen gör att den lätt tar sig fram i 50cm snö, +20 cm lera och berg.
Den har förövrigt över 20cm markfrigång, vilket gör att man slipper oroa sig för att underredet ska ta i.
I höga farter så är det som att flyga, man hör ett svagt muller från motorn
Och man har hög komfort även i farter som t.ex 140km/h
Svarar mer än gärna på frågor om Hyundai Terracan!
Själv har man en Terracan 2.9 CRDI + 03:a
Motorn är mkt kraftfull och kvick, dock så gillar inte växellåda att köra i 70, den är växlad som så att den aktiverar den sista växlen vid ca 72km/h, vilket genast gör att man ofrivilligt kommer uppp i ca 76-78km/h.
Motorn bygger på "common-rail" teknik vilket är relativt ovanligt så vitt jag känner till, men eftersom att det är en rak 4 på 2,9 liters disel med turbo&intercooler så är det ett jävla krut i den
Har ännu inte testkört bensinmotorn som är en 3,5 liters V6:a, men den dricker ju som sagt en hel del...Men 2.9:an räcker gott och väl!
Designen av den är perfekt, inga konstiga linjer eller liknande, den har föresten ett enligt mig,ett aggresivt utseénde, Volvos xc90 tycker jag ser ut som ett helvete.
Och när man ställer en Terracan brevid en Xc90 så är det första man tänker på att Terracanen ör betydligt större på alla sätt, den har en mkt bredhjulbas vilket gör den mkt säker i höga farter, dessutom så har den tillskillnad mot en Xc90 lättlastbilschassi , vilket gör att den är stabil, och ligger som ett strykjärn på vägen.
Den är ju en SUV, den är designad för att köra i stan, men, den är också designad för att köras i terräng, och det är på det här området som xc90 inte har en chans...
Många detaljer kommer fram i terräng, den seperata hjulupphängningen och den breda hjulbasen gör att den lätt tar sig fram i 50cm snö, +20 cm lera och berg.
Den har förövrigt över 20cm markfrigång, vilket gör att man slipper oroa sig för att underredet ska ta i.
I höga farter så är det som att flyga, man hör ett svagt muller från motorn
Och man har hög komfort även i farter som t.ex 140km/h
Svarar mer än gärna på frågor om Hyundai Terracan!
9
Hej Andreas! Och välkommen till forumet.
Kul att det äntligen kommer lite "input" om den helläckara Terracanen.
Kan det möjligtvis vara så att Du härjar omkring med en snygg mörkröd Terracan i den Halländska myllan mellan Varberg och Kungsbacka?
Än en gång, välkommen.
Kul att det äntligen kommer lite "input" om den helläckara Terracanen.
Kan det möjligtvis vara så att Du härjar omkring med en snygg mörkröd Terracan i den Halländska myllan mellan Varberg och Kungsbacka?
Än en gång, välkommen.
14
Nu bara MÅSTE vi ha med en "Terra" på nästa "Off Road"!
Det hade varit GULD att få se(eller åka med) en Terra på "Jamboree".
Har provkört en Terra på dålig grusväg och tyckte den var "styv" och
"bullrig". Ett helt annat koncept än SF. Sannoligt ett bra "arbetsfordon"
passandes på en "ranch".
Men visst tusan ska man tanka "fuldiesel" i en Terra! (?)
Petroff
Det hade varit GULD att få se(eller åka med) en Terra på "Jamboree".
Har provkört en Terra på dålig grusväg och tyckte den var "styv" och
"bullrig". Ett helt annat koncept än SF. Sannoligt ett bra "arbetsfordon"
passandes på en "ranch".
Men visst tusan ska man tanka "fuldiesel" i en Terra! (?)
Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart
Inbjudan !
15Hej AndreasTerracan och välkommen till forumet !
Med petroffs önskan så kan du ju redan få special/smyg-inbjudan till .
Cooper-träffen 2007 (våren)
Tycker det vore intressant att se vad en terracan "klarar"
Med petroffs önskan så kan du ju redan få special/smyg-inbjudan till .
Cooper-träffen 2007 (våren)
Tycker det vore intressant att se vad en terracan "klarar"
Cooper
Santa Fe Excl.V6 04:a(såld) I30 2,0 5-dörrars
Och några till som "driver" på alla.(1 Jeep Ceeroke med "allt", 2 Volvo Valp)
Santa Fe Excl.V6 04:a(såld) I30 2,0 5-dörrars
Och några till som "driver" på alla.(1 Jeep Ceeroke med "allt", 2 Volvo Valp)