Annons

Motorvärmare?

1
Vi har just köpt en beg. Tucson, -06'a, CRDi...
När jag kollar lite så kan jag inte hitta något uttag för att koppla in motorvärmare? Jag tycker ju att det borde finnas på en sådan relativt ny bil.
Jag kanske låter lite dum nu men behövs det inte på diesel? har bara haft bensin förr...
Annons

Re: Motorvärmare?

2
Catha skrev:Vi har just köpt en beg. Tucson, -06'a, CRDi...
När jag kollar lite så kan jag inte hitta något uttag för att koppla in motorvärmare? Jag tycker ju att det borde finnas på en sådan relativt ny bil.
Jag kanske låter lite dum nu men behövs det inte på diesel? har bara haft bensin förr...
Du får pröjsa ca 5000 för att få en monterad.

3
Det besvarade inte min fråga :? - behövs det eller behövs det inte motorvärmare på Diesel? Det finns ju ett läge vid start som heter glödning... räcker det eller?

4
Kan inte vara till stor hjälp, tyvärr, men kolla en sökning på "motorvärmare" - det finns mycket att läsa om motorvärmare...? :wink:
Förresten - glömde nästan - Välkommen till Forumet, Catha! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
[quote="Catha"]Det besvarade inte min fråga :? - behövs det eller behövs det inte motorvärmare på Diesel? Det finns ju ett läge vid start som heter glödning... räcker det eller?[/quote


nej det behövs inte men det rekomenderas då vattnet i kylsystem är varmt och värmer upp motorn lite grann istället för att starta motorn helt kall.
samt att det är rätt gott att hoppa in i en varm bil :)

diesel och syre komprimerat blir så varmt att det antänds. det är värmen man skyndar på i en kall motor med glödningen.
det har inte med motorvärmare eller dieselvärmare att göra.